دکتر لاریجانی در مراسم افتتاح فاز اول پروژه پل جمهوری اسلامی شهر قم:

قطعاً در سال آینده منابع اعتباری با محدودیت‌هایی روبرو خواهد بود/ شهر قم حیثیت بین‌المللی دارد

رئیس مجلس بر لزوم استفاده از امکانات و ابتکارات جدید برای توسعه کشور تاکید کرد و گفت: قطعاً در شرایط فعلی، رونق و آبادانی کشور برای همه مدیران و مسئولان تکلیف ملی است.

به گزارش حوزه پارلمانی باشگاه خبرنگاران، "علی لاریجانی" رئیس مجلس شورای اسلامی در آئین افتتاح فاز اول پروژه پل جمهوری اسلامی شهر مقدس قم اظهار داشت: در این جا باید از تمام مسئولان و متولیان مربوطه به ویژه مسئولان شهرداری، شورای شهر، استانداری و تمام مقامات اجرایی استان قم برای اجرای مناسب این پروژه تشکر کنم زیرا اجرای این پروژه در شهر قم بسیار کارگشا و تاثیرگذار است.
 
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کارهای عمرانی که در سطح شهرها انجام می‌شود دارای محاسن بسیاری است که یکی از آن‌ها این بوده که مردم از نزدیک تلاش مسئولان را لمس کرده و این موضوع باعث انگیزه بیشتر افراد می‌شود از طرفی دیگر یکی از توصیه‌های رهبر معظم انقلاب در سفر اخیر به قم این بود که شهر قم حیثیت بین‌المللی دارد.
 
وی ادامه داد: شهر مقدس قم از گذشته دارای آبادانی بوده و امروز نیز به عنوان ام القراء جهان تشیع دارای جایگاه بسیار بالایی است و در این رابطه همگان باید گام‌های بلندی را بردارند. البته همیشه پیشرفت‌های شهر قم مرهون حمایت‌های رهبر معظم انقلاب بوده از این رو هر وقت مشکل یا مسئله‌ای در رابطه با شهر قم پیش می‌آمد معظم‌له از این مسائل و پروژه‌ها حمایت می‌کردند.
 
رئیس مجلس با اشاره به وجود هماهنگی میان مسئولان و مدیران شهر مقدس قم گفت: شرایط کشور هم اکنون به گونه‌ای است که باید سلیقه‌ها کمتر دیده شود، از طرف دیگر رهبر معظم انقلاب در روز 19 دی بیانات مهمی داشتند که یکی از این فرمایشات هم راستا بودن مسئولان برای حل مسائل داخلی کشور و حل اختلافات بود.
 
لاریجانی ادامه داد: در شرایط کنونی کشور هر عقل سلیمی که حتی نگاه سطحی داشته باشد به سمت ایجاد فضای همدلی برای آبادانی کشور رهنمود می‌شود. از این رو من توصیه می‌کنم که مدیران و مسئولان استان قم برای آبادانی این شهر با یک نگاه بلندمدت و با شجاعت کار را دنبال کنند و نگران مسائلی مانند کمبود اعتبارات نباشند زیرا قطعاً کشور از این فضا نیز عبور خواهد کرد.
 
وی افزود: در شرایط فعلی کشور در حوزه بودجه با مشکلاتی روبرو است و حتی من روز گذشته در نشست مشترک با شهرداران کلانشهرها گفتم که مجموعه منابع اعتباری در کشور زیاد نیست که این موضوع به علت برخی مظاهر و وضعیت اقتصادی و برخی فشارهای بین‌المللی مانند کاهش قیمت نفت است، اما چون کشور دارای سرمایه نیروی انسانی و امکانات بسیاری است مسئولان می‌بایست از راه‌های مختلف جهت حل مشکلات تلاش کنند.
 
رئیس مجلس با تاکید بر اینکه مسئولان و مدیران باید در جهت طرح و اجرای ابتکارات جدید در کشور تلاش کنند،‌ تصریح کرد: قطعاً وضعیت بودجه در سال آینده به گونه‌ای است که منابع اعتباری با محدودیت‌هایی روبرو بوده از این رو در شرایط کنونی کمیسیون تلفیق مجلس به دنبال طرح و تدوین ابتکارات جدیدی در لایحه بودجه 94 برای حمایت و حضور بیشتر بخش خصوصی خواهد بود.
 
لاریجانی بر لزوم استفاده از بخش خصوصی و ارائه اوراق مشارکت برای آبادانی استان قم تاکید کرد و گفت:‌ براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است که در بودجه سال 94 تمهیداتی اندیشیده شود تا شهرداری‌ها از ابزار اوراق مشارکت برای اجرای پروژه‌ها استفاده کنند،‌ از طرفی دیگر صندوق توسعه ملی نیز دارای ظرفیت‌های بسیاری است که می‌توان از آن برای رونق تولید و اجرای برخی پروژه‌ها استفاده کرد.
 
وی ادامه داد: از طرفی دیگر شهرداری‌ها نیز می‌توانند از ابزار ساینانس استفاده کنند به طور مثال اخیرا با پیگیری‌های انجام شده قرار است که راه‌آهن سریع السیر اصفهان- قم- تهران با استفاده از ساینانس اجرایی شود اما این موضوع قطعا قابل توجه بوده که در شرایط کنونی رونق و آبادانی کشور تکلیف ملی برای تمام مدیران و مسئولان است.
 
رئیس مجلس با اشاره به اعلام آمادگی برخی بانک‌ها برای سرمایه‌گذاری در پروژه‌های عمرانی، افزود: اخیرا یکی از بانک‌ها برای ساخت بیمارستان یک هزار تختخوابی در شهر قم اعلام آمادگی کرده که براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده این پروژه تا ظرف 4 سال محقق شود.
 
لاریجانی ادامه داد: با توجه به شرایط کنونی کشور مسئولان و مدیران باید از امکانات و ابتکارات متنوع استفاده کنند تا حریف فکر نکند که کشور تنها از یک کانال استفاده می‌کند.
 
وی با اشاره به اهمیت روحیه اقتصاد مقاومتی در کشور افزود: مجلس و دولت باید این فکر را دنبال کنند تا این روحیه بر کل کشور محقق شود.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به پروژه فاز اول پل جمهوری اسلامی شهر قم، خاطر نشان کرد: این پروژه نقش مهمی برای آبادانی شهر قم دارد و این پل می‌تواند بخش‌های مختلف شهر را به هم وصل کند که این موضوع قابل اهمیت است.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار