10 فروند شناور صيادی مدرن در بوشهر به آب اندازی می‌شود

مدیر کل اداره شیلات استان بوشهر از ورود ۱۰ فروند شناور صیادی مدرن به آب‌های بوشهر در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه اطلاع رسانی جامعه دریایی ایران (مانا)، بهمن یاری با اشاره به آب اندازی دو فروند شناور صیادی مدرن در هفته پیش گفت: ۱۰ فروند شناور مدرن دیگر نیز با سرمایه گذاران بخش خصوصی خریداری شده و در حال آماده سازی است، که به زودی به آب اندازی خواهسد شد. 

قیمت هر کدام از این شناور‌ها ۴۰ میلیارد ریال است که از خارج خریداری شده است. 

وی یادآور شد: این شناور‌ها با سرمایه گذاری ۱۰۰ درصدی بخش خصوصی خریداری شده است.
 
مدیرکل اداره شیلات بوشهر گفت: این شناورهای صیادی مدرن قابلیت ورود به آبهای آزاد را نیز دارد. 

یاری با اشاره به اینکه این شناور‌ها به دلیل داشتن سردخانه بزرگ می‌تواند ۱۵ تا ۲۰ روز به صید بپردازد، یادآور شد: حداقل ۲۰ نفر در این شناورهای صیادی کار می‌کنند. 

به گفته بهمن یاری، با ورود این ۱۰ فروند شناور مدرن به ناوگان صیادی استان، مجموع شناورهای صیادی مدرن در بوشهر به ۱۲ فروند خواهد رسید. 

مدیر کل اداره شیلات استان بوشهر گفت: امیدواریم شناورهای مدرن جایگزین لنجهای صیادی فرسوده شود. 

بوشهر با شرایط اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی مناسب؛ بستر مناسب طبیعی و اقلیمی قدرت دستیابی و بهره برداری از آبهای ساحلی را دارد و از زمینه‌های کافی و مناسب برای توسعه آبزی پروری برخوردار است. 

صیدگاه‌های متنوع با گونه‌های مختلف آبزی در حدود ۶۰ گونه، میزان صید سالانه در مراکز ۳۵ گانه تخلیه صید استان حدود ۵۰ هزار تن است. 

در این استان با مرز طولانی در خلیج فارس و گونه‌های ارزشمند آبزیان اقتصادی، فعالیت صید و صیادی یکی از پایه‌های اصلی توسعه استان محسوب می‌شود و ۱۴ هزار صیاد فعال با ۵۴۶ فروند لنج، هزار و ۶۹۰ فروند قایق و ۲۰ فروند کشتی به صید و صیادی مشغول هستند./

انتهای پیام/
برچسب ها: شناور ، صیادی ، مدرن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.