جنجال تیراندازی افسران آمریکایی به تصاویر سیاه‌پوستان

استفاده از تصویر مظنونان سیاه‌پوست در تمرین‌ تیراندازی افسران پلیس فلوریدا، انتقادهای فراوانی به دنبال داشته است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه ان.بی.سی، این تصاویر در سالن‌های تمرین تیراندازی پلیس "نورث میامی بیچ" به کار گرفته شده و تنها هنگامی علنی شد که یک سرباز زن بعد از پایان زمان تمرین افسران پلیس، اجازه یافت از این میادین تیراندازی استفاده کند.

گروهبان "والری دینت"، متوجه شد که عکس برادرش یکی از سیبل‌های تیراندازی در سالن تمرینی پلیس است.

گزارش شده در روزی که گروهبان دینت تصویر برادرش را در میان سیبل‌های هدفگیری پیدا کرد، افسران پلیسی که پیش از او در سالن تمرین تیراندازی می‌کردند ۶ سیبل را جا گذاشته بودند.

گروهبان والری دینت به ان.بی.سی گفت: "من یک دفعه تصویر برادرم را دیدم و گفتم، چرا باید تصویر او در میان نشانه‌های تیراندازی افسران پلیس باشد." به تصویر برادر والری شش بار شلیک شده بود.

عکس وودی دینت، برادر والری، هنگامی که او به علت شرکت در یک مسابقه غیرقانونی اتومبیلرانی خیابانی بازادشت شده بود، توسط پلیس نورث میامی بیچ گرفته شده بوده است.

دینت بعد از انتشار این اخبار گفته زبانش بند آمده چرا که او یک مرد "خانواده‌دار، شاغل و دارای یک زندگی معمولی است" و به هیچ وجه در آن طبقه‌بندی که پلیس از مظنونان توصیف کرده، خود را ارزیابی نمی‌کند.

به گزارش رسانه‌های آمریکا، علاوه بر دینت، تصویر شش مرد‌سیاه پوست دیگر هم در میان سیبل‌های ماموران پلیس این منطقه وجود داشته است.

"جی اسکات دنیس"، رئیس پلیس این منطقه در جنوب فلوریدا، در واکنش به این خبر گفته عمل افسرانش در به کارگیری این تصاویر "تصمیم نادرستی" بوده هرچند وی اتهام "نژادپرستانه" بودن این اقدام را رد کرده است.

او به شبکه ان.بی.سی در میامی گفته استفاده از تصاویر واقعی مظنونان در هنگام تمرین تیراندازی، روشی مرسوم برای تک تیراندازان پلیس است و بدین لحاظ ماموران تحت امر او "خطایی" مرتکب نشده‌اند. بر این اساس، دنیس مدعی شده برای مامورانی که از این تصاویر در تمرین‌های تیراندازی خود استفاده کرده‌اند، نتبیهی در نظر گرفته نخواهد شد.

به گفته این مقام پلیس، ماموران از تصاویر واقعی بسیاری از مظنونان که ممکن است از هر رنگ و نژادی باشند در تمرین‌های تیراندازی استفاده می‌کنند.



انتهای پیام./.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار