بر طبق نتایج مطالعات اخیر؛

افزایش سن میزان باروری را تا 50 درصد کاهش می‌دهد

برطبق نتایج مطالعات اخیر با افزایش سن به ویژه پس از 35 سالگی ، علاوه بر اینکه خطر بروز نقایص ژنتیکی در نوزادان متولد شده افزایش می‌یابد، بلکه میزان باروری نیز تا بیش از 50 درصد کاهش می‌یابد.

لطف‌الله محرابی استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: در کشورمان سن ازدواج  بالا رفته است که این موضوع موجب بروز نقایص ژنتیکی در نوزادان تازه متولد شده، افزایش احتمال سقط جنین و کاهش احتمال باروری می‌شود.

وی گفت: وقتی که سن پدر و مادر به ویژه مادر افزایش می‌یابد، خطر ناباروری نیز به شدت افزایش یافته و احتمال درمان این مشکل کمتر می‌شود.

محرابی تاکید کرد: برطبق نتایج مطالعات اخیر با افزایش سن به ویژه پس از 35 سالگی، علاوه بر اینکه خطر بروز نقایض ژنتیکی در نوزادان متولد شده افزایش می‌یابد ، بلکه میزان باروری نیز تا بیش از 50 درصد کاهش می‌یابد.

وی با اشاره به مشکل ناباروری در کشورمان و مقایسه آن با آمارهای جهانی، یادآور شد: میزان ناباروری از متوسط جهانی بالاتر است که یکی از دلایل آن افزایش سن ازدواج و در نتیجه افزایش سن بارداری است.

محرابی خاطر نشان کرد: زوج‌هایی که با مشکل ناباروری مواجه هستند ، علاوه بر ناراحتی روحی – روانی که با آن مواجه هستند، باید هزینه‌های سنگینی را جهت درمان مشکل ناباروری خود متحمل شوند که متاسفانه این مشکل در کشورمان بسیار شایع است.


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار