خبر تو خبر؛

دوئل "خرازی" با تندروهای اصلاحات/ پیش‌بینی "افروغ" از ترور "حجاریان"!/ از استیضاح وزیر کار تا نطق "علی مطهری"

تو بسته "خبر تو خبر" این هفته؛ از صحنه دوئل "خرازی" با اصلاحاتی‌ها به 15 سال پیش رفتیم و تا جایی رفتیم که افروغ ترور "حجاریان" را پیش‌بینی کرد!

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، در سومین دهه دی ماه به سراغ پانزدهمین بسته "خبر تو خبر" می‌رویم.

تو این هفته از اظهارات "آیت‌الله علم‌الهدی" درباره "صیانت از جایگاه رهبری" شروع کردیم و به اظهارات تند "صادق خرازی" علیه تندروهای اصلاحات رسیدیم.

نظارت بر رهبری؛ صیانت از رهبری
 
"آیت‌الله علم‌الهدی" امام جمعه مشهد در گفتگو با خبرگزاری "فارس"، نظارت بر رهبری را "صیانت از رهبری" توصیف کرد و نه مؤاخذه آن.

گزیده صحبت‌های علم‌الهدی:
 
*اولاً باید برای مردم روشن شود که وظیفه مجلس خبرگان مسئله تکلیف شرعی است. ثانیا اینکه ما بیاییم و خبرگان را هم دچار سیاست‌زدگی کنیم خودش اول انحراف است.
 
*عده‌ای کارکرد مجلس خبرگان را متوجه نیستند و فکر می‌کنند آن‌ها می‌توانند رهبری را مؤاخذه کنند؛ در صورتی که چنین نیست و به قول مرحوم "آیت‌الله مهدوی‌کنی"، "نظارت بر رهبری صیانت از رهبری است."

*پایبند نظر "مقام معظم رهبری" که فرمودند من با مذاکرات موافقت کردم و با تمدید آن هم موافق هستیم؛ بنابراین همه تحلیل‌ها و بینش‌هایمان را کنار می‌گذاریم و تبعیت می‌کنیم و به مصلحت ایشان پایبند هستیم.

*وقتی "مقام معظم رهبری" مذاکره‌کنندگان را تأیید می‌کنند ما هم موظف به همین امر هستیم و حق تخطئه نداریم.



پیش‌بینی یک ترور!

"عماد افروغ" نماینده مجلس هفتم شورای اسلامی در گفتگو با روزنامه اصلاح‌طلب "آرمان"، از روشن‌فکری، تعیین حدود آزادی در قانون اساسی و همچنین پیش‌بینی‌اش از ترور "سعید حجاریان" تئورسین اصلاحات، سخن به میان آورد.

گزیده صحبت‌های "افروغ":

*روشنفکر باید هزینه بدهد و روشنفکری که هزینه ندهد، باید در روشنفکری او شک کرد.

*ریشه‌دواندن تملق و تظاهر در جامعه، از ترفندهای جلوگیری از "نقد" است.

*ما چارچوبی به نام قانون اساسی داریم و قانون اساسی برای ما حدود آزادی  را تعیین کرده است.

*من یک هفته قبل از ترور ایشان(حجاریان) یک حدس‌هایی زدم و این حدس یک حدس جریانی بود نه مصداقی و به یکی از آقایان گفتم مراقب باشید، ایشان ترور خواهد شد.

*به قول حضرت امام(ره) مشارکت تنها این نیست که مردم ا...اکبر بگویند؛ در تمام عرصه‌ها باید مردم و نخبگان مشارکت داده شوند.



یکشنبه معروف؛ سکانس دوم

یکشنبه این هفته اتفاقات تلخی در مجلس به وقوع پیوست؛ اتفاقاتی که ناخودآگاه ما را به یاد جنجال‌های به وجود آمده در جریان استیضاح وزیر کار دولت قبل انداخت. 

در همین‌باره؛ به اظهارات برخی کنش‌گران سیاسی در واکنش به نطق "علی مطهری" من‌باب غیرقانونی بودن حصر سران فتنه! در مجلس نگاهی خواهیم انداخت. 

"لطف‌الله فروزنده" سخنگوی جمعیت ایثارگران در گفتگو با "باشگاه خبرنگاران":

*متأسفانه با اینکه آقای "مطهری" در اردوگاه اصولگرایان است، اما تغییر مواضعش جای تأمل دارد، در واقع جریان فتنه 88 و اصلاح‌طلبان تند با افراد و حتی با عناصر وابسته به خود که از لحاظ فکری به آن‌ها نزدیک هستند، ابزاری برخورد می‌کنند.

*باید از آقای "مطهری" سؤال کرد که چرا تأمل نمی‌کند که جریان فتنه چه مصیبتی برای کشور به وجود آورد، در واقع جریان فتنه عقبه‌اش نظام استکبار بوده و زمینه‌های تحریم را فراهم کرده و به وضع اقتصادی ما آسیب زده است، از سویی دیگر فتنه 88 به وضعیت اعتماد عمومی و نظام خدشه وارد کرد.


 
"حمیدرضا ترقی" عضو ارشد حزب مؤتله اسلامی در گفتگو با "باشگاه خبرنگاران":

*اصلاح‌طلبان به "مطهری" نگاه ابزاری دارند و از وی به عنوان ابزاری برای ایجاد چند‌دستگی میان اصولگرایان استفاده می‌کنند.

*طبیعی است که در برابر صحبت‌های "علی مطهری"، اصلاح‌طلبان جملاتی را که به نفعشان هست بزرگ کرده و پررنگ نشان می‌دهند و مطالبی را که به ضررشان است کم‌رنگ می‌کنند تا کسی متوجه آن حرف‌ها نشود.



بخشی از مقاله "حسین شریعتمداری" در روزنامه "کیهان":

*آقای "علی مطهری"، این واقعیت ملموس را نادیده گرفت که سران فتنه آمریکایی اسرائیلی ۸۸ به گواهی صدها سند غیرقابل انکار تحت مدیریت مستقیم مثلث آمریکا، اسرائیل و انگلیس و با هدف براندازی نظام دست به وطن‌فروشی و جنایت زده‌اند.



"محمدکاظم انبارلویی" عضو ارشد حزب مؤتلفه اسلامی:


*حرف‌های "مطهری" از این باب مطرح می‌شود تا انحراف در افکار عمومی ایجاد شود و حرف‌هایی را مطرح کنند که مطالبه اصلی مردم در زمینه اقتصاد و معیشت نیست.

*چرا آقای "مطهری" از کرسنت و استات‌اویل حرف نمی‌زند؟ چرا از گرانی و تورم و بیکاری صحبت نمی‌کند؟ در صورتی که نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد، مسائل اقتصادی از مهمترین مشکلات مردم است که از مسئولین مطالبه می‌کنند.



دوئل خرازی!

"صادق خرازی" سفیر اسبق ایران در فرانسه و از بانیان شکل‌گیری حزب نوپای "ندای ایرانیان" در گفت‌وگویی با روزنامه اصلاح‌طلب "شرق" بارها و بارها به تندروهای اصلاحات حمله کرد و آنان را به خاطر عملکرد گذشته‌شان مورد شماتت خود قرار داد. از همان اول هم معلوم بود که آب خرازی با ژنرال‌های اصلاحاتی در یک جوب نمی‌رود.

گزیده صحبت‌های "خرازی":

*من متولی ندا نیستم، عضوی از ندا هستم. منتها به‌ دلیل حضور در موقعیت‌ها و مسئولیت‌های مختلف شناخته‌شده‌تر بودم. در سیاست داخلی و سیاست خارجی دستی داشتم.

*یک نگاه اصطلاح‌طلبی داریم که موسیقی گوش نمی‌دهد، یا کسی که در مورد فرهنگ بسیار وسیع‌المشرب است.

*در سال ٨٢ تا ٨٤ جریان‌های اصلاح‌طلبی تعریف شدند. یک‌جریان بالاخره جریاناتی، تند بودند؛ جریاناتی که مسائل را سفید و سیاه می‌دیدند و یک‌سری جریاناتی بودند که مسایل را اجتماعی و فرهنگی می‌دیدند.

*ما می‌گوییم که دموکرات هستیم اما در تمرین با خود مشکل داریم. اگر مدعی هستیم باید نشان دهیم.

*شایعه کرده بودند که نظام از "مرتضوی" حمایت می‌کند. من خدمت رهبری رفتم و ایشان گفتند که من از مسند قضاوت حمایت می‌کنم، نه عملکردها.

*برخی کار را در هشت‌ سال ریاست‌جمهوری آقای‌ "خاتمی" به جایی رساندند که پس از آن کسی جرأت نمی‌کرد در این مملکت اسم دوم‌ خرداد را بیاورد.

*همان کسانی که آقای "هاشمی" را ترور شخصیت کردند الان مدعی ایشان هستند. عالیجناب سرخ‌پوش را چه کسی نوشت؟



گزارش از "حسام رضایی"

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار