تهیه کننده‌ی فیلم آزادی مشروط به تمام اصحاب رسانه که برای نشست مطبوعاتی این فیلم حضور داشتند، یک گلدان شمعدانی هدیه داد.

به گزارش خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران‌؛ نشست مطبوعاتی فیلم «آزادی مشروط» بعد از ظهر امروز با حضور حسین مهکام کارگردان، مقصود جباری تهیه کننده، شاهرخ فروتنیان و محمد کارت بازیگران این فیلم برگزار شد.
 
تهیه کننده‌ی این فیلم در خصوص استفاده از گلدان‌های شمعدانی در این اثر گفت: یکی از لوکیشن‌های فیلم کانون اصلاح و تربیت است و مسئول آنجا در اولین پلانی که این مکان فیلم برداری می‌شود، در حال آب دادن به تعدادی گلدان شمعدانی است و این گلدان به این علت که در چهار فصل سال سبز است و نماد استقامت محسوب می‌‌شود، انتخاب شده است که یکی از المان‌های فیلم همین گلدان شمعدانی است و رنگ سفید آن به دلیل این است که صلح و دوستی به رنگ سفید است.
 
جباری گفت: من از هر اتفاقی در جشنواره استقبال می‌کنم. گروه ما فارق از هرگونه ادعا در کنار هم جمع شده‌ است و من نگران فیلم نیستم،‌ چون امیدوارم با اقبال مخاطبان مواجه شود. قطعا از پیشنهادات و نظرات دوستان استقبال می‌کنم،‌ چون وظیفه‌ی سنگینی بر دوش ماست که باید مفهومی را منتقل کنیم که صادقانه و عاری از شعار باشد.
 
وی در پایان گفت: آقای مهکام  در امر نویسندگی سابقه‌ دارد و تجربیاتی را در همکاری با فیلمسازان بزرگ کسب کرده است. باید بگویم ما کار را برای حسین مهکام سخت کرده‌ایم. امیدوارم نظرات دوستان در خصوص آزادی مشروط از دایره‌ی انصاف خارج نشود.
 
حسین مهکام، کارگردان فیلم با بیان اینکه این فیلمنامه را چهار سال پیش به عنوان طرح اولیه نوشته است، گفت: زمانی طول کشید تا این فیلمنامه شکل بگیرد و طی جلساتی که با آقای عیاری داشتم، وی فضایی را برایم ترسیم کرد که به شکل گیری فیلمنامه کمک کرد و من متوجه شدم که می‌تواند فیلم خوبی شود. از وی اجازه گرفتم تا با طرحی که  داده، فیلمنامه را بنویسم و عیاری هم گفت من از ایده‌ی خودت برایت طرح ترسیم کردم و صاحب اثر خودت هستی.
 
وی افزود: مدت زیادی بود که می‌خواستم کارگردان شوم و منتظر بودم آمادگی این کار را به دست آورم. حس کردم در حال حاضر زمان آن رسیده است. مشکل دیگری که بر سر راهم بود، این بود که محمل تولید فیلم برای فیلم اولی‌ها بسیار سخت است ولی با جباری در فیلم «آدم» به کارگردانی کاهانی آشنا شدم و موضوع را با وی درمیان گذاشتم، جباری با من همکاری کرد و هیچگاه نگاهش به من نگاه یک کارگردان فیلم اولی نبود.
 
وی در خصوص انتخاب بازیگران فیلم گفت:‌ من با بسیاری از بازیگران آشنایی قبلی داشتم و آشنایی با شاهرخ فروتنیان هم در یک فیلم اتفاق افتاد. به جز سرمای هوا، هیچ سختی و مشکلی در کار نداشتیم چون عوامل فیلم آنقدر گرم و صمیمی بودند که هیچکس خستگی را احساس نمی‌کرد.
 
مهکام شعار فیلم را اینگونه بیان کرد: "من حاضر نیستم به خونه‌ای که آدم‌هایش مرا نمی‌شناسند، برگردم".
 
وی در پایان گفت: تمام انتخابات فیلم با توافق من، جباری و کیانی صورت می‌گرفت و این دو بزرگوار همیشه برای رسیدن من به خواسته‌هایم از خواسته‌ی خود کوتاه می‌آمدند.
 
محمد کارت‌،‌ بازیگر فیلم بیان کرد: مهکام بازی من را در فیلم «بیخود و بی جهت» آقای کاهانی دیده بود و وقتی ما همدیگر را در مرحله‌ی پیش تولید ملاقات کردیم،‌ وی در مورد نقش من صحبت کرد.
 
وی افزود: نقش من به نام «آصف» نقش یک افغانی است که با ذهنیت مخاطب در مورد مردم افغان تفاوت دارد چون این افغانی دانشجوی رشته‌ی روانشناسی است و جزء تحصیل کرده‌ها به حساب می‌آید. من برای اجرای این نقش مشتاقانه ابراز علاقه کردم.
 
کارت در ادامه اظهار داشت: از زمانی که نقش من قطعی شد، تصمیم گرفتم که به شکل تیپیکال بازی نکنم و حرف زدن به لهجه‌ی افغانی را به آن شکل بیان نکنم.
 
آصف یک دانشجوی روانشناسی است و آقای مهکام کارگردان فیلم خیلی در اجرای این نقش به من کمک کرد؛‌ همچنین یک مشاور لهجه از سفارت افغانستان با ما همکاری کرد و پس از چند جلسه به علت اینکه کار خوب پیش می‌رفت، از گروه خارج شد.
 
کارت در پایان گفت: این فیلم کنکاشی در روابط خانواده با رویکرد آسیب شناسانه است.
 
شاهرخ فروتنیان، بازیگر فیلم «آزادی مشروط» بیان کرد: بازی در این فیلم اتفاق خوشایندی بود و کارگردان این فیلم انسان دلچسبی است. من از همکاری با مهکام و جباری بسیار خرسندم.
 
وی در ادامه بیان کرد: من نقش رئیس کانون اصلاح و تربیت را دارم که آدم مهربانی است. امروزه بزرگتر‌ها فکر می‌کنند که نوجوان و جوان خام و بی تجربه‌اند و والدین همه چیز را بهتر می‌فهمند.
 
فروتنیان خاطرنشان کرد: این فیلم نوجوان محور نیست، باید بگویم که در این فیلم نشان داده می‌شود بزرگتر‌ها قضاوت خود را به نسل بعد منتقل می‌کنند.
 
پس از صحبت‌های عوامل فیلم، پوستر فیلم «آزادی مشروط» توسط شاهرخ فروتنیان رونمایی شد.
 
در پایان به تمام اصحاب رسانه‌ی حاضر در برنامه‌ یک گلدان شمعدانی هدیه داده شد.
 
گفتنی است؛ محمدعلی کیانی طراحی پوستر فیلم را بر عهده داشته است.
 
انتهای پیام/رس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار