ورود رسمی" داعش" به جنوب افغانستان

یکی از فرماندهان ارتش افغانستان می‌گوید، گروه تروریستی داعش فعالیت خود در جنوب افغانستان را با عضوگیری و درگیری با شبه‌نظامیان طالبان آغاز کرده است.

به‌گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، فرمانده لشکر 215 ارتش افغانستان گفت: فردی موسوم به "ملا عبدالرئوف" با ادعای نمایندگی داعش در منطقه، در حال ساماندهی گروهی از هواداران داعش است. وی مردم سراسر ایالت "هلمند"(واقع در جنوب افغانستان) را به پیوستن به این گروه فرا می‌خواند.
 
این فرمانده ارشد ارتش افغانستان با تاکید بر درگیری هواداران طالبان با هواداران داعش در این منطقه گفت: طالبان به مردم درباره پیوستن به گروه داعش هشدار داده است.
 
تاکنون حدود 20 نفر در درگیری‌ داعش با طالبان در جنوب افغانستان، کشته شده‌اند.
 
"عبدالرئوف"از زمان سرنگونی طالبان در گوانتانامو زندانی بود.
 
ارتش افغانستان پس از 13 سال از اشغال این کشور، در روز دوم ماه میلادی جاری مسئولیت کامل امنیت کشور را از نیروهای نظامی خارجی تحویل گرفت. پیش از این نیز خبرهایی از فعالیت داعش در ولایت هلمند منتشر شده بود.
 
در ویدئویی که چند روز پیش منتشر شده بود، چند شبه‌نظامی افغانستانی و پاکستانی که برخی از آنها از فرماندهان اسبق طالبان هستند، همچون "شهیدالله شهید" سخنگوی اسبق طالبان پاکستان با "ابوبکر بغدادی" سرکرده داعش بیعت می‌کنند و سپس یک نظامی پاکستانی را سر می‌برند.
انتهای پیام/ض
منبع:العالم
برچسب ها: وبگردی ، خبرنگاران ، داعش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.