طیب نیا در جمع خبرنگاران عنوان کرد:

سه سناریو دولت برای قیمت نفت/ مالیات افزایش نمی‌یابد

وزیر اقتصادو دارایی با اشاره به سه سناریو دولت برای قیمت نفت گفت: برخی پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که قیمت نفت کاهش می‌یابد اما برخی دیگر نیز معتقدند قیمت نفت تا 70 دلار افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، علی طیب‌نیا وزیر امور اقتصاد و دارایی در حاشیه چهل و سومین جلسه هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران در جمع خبرنگارارن با اشاره به این که دولت سه سناریو را برای قیمت نفت در دست تدوین دارد گفت: سه سناریو خوش‌بینانه بدبینانه و متوسط را برای تغییر قیمت نفت در دست داریم تا بتوانیم با تغییر قیمت نفت تصمیمات مناسب را اتخاذ کنیم.

وی افزود: البته برخی پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که قیمت نفت کاهش می‌یابد اما برخی دیگر نیز معتقدند قیمت نفت تا 70 دلار افزایش می‌یابد و در شرایط فعلی پیش بینی دقیقی برای قیمت نفت نمی‌توان کرد لذا در این راستا سه سناریو موردنظر برای افزیش یا کاهش  قیمت نفت روی میز دولت است.

وی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه دولت برای جبران بودجه و کاهش قیمت نفت آیا نرخ مالیات را افزایش می‌دهد یا خیر گفت: سعی ما بر این است که مشکلات را رفع کنیم و با توجه به اینکه دغدغه بخش خصوصی افزایش نرخ مالیات ما دردولت قرار نداریم که نرخ مالیات را در سال آینده افزایش دهیم.

طیب نیا افزود: تلاش ما این است که کسانی که تاکنون از پرداخت مالیات طفره رفته‌اند را مشمول کنیم نه اینکه نرخ مالیات را افزایش دهیم.

انتهای پیام/
برچسب ها: دولت ، نفت ، بودجه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار