طیب‌نیا عنوان کرد:

راهبرد اصلی ما اصلاح محیط کسب وکار است

وزیر اقتصاد و دارایی گفت: واگذاری بنگاه‌های دولتی به بخش خصوصی بدون اصلاح کسب و کار نتیجه مطلوبی ندارد و راهبرد اصلی ما اصلاح محیط کسب و کار است و تنها از این طریق زمینه ارتقا بخش خصوصی فراهم می‌شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران علی طیب‌نیا وزیر امور اقتصاد و دارایی در جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران گفت: بزرگترین مشکل اقتصاد ایران به لحاظ ساختار نقش پررنگ دولت و فقدان بخش خصوصی توانمند است.

وی افزود: باید جایگاه بخش خصوصی را در کشور ارتقا دهیم و در گذشته سیاست دولت واگذاری بنگاه‌های دولت به بخش خصوصی بوده در حالی که به نظر می‌رسد بدون محیط کسب و کار این امر نتیجه مطلوبی ندارد.

طیب نیا گفت: راهبرد اصلی ما اصلاح محیط کسب و کار است و تنها از این طریق زمینه ارتقا بخش خصوصی فراهم می‌شود.

وی افزود: به لحاظ ناکارآمدی تفاوتی بین بخش خصوصی و دولتی وجود ندارد هر دو وضعیت مشابهی دارند که علت این امر فقدان محیط کسب و کار مناسب است.

به گفته طیب‌نیا ایجاد دفتر  و شروع کسب و کار و راه‌اندازی سایت ارایه مجوز  از جمله اقدامات این وزارتخانه در اصلاح محیط کسب و کار است.

وزیر اقتصاد تصریح کرد: بیش از دو هزار مجوز در ایران صادر می‌شود که به دنبال این هستیم تا مجوزهای زاید را حذف  نماییم.

وی ادامه داد: با توجه به این که در سال گذشته از رتبه 152 به رتبه 130 در فضای کسب و کار رسیدیم استنباط ما این است که می‌توانیم به رتبه 70 نیز دست بیابیم که این امر  مشروط بر همدلی و همکاری دولت و بخش خصوصی است.

انتهای پیام/

برچسب ها: محیط ، کسب ، کار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار