وال استریت ژورنال

مذاکرات هسته‌ای ایران، تحت فشار شدید جنگ‌طلبان کنگره

وال استریت ژورنال نوشت : توافق درباره برنامه هسته ای ایران یکی از مهم ترین توافقها در چند دهه گذشته خواهد بود اما این مذاکرات تحت فشار قرار دارد .

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، این روزنامه آمریکایی در تحلیلی به قلم "گرت نادا” نوشت: در حالی که مذاکرات هسته ای این هفته با هدف دستیابی به چارچوب توافق تا ماه مارس و جزئیات فنی تا سی ژوئن از سر گرفته می شود ،فشار جنگ‌طلبان آمریکا رو به افزایش  است. در واشنگتن، کنگره در حال بررسی یک طرح در مورد تحریم های جدید و طرح  دوم مربوط به ملزم کردن  باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا به گرفتن تایید قانونگذاران در مورد مفاد نهایی توافق است. 

در ایالات متحده، حامیان تحریم های جدید استدلال می کنند که فشار بیشتری نیاز است تا ایران مجبور به همکاری پای میز مذاکره شود. توافق موقت از ایالات متحده می خواهد از اعمال تحریم های تازه مربوط به هسته ای خودداری کند اما به تصویب طرح ها در خصوص تحریم های آینده  اشاره نمی شود. دولت اوباما معتقد است که طرح جدید ، دیپلماسی را تضعیف می کند و تهدید کرده هر لایحه تحریم های جدید را در حالی که مذاکرات در حال انجام است وتو می کند.

"سامانتا پاور" سفیر ایالات متحده در سازمان ملل متحد روز دوشنبه گفت : اگر ما  اکنون  تحریم های جدید مرتبط با برنامه هسته ای ایران را آغاز کنیم ، از منزوی کردن ایران به طرف منزوی کردن بالقوه خودمان پیش می رویم.

"باب کورکر" رئیس کمیته روابط خارجی مجلس سنا  و سناتور لیندسی گراهام نیز در حال جلب حمایت هر دو حزب از یک طرح جداگانه هستند که بر اساس آن توافق هسته ای نیاز به تایید کنگره دارد.

مذاکرات هسته ای همواره با مشکلات زیادی روبرو بوده است اما در حالی که مداخله های جنگ‌طلبان خطر مانع شدن از توافق در مورد برنامه هسته ای تهران را به دنبال دارد ، این مشکلات حتی بیشتر نیز شده است.



انتهای پیام./.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار