در نشست خبری مطبوعاتی ایام دهه فجر مطرح شد

انقلاب اسلامی یگانه انقلاب متکی به معنویت است / برگزاری 22 هزار برنامه در طول ایام دهه فجر

رئیس ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: رویکردهای امسال دهه فجر، آگاهی‌بخشی،‌ امیدافزایی، جوان‌گرایی،‌ نشاطآفرینی و ایجاد اتحاد است.

به گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های باشگاه خبرنگاران، محمدحسین زارع، رئیس ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی در اولین نشست از سلسله نشست‌های دهه مبارک فجر گفت: تاریخ هر ملت ایامی دارد که به دلیل گستره نفوذ و تأثیرگذاری نسبت به سایر روزها برجسته‌تر است و ایام دهه فجر شامل این دسته موارد است و تأثیرگذاری این ایام بر ملت ایران و جهان قابل انکار نیست.
 
وی در ادامه افزود: دهه فجر نمایش شکوه و عظمت انقلاب اسلامی است و یکی از حساس‌ترین مقاطع برای نظام و مردم و شیرین‌ترین حادثه در تاریخ ملت ایران است که دستیابی به استقلال و آزادی را منجر شد.
 
زارعی تصریح کرد: بزرگداشت ایام دهه فجر بزرگداشت ایثارگری‌های مردم و رهبر الهی است که توانست جان‌های متفرق مردم را به وحدت برساند تا رژیم 2500 ساله شاهنشاهی را سرنگون کند و با ارائه الگویی نو از حاکمیت مردم، برای تعیین سرنوشت خویش و تحقق ارزش‌های دینی و اسلامی در عرصه حیات سیاسی حکومت مهیا سازد.
 
رئیس ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی این انقلاب را یگانه انقلاب متکی به معنویت دانست و گفت: امام خمینی با بهره‌گیری از آموزه‌های دینی توانست حکومتی بنا کند که بزرگترین اعجاز قرن نام گرفت و در مقابل جبهه کفر تمامی امکانات خود را بسیج کرد تا با تمام توان برای بحران‌آفرینی با انقلاب و اسلام از هیچ توطئه‌ای دریغ ننمایند که آخرین نمونه آن حمایت آنان از فتنه داعش و تروریست‌های تکفیری و اهانت به مقدسات اسلامی است.
 
وی تصریح کرد: دهه فجر باید پویایی لازم را برای زنده نگه داشتن آرمان‌های انقلاب اسلامی برای نسل حاضر و آینده در پی داشته باشد چرا که دنیا نظاره‌گر تحولات و پیشرفت‌های انقلاب اسلامی است.
 
زارع با اشاره به این مطلب که نمایش با عظمت حضور ملت یکی از مهم‌ترین عوامل بازدارندگی در مقابل توطئه‌های دشمنان است، گفت: به میدان آوردن ظرفیت‌ها و سرمایه‌های اجتماعی در صحنه یکی از اهداف ایام الله دهه فجر است.
 
رئیس ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی در ادامه رویکردهای مختلف ایام دهه فجر را این چنین بیان کرد: رویکرد این ایام آگاهی‌بخشی،‌ امیدافزایی، جوان‌گرایی، نشاط‌آفرینی و ایجاد اتحاد است، در ضمن تبیین آرمان‌ها و جوهره انقلاب اسلامی برای نسل جوان و نزدیک نمودن برنامه‌ها با اهداف انقلاب اسلامی در قالب برنامه‌های متنوع، شادی‌بخش و نشاط‌افزا در تمامی سطوح درنظر گرفته شده است.
 
وی با اشاره به این که تکریم یاد امام (ره) باعث تداوم انقلاب اسلامی است، گفت: برنامه‌های دهه فجر در این راستا از حرم امام خمینی (ره) آغاز می‌شود که در ساعت 9:33 دوازده بهمن ماه همزمان با سالگرد ورود امام خمینی با حضور مردم، آیین‌های ویژه سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در تهران و 700 مکان دیگر آغاز می‌شود.
 
زارع در ادامه با اشاره به برنامه‌های این ایام گفت: رژه موتور سواران در مسیر حرکت امام از فرودگاه مهرآباد تا بهشت‌زهرا و گلباران این مسیر از برنامه‌های ویژه تهران است و در این راستا استان‌های کشور نیز هزاران موتورسوار به این مناسبت از فرودگاه استان‌ها تا گلزار شهدا رژه خواهند رفت.
 
رئیس ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی در ادامه با اشاره به اهم برنامه‌های دهه فجر تصریح کرد: اجرای برنامه ویژه در عرشه ناو جماران، رژه شناورهای دریایی در انزلی، همایش بزرگ دوچرخه‌سواری و دو میدانی در تعدادی از استان‌ها و برنامه گلبانگ انقلاب با صدا درآوردن زنگ مدارس کشور در روز ورود امام خمینی، گلباران زادگاه حضرت امام در خمین و محل جلوس ایشان در کنار قطعه شهدا در بهشت‌زهرا از اهم این برنامه‌هاست.
 
وی اظهار داشت: در نخستین پنجشنبه دهه فجر (16 بهمن) مراسم میهمانی لاله‌ها با حضور قشرهای مختلف مردم برگزار می‌شود و در ساعت 21 شامگاه 21 بهمن، ملت ایران با بانگ الله اکبر این دوران را گرامی خواهند داشت، ضمن این که همزمان در صدها نقطه کشور نیز برنامه نورافشانی انجام می‌گردد.
 
زارع در تشریح برنامه‌های سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از تدارک 22 هزار برنامه در این ایام خبر داد و گفت: نشست‌ها و هم‌اندیشی‌های گوناگون از جمله نشست هم‌اندیشی نخبگان جوان، همایش اقتصاد مقاومتی و انقلاب اسلامی، کنفرانس ملی کارافرینی و مدیریت کسب و کارهای دانش بنیان، سلسله نشست‌های بصیرتی و معرفتی و تجلیل از کارآفرینان از مهم‌ترین محورهای برنامه در استان‌های متعدد است.
 
رئیس ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی با اشاره به برنامه متنوع برای کودکان و نوجوانان تصریح کرد: برگزاری شب‌های خاطره و مجموعه برنامه‌هایی در قالب جنگ هنری، برگزاری جشنواره‌هایی نظیر، فیلم، عکس، شعر، کارگاه‌های فرهنگی، ادبی، هنری برای کودکان و نوجوانان در نظر گرفته شده است.
 
وی در ادامه با اشاره به تعدادی دیگر از برنامه‌های تدارک دیده شده برای این ایام گفت: برگزاری نخستین شعر دانشجویی ایثار و شهادت، نخستین جشنواره کتاب سال در اردبیل و خراسان شمالی، برگزاری دومین دوره جایزه بزرگ مرگ بر آمریکا بخشی دیگری از جشنواره‌های دهه فجر سال جاری است.
 
به گفته محمدحسین زارع برپایی نمایشگاه‌های ایده‌ها، اختراعات و توانمندی‌های بومی ایران و نمایشگاه‌های متعدد با محوریت کارآفرینی، اقتصاد مقاومتی، صنایع دستی و... در استان‌های متعدد از دیگر برنامه‌های این ایام است.
 
زارع همچنین از برپایی ایستگاه‌های سنجش سلامت، برگزاری مسابقات وبلاگ نویسی در اوج بمان ایران من در خوزستان و اعزام تیم‌های پزشکی طلایه‌داران سلامت بسیج جامعه پزشکی به مناطق محروم خبر داد.
 
رئیس ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: در این ایام، تعداد قابل توجهی طرح عمرانی، صنعتی، فرهنگی، درمانی و خدماتی در سراسر کشور به بهره‌برداری خواهد رسید و عنوان کرد که برای تبدیل 22 بهمن به بزرگترین همایش اجرای سرود پایداری و مقاومت باید از تمامی ظرفیت‌های موجود و برنامه‌های متنوع بهره گرفت./رن
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار