ساخت ۵ شناور جمع آوری آلودگی تا پایان سال در بندرعباس صورت می‌گیرد

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از ساخت ۵ شناور بزرگ جمع آوری آلودگی، ۶ شناور مسافری و ۲ شناور ناجی تا پایان سال در بندرعباس خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی، ابراهیم ایدنی مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به همت و پیگیری معاونت توسعه و تجهیز و مدیرکل نگهداری و تامین تجهیزات سازمان بنادر در این پروژه‌ها افزود: ساخت این شناور‌ها از سه سال پیش به سفارش سازمان بنادر و دریانوردی کشور با حمایت از صنایع داخلی بخش دریایی در مجتمع کشتی سازی و فراساحل ایران (ایزوایکو)، مدکندالوی قشم و صنایع دریایی کیش آغاز شده است.  
 
وی اظهار کرد: شناور دریا پاک۱ بزرگ‌ترین شناور جمع آوری آلودگی نفتی در خاورمیانه با اعتبار۲۱ میلیون یورو تا بهمن به بهره برداری می‌رسد.  
 
به گفته ایدنی، این شناور با آبخوری حدود ۴ متر و سرعتی معادل ۱۶ گره دریایی می‌تواند برای جمع آوری لکه‌ها و پاکسازی آبهای آلوده مورد استفاده قرار گیرد.  
 
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان افزود: ۴ فروند بارج «پاک بوم» ۴تا ۷ نیز با اعتبار ۱۵۰ میلیارد ریال پس از انجام آزمایش‌های نهایی، بهمن ماه وارد آبهای خلیج فارس می‌شوند.  
 
وی خاطر نشان کرد: شناور دریا پاک یکهزار و ۲۰۰ مترمکعب و ۴ بارج پاک بوم مجموعاً ۳ هزار متر مکعب ظرفیت جمع آوری آلودگی دارند.  
 
ایدنی در ادامه گفت: ۶ فروند شناور مسافری و ۲ فروند شناور امداد نجات دریایی با سرمایه گذاری ۳۰۰ میلیارد ریال نیز تا پایان سال به ناوگان مسافرت‌های دریایی هرمزگان افزوده می‌شود.
 
شایان ذکر است، در ساخت و خرید این شناور‌ها به همت معاونت توسعه و تجهیز سازمان بنادر و دریانوردی و نظارت مستقیم اداره کل نگهداری و تامین تجهیزات سازمان بنادر ودریانوردی در حال انجام است. 

یادآور می‌شود، استان هرمزگان با ۲۲۳۸ کیلومتر مرز دریایی بزگ‌ترین استان ساحلی کشور است و سالانه ۱۰ هزار فروند کشتی تجاری و ۱۴ میلیون مسافری دریایی از آبهای این استان تردد می‌کنند.

انتهای پیام/
برچسب ها: ساخت ، شناور ، مسافری ، ناجی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار