جام ملت‌های اسیا_2015؛حواشی روز نهم مسابقات

ایران، ژاپن و کره‌جنوبی صاحب بهترین خط دفاعی/ ایران – امارات در هوایی فوق شرجی

تیم ملی ایران در هوایی گرم و بسیار شرجی به مصاف تیم ملی امارات می‌رود.

به گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران،تیم ملی ایران در آخرین دیدار مرحله گروهی خود در شهر بریزبن استرالیا به مصاف تیم ملی امارات می‌رود و این دیدار از آنجایی حائز اهمیت است که می‌تواند صدرنشین این گروه را تعیین کند.
 
این دیدار در ورزشگاه ۵۲ هزار نفری سن کورپ در حالی برگزار می شود که هوای شرجی با درصد رطوبت ۷۱ و گرمای هوا حدود ۲۲ تا ۳۰ درجه‌ای (سردترین و گرم‌ترین دمای روز دوشنبه) می‌تواند شرایط را به سود اماراتی‌هایی بکند که به بازی در چنین شرایطی در حاشیه خلیج فارس عادت دارند و از سوی دیگر کار ایران را در این مسابقه سخت کند.
 
این دیدار دوشنبه از ساعت ۱۹ به وقت محلی آغاز می شود.


**اولین تمرین تیم‌ملی در بریزبین امروز برگزار می‌شود

بازیکنان تیم‌ملی فوتبال کشورمان امروز اولین تمرین خود را در شهر بریزبین برگزار می‌کنند.

تیم ملی فوتبال کشورمان از ساعت ۱۷:۱۵ دقیقه امروز اولین تمرین پیش از دیدار با امارات از دور سوم رقابت‌های جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۵ در شهر بریزبین را برگزار می‌کند.
 
این تمرین در ورزشگاه "کوئینزلند اسپورت" برگزار می‌شود و سردار آزمون هم با برطرف شدن مشکل مصدومیت، به احتمال زیاد در تمرینات گروهی شرکت خواهد کرد.
 
تیم ملی ایران که روز گذشته و برای دیدار با امارات در روز دوشنبه وارد شهر بریزبان شد، نتوانست در این شهر تمرین کند و بازیکنان تنها در محوطه هتل محل اقامت خود ریکاوری کردند.


**هواداران استرالیا زودتر از حد معمول به استادیوم می‌روند


هواداران استرالیایی برای حمایت از تیم کشورشان زودتر از حد معمول راهی ورزشگاه شدند.

در حالی که نزدیک به ۳ ساعت تا برگزاری دیدار تیم‌های استرالیا و کره جنوبی باقی مانده اما هواداران استرالیایی در راه ورزشگاه سانکورپ در شهر بریزبن هستند.
 
*شرجی بودن هوا و گرمای هوا امروز کمتر از روزهای دیگر است.
 
*هواداران تیم‌های عمان و عراق در شهر بریزبین دیده می‌شوند.
 
*با اینکه کره جنوبی امروز دیداری حساس مقابل استرالیا دارد اما هواداران کمی از آنها در شهر وجود دارند اما هواداران تیم ژاپن بیشتر هستند. بازی استرالیا و کره جنوبی از ساعت ۱۲،۳۰ به وقت تهران و ساعت ۱۹ به وقت محلی برگزار خواهد شد.
 
*از نکات جالب اینجاست که با اینکه هواداران استرالیایی بلیت بازی را در اختیار دارند اما زودتر از حد معمول راهی ورزشگاه شده‌اند.

**حضور هواداران مقابل هتل تیم ملی



هواداران تیم ملی فوتبال استقبال خوبی از شاگردان کی‌روش در شهر بریزبین انجام داده‌اند.

در شرایطی که تیم ملی فوتبال کشورمان برای برگزاری بازی سوم خود از مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا در شهر بریزبین استرالیا حضور دارد، هواداران تیم ملی مانند شهرهای ملبورن و سیدنی استقبال خوبی از شاگردان کی‌روش داشتند.
 
امروز هم شماری از هواداران تیم ملی مقابل هتل محل اقامت شاگردان کی‌روش تجمع کردند و به تشویق تیم ملی پرداختند. برای تماشاگران محدوده خاصی در نظر گرفته شده تا مشکلی برای خودشان و بازیکنان به وجود نیاید.
 
تیم ملی کشورمان در آخرین دیدار خود در مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا و برای مشخص شدن  تکلیف تیم اول گروه C  روز دوشنبه هفته جاری به مصاف امارات می‌رود.


**ایران، کره‌جنوبی و ژاپن، بدون گل خورده صاحب بهترین خطوط دفاعی جام


تیم ملی فوتبال ایران در کنار ژاپن و کره‌جنوبی بدون دریافت گل خورده، به عنوان بهترین و مستحکم‌ترین تیم‌های حاضر در جام ملت‌‌های آسیا در کار دفاعی معرفی شدند.

با انجام دو بازی روز گذشته ژاپن – عراق و اردن – فلسطین، دور دوم مسابقات جام ملت‌های آسیا به پایان رسید.
 
براساس آمار موجود تیم ملی ایران در کنار کره‌جنوبی و ژاپن ۳ تیم از ۱۶ تیم حاضر در مرحله گروهی مسابقات بودند که دروازه‌ خود را به روی حریفان بسته نگه داشتند.
 
تیم کارلوس کی‌روش به کره جنوبی و ژاپن به عنوان مستحکم‌ترین تیم در کار دفاعی معرفی شده و در رده نخست ایستادند.
 
بعد از این ۳ تیم،‌استرالیا و چین هر یک با یک گل خورده و میانگین نیم گل در هر بازی در رده بعدی جای گرفتند.
 
در بخش هجومی تیم ملی استرالیا،‌میزبان مسابقات با ۸ گل زده و میانگین گل زده ۴ در هر بازی در رده نخست است.
 
امارات با ۶ گل زده (میانگین ۳ گل در هر بازی) صاحب پله دوم است.
 
همچنین اردن و ژاپن تاکنون ۵ گل زده اند و میانگین گل زده ۲،۵ را ثبت کرده‌‌اند.
 
تیم ملی ایران ۳ گل زده و میانگین گل زده ۱،۵ گل در هربازی را دارد.


**امارات، چشم انتظار حمایت دانشجویان عرب در بازی با ایران

تیم ملی فوتبال ایران در حالی در آخرین دیدار خود در مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا به مصاف امارات می‌رود که اماراتی‌ها چشم انتظار حضور دانشجویان خود در استادیوم برای حمایت و تشویق هستند!

دانشجویان اماراتی که در کشور استرالیا مشغول تحصیل هستند، تلاششان را برای بسیج طرفداران کشور امارات در بازی با ایران آغاز کرده‌اند. این مسابقه روز دوشنبه در شهر بریزبین استرالیا برگزار خواهد شد.  انجمن دانشجویان امارات و کشورهای عربی در استرالیا حدود هزار قطعه بلیت برای این بازی درخواست و تاکید کرده ۲۰۰ بلیت برای آنها کافی نیست!
 
همچنین عبدالله اسماعیل نایب رئیس انجمن دانشجویان اماراتی در ایالیت کوینزلند، به اهمیت حضور هواداران امارات در جام ملت‌های آسیا اشاره کرد و گفت: حضور دانشجویان و هواداران باعث افزایش روحیه بازیکنان امارات برای پیروزی مقابل ایران در سومین دیدار مرحله گروهی جام ملت‌ها خواهد شد.


**مدافع امارات: از مواجهه با ایران و تماشاگرانش نمی‌ترسیم


مدافع تیم ملی فوتبال امارات می‌گوید این تیم هراسی از دیدار با ایران و تماشاگرانش در جام ملت‌های آسیا ندارد.

مُهند العنزی با اشاره به پیروزی تیم ملی فوتبال امارات برابر بحرین و صدرنشینی این تیم در گروه سوم مسابقات جام ملت‌های آسیا، تاکید کرد: ما در بازی با ایران هم به دنبال سه امتیاز کامل هستیم تا به عنوان صدرنشین صعود کنیم.
 
مدافع تیم ملی امارات همچنین درباره حضور پر تعداد تماشاگران ایران در بازی‌های جام ملت‌های آسیا، گفت: بازیکنان امارات از مواجهه با ایران و تماشاگرانش ترسی ندارند. ما در مسابقات دیگر تجربیات خوبی کسب کرده‌ایم و برای بازی در شرایط دشوار آماده‌ایم.
 
تیم‌های ملی فوتبال ایران و امارات روز دوشنبه در سومین و آخرین دیدار مرحله گروهی مسابقات جام ملت‌های آسیا به مصاف همدیگر خواهند رفت. تیم پیروزی در این مسابقه به عنوان سرگروه به مرحله بعد صعود خواهد کرد.


**تعداد تماشاگران مسابقات جام ملت های آسیا از۲۵۰ هزار نفر گذشت


با گذشت ۸ روز از آغاز مسابقات جام ملت های آسیا تا امروز ( شنبه ) تعداد تماشاگران این مسابقات از مرز ۲۵۰ هزار نفر گذشت.

برگزارکنندگان این مسابقات، از حضور ۲۵۰ هزار هوادار برای بزرگترین تورنمنت فوتبال تقدیر کردند.
 
بیش از ۳۳ هزار هوادار روز جمعه (دیروز) در ورزشگاه مبلورن و بریسبان حضور داشتند که بدین ترتیب آمار تماشاچیان از ابتدای مسابقات تاکنون به ۲۵۹ هزار و ۷۰ نفر رسیده است .
 
داتو آلکس سوسی دبیرکل کنفدراسیون فوتبال آسیا گفت: حضور تماشاگران موجب هیجان در مسابقات فوتبال آسیا شده است و ما بر این باوریم که تعداد تماشاگر فقط با پیشرفت تورنمنت افزایش خواهد یافت. ما تورنمنت بزرگی داریم. هیجان و اشتیاق در هر کدام از مسابقات تا به حال در داخل و بیرون زمین قابل توجه بوده است.
 
کمیته برپایی مسابقات دراسترالیا نیز تاکنون به خوبی عمل کرده و با فعالیت و ابتکار عمل سطح برگزاری مسابقات را ارتقا داده است.
 
دیدار میان ایران و قطر در استرالیا و همچنین دیدار ژاپن و عراق با حضور بیش از ۲۲ هزار هوادار برگزار شد که این در نوع خود بسیار قابل توجه است .
 
وی افزود: خیلی از هواداران مسیر طولانی سفر را تحمل کردند تا از تماشای مسابقه لذت ببرند.
 
مایکل براون مدیر اجرایی کمیته محلی سازماندهی مسابقات جام ملت های آسیا نیز در این مورد گفت: من به هواداران ادای احترام می کنم. آنها به ما کمک می کنند که تورتمنتی فراموش ناشدنی را برگزار کنیم .
 
وی خاطرنشان کرد که این برای نخستین بار است که جام ملت های آسیا در خاک استرالیا برگزار می شود و هوادارانی از ۵ شهر سیدنی، ملبورن، بریسبان، کانبرا و نیوکاسل گرد هم آمده اند. ولی باید گفت ما در نیمه راه قرار داریم و از ۳۲ مسابقه، ۱۶ مسابقه را پشت سر گذاشتیم. مسابقات بزرگ هنور در راه است زیرا مسابقات حذفی یک چهارم نهایی، نیمه نهایی و نهایی هنوز باقی مانده است.
 
به گفته براون پیش بینی می شود که بیش از نیم میلیون نفر تماشاگر در این مسابقات حضور داشته باشند .تماشاگرانی که می خواهند در مسابقات یک چهارم نهایی، نیمه نهایی و نهایی شرکت داشته باشند باید از حالا بلیت خود را خریداری کنند.



**سردار آزمون زیر ذره‌بین باشگاه میلان



یک سایت ایتالیایی مدعی شد باشگاه میلان ایتالیا ستاره جوان تیم ملی فوتبال ایران را زیر نظر گرفته است.

درخشش سردار آزمون در تیم باشگاهی روبین کازان و تیم ملی ایران باعث شده باشگاه میلان این بازیکن را زیر ذره بین قرار دهد. بر اساس گزارش سایت vocidisport سران روسونری این بازیکن را زیر نظر گرفته اند و به دنبال تحقیقات بیشتر درباره وی هستند.

در بخشی از این گزارش آمده است: این بازیکن متولد ۱۹۹۵ بوده که در تیم روبین کازان روسیه بازی می کند و مورد توجه چند تیم اروپایی قرار گرفت که بعد از گل زیبایی که وارد دروازه قطر کرده، مورد توجه باشگاه میلان هم قرار گرفته است.


**سردار آزمون از فردا به تمرینات تیم ملی برمی‌گردد


پزشک تیم ملی فوتبال از برطرف شدن مشکل سردار آزمون و اضافه شدن وی از فردا به تمرینات خبر داد.

پرهان خانلری پزشک تیم ملی فوتبال در مورد وضعیت مصدومیت سردار آزمون اظهار داشت: همه ایرانی‌ها نگران این بازیکن بودند و سوال‌هایی را می‌پرسیدند. خوشبختانه باید بگویم مشکل او گرفتگی عضله بوده این مشکل برطرف شده و از فردا به تیم ملی اضافه می‌شود.
 
خانلری در مورد وضعیت سایر بازیکنان گفت: برخی بازیکنان کوفتگی داشتند که مشکل خاصی نیست.
 
دیدار سوم تیم ملی ایران در دور مقدماتی جام ملت‌های آسیا روز دوشنبه مقابل امارات خواهد بود. دو تیم برای سرگروهی به مصاف هم می‌روند.

**پولادی، دژاگه و آزمون با تیم ملی تمرین نکردند

3 بازیکن تیم ملی فوتبال کشورمان در تمرین صبح امروز (شنبه) شرکت نکردند.

  تمرین امروز تیم ملی از ساعت ۱۷ امروز به وقت محلی در شهر بریزبین استرالیا برگزار شد.
 
* در ابتدای تمرین تماشاگرانی که پشت درهای بسته بودند بعد از دیدن بازیکنان آنها را تشویق کردند و کی‌روش هم برای آنها دست تکان داد.
 
* بازیکنان پس از ورود به زمین به گرم کردن و پاسکاری مشغول شدند. بعد از این بازیکنان با دستور کارولوس کی‌روش روی زمین نشستند تا سرمربی تیم ملی برای آنها صحبت کند.
 
* مهرداد پولادی دیرتر از سایرین به تمرین آمد و کنار نبی نشست و با تیم تمرین نکرد. پولادی اعلام کرد که مشکلی ندارد و فقط به خاطر خستگی کنار دیگر بازیکنان نیست.
 
* کی‌روش وقتی متوجه حضور پولادی در زمین شد از او درخواست کرد تا کنار دیگر بازیکنان بنشیند.
 
* سردار آزمون مهاجم مصدوم تیم ملی فوتبال کشورمان امروز کنار بازیکنان تمرین نکرد تا به درمان مصدومیتش بپردازد.
 
* پس از صحبت‌های کی‌روش بازیکنان در ۳ گروه، دروازه‌بان‌ها، بازیکنان اصلی و ذخیره‌ها تمرین کردند.
 
* بعد از صحبت‌های کی‌روش، دژاگه هم به پولادی پیوست و تمرین نکرد.
 
* بازیکنان اصلی بازی با قطر به ریکاوری و حرکات کششی مشغول شدند و بازیکنان ذخیره هم به کار با توپ پرداختند.


**هواداران در انتظار عکس گرفتن با ملی‌پوشان



تعداد زیادی از فوتبال دوستان ایرانی در شهر بریزبین استرالیا در پایان تمرین امروز (شنبه) تیم ملی فوتبال کشورمان با بازیکنان این تیم عکس گرفتند.

 تمرین امروز تیم ملی کشورمان در حالی به پایان رسید که تعداد زیادی از فوتبال دوستان ایرانی مقیم شهر بریزبین استرالیا موفق شدند با ملی‌پوشان عکس یادگاری بگیرند.
 
با توجه به اینکه هواداران اجازه ورود به ورزشگاه محل تمرین ملی‌پوشان را نداشتند، آنها تا پایان تمرین پشت در ماندند و در نهایت موفق شدند از پشت فنس‌ها با تعدادی از بازیکنان عکس یادگاری بگیرند.
 
هواداران تیم ملی در شهر بریزبین تعدادشان به مراتب بیشتر از شهر‌های ملبورن و سیدنی است.


برای مشاهده اخبار جام ملت‌های آسیا در روز دوم اینجا  کلیک کنید.

برای مشاهده اخبار جام ملت‌های آسیا در روز سوم اینجا کلیک کنید.

برای مشاهده اخبار جام ملت‌های آسیا در روز چهارم اینجا کلیک کنید.

برای مشاهده اخبار جام ملت‌های آسیا در روز پنجم اینجا کلیک کنید.

برای مشاهده اخبار جام ملت‌های آسیا در روز ششم اینجا کلیک کنید.

برای مشاهده اخبار جام ملت‌های آسیا در روزهفتم اینجا کلیک کنید.



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار