در پی ادامه تیراندازی‌ها و انفجار در نزدیک کاخ ریاست جمهوری، نیروهای حمایتی گارد ریاست جمهوری فراخوانده شدند و درگیری‌های بین نیروهای امنیتی و جنبش های مردمی همچنان ادامه دارد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر، لحظاتی پیش در خبری فوری اعلام کرد در پی ادامه تیراندازی ها و شنیده شدن صدای انفجار در جنوب یمن و نزدیک کاخ ریاست جمهوری، نیروهای حمایتی گارد ریاست جمهوری فراخوانده شدند.

در همین حال در پی ادامه تیراندازی‌ها گارد ریاست جمهوری یمن، خیابان‌های منتهی به کاخ ریاست جمهوری را بست.

 8:04 تیراندازی ها در جنوب صنعا، پایتخت یمن، نزدیک کاخ ریاست جمهوری این کشور ادامه دارد.

 8:24 در همین حال شبکه تلویزیونی العالم لحظاتی پیش در خبری فوری اعلام کرد به نظر می‌رسد صدای انفجارها و شلیکهای پیاپی گلوله ها در صنعا پایتخت یمن ، ناشی از حمله گارد ویژه ریاست جمهوری به محل تجمع کمیته های مردمی در جنوب  پایتخت  است.

8:34 العالم اعلام کرد: پس از اینکه گارد ویژه ریاست جمهوری یمن به محل تجمع کمیته های مردمی در جنوب صنعا   حمله و شماری  از شهروندان یمنی را زخمی کرد ، کمیته های مردمی نیز به این حملات پاسخ دادند که این مسئله به وقوع درگیریهای خونین  در این منطقه منجر شده است.

9:14 شبکه تلویزیونی الحدث نیز لحظاتی پیش در خبر فوری گزارش داد: طرفداران جنبش انصارالله یمن کنترل ساختمان اداره امنیت سیاسی یمن در صنعا را به در دست گرفتند.

9:24 الحدث همچنین گزارش داد: درگیری‌ها بین ارتش یمن و افراد مسلح جنبش انصارالله در اطراف کاخ ریاست جمهوری این کشور به چند منطقه دیگر صنعا کشیده شد. در این درگیری‌ها چند نفر کشته یا زخمی شدند.

9:42 شبکه تلویزیونی الجزیره نیز  در خبر فوری گزارش داد: ستون های دود در اطراف کاخ ریاست جمهوری یمن دیده می شود. درگیریها بین نیروهای گارد ریاست جمهوری یمن با نیروهای جنبش انصارالله  به منطقه" السبعین " صنعا کشیده شد.

9:43  الجزیره در خبری فوری گزارش داد: توپخانه ارتش یمن مواضع جنبش انصارالله را در جنوب صنعا گلوله باران کرد.

9:44 شبکه تلویزیونی الجزیره همچنین اعلام کرد: ارتش یمن و افراد مسلح جنبش انصارالله در درگیریها در اطراف کاخ ریاست جمهوری این کشور از سلاح سنگین استفاده می کنند.

9:45 همچنین یمن پرس به نقل از شاهدان عینی گزارش داد که مناطق اطراف کاخ ریاست جمهوری یمن در صنعا شاهد کوچ دسته جمعی خانوار ها و فرار خانوارها از این مناطق در اثر درگیری ها می باشد.

این پایگاه خبری به نقل از شاهدان عینی اعلام کرد که در اثر درگیری هایی که از صبح امروز میان نیروهای انصارالله و نیروهای گارد ریاست جمهوری رخ داده مناطق اطراف میدان سبعین( میدان هفتادم) در جنوب صنعا شاهد خروج ساکنان این مناطق از خانه هایشان بوده است.

همچنین شاهدان عینی گفته اند که نیروهای گارد ریاست جمهوری به طور کامل مناطق اطراف میدان سبعین و کاخ ریاست جمهوری را بسته اند.


10:03شبکه تلویزیونی الجزیره لحظاتی پیش در خبر فوری گزارش داد: افراد مسلح جنبش انصار الله  در خانه های اطراف کاخ ریاست جمهوری یمن در صنعا مستقر شدند. 

گارد ریاست جمهوری یمن هم در اطراف خانه "عبدربه منصور هادی" رئیس جمهور این کشور مستقر شد. درگیری‌ها در این منطقه باعث تعطیل شدن شماری از مدارس صنعا شد.

10:15 یمن پرس همچنین در خبری از رسیدن تجهیزات نظامی زیادی به محوطه کاخ ریاست جمهوری خبر داده است.

10:21 شبکه المیادین نیز در خبری به نقل از خبرنگار خود اعلام کرد: نیروهای گارد ریاست جمهوری بصورت کورکورانه اقدام به بمباران ساختمانها و خانه های اطراف کاخ ریاست جمهوری می کنند.

10:27 شبکه تلویزیونی المیادین لحظاتی پیش در خبر فوری گزارش داد: درگیریها در صنعا بین نیروهای الحوثی و نیروهای ارتش یمن به اطراف ساختمان اداره اطلاعات یمن و نیز پایگاه نیروهای ویژه این کشور گسترش یافت. 

10:41 یمن پرس نیز در خبر فوری از سقوط خمپاره‌هایی به پایگاه های "لشکر سوم گارد ریاست جمهوری یمن" در منطقه نهدین در نزدیکی کاخ ریاست جمهوری خبر داده است.

10:50 شبکه تلویزیونی العربیه لحظاتی پیش در خبر فوری گزارش داد: درگیریها بین نیروهای گارد ریاست جمهوری و نیروهای الحوثی در جنوب صنعا در اطراف کاخ ریاست جمهوری این کشور به میدان "السبعین" کشیده شد.

10:51 همچنین یمن پرس به نقل از برخی منابع محلی گزارش داده است که سفیر آمریکا در یمن به کاخ ریاست جمهوری "عبدربه منصور هادی" رئیس جمهوری یمن رفته و خبرها حاکی از آن است که قرار است رئیس جمهوری یمن، کشور را ترک کند شورای نظامی در ین کشور اعلام شود.

10:52 شبکه تلویزیونی الحدث گزارش داد: چند انفجار صنعا پایتخت یمن را لرزاند.

10:56  عضو شورای سیاسی انصارالله یمن تاکید کرد آنچه اکنون در صنعا رخ می دهد نبرد واقعی در کاخ ریاست جمهوری این کشور است.

10:57 برخی منابع محلی گزارش دادند که سفیر آمریکا در یمن به کاخ ریاست جمهوری "عبدربه منصور هادی" رئیس جمهوری یمن رفته و خبرها حاکی از آن است که قرار است رئیس جمهوری یمن کشور را ترک کند شورای نظامی در ین کشور اعلام شود.

11:01 یمن پرس نیز به نقل از یک منبع نظامی در گارد ریاست جمهوری اعلام کرد: نیروهای گارد ریاست جمهوری توانسته اند بر 3 ساختمانی را که نیروهای انصارالله توانسته بودند در خیابان ستین( خیابان شصتم) در صنعا به دست بگیرند مسلط شوند.

11:17 یک منبع مطلع در ریاست جمهوری یمن اعلام کرد گروه الحوثی خواستار توقف درگیریها با گارد ریاست جمهوری این کشور در صنعا شد. 

11:19  همچنین الجزیره  از نشست میان رئیس جمهوری یمن و نمایندگان انصارالله خبر داد.

"نادیه السقاف" وزیر اطلاع رسانی یمن نیز گفته است که نیروهای انصارالله خواهان اجرای توافقنامه صلح و شراکت ملی شده اند.

وزیر اطلاع رسانی یمن همچنین گفته است: ریاست جمهوری یمن از نیروهای انصارالله خواسته تا "بن مبارک" رئیس دفتر رئیس جمهور  را آزاد نمایند و پایگاهایشان را از صنعا بیرون ببرند.

11:24 العربیه نیز در خبری فوری اعلام کرد که تلویزیون یمن از آتش بس در محوطه کاخ ریاست جمهوری خبر داده است.

 تلویزیون یمن نیز اعلام کرد: رئیس جمهوری یمن بزودی با مشاوران خود در حضور نیروهای انصارالله نشستی را برگزار خواهد کرد.

11:41 شبکه خبری المیادین نیز در خبری فوری اعلام کرد که تا ساعاتی دیگر، ریاست جمهوری یمن نشستی را با مشاوران خود و با حضور جنبش انصارالله برگزار خواهد کرد.

11:43 در همین حال شبکه تلویزیونی الجزیره لحظاتی پیش در خبر فوری گزارش داد: درگیری‌ها در صنعا بین جنبش انصارالله و گارد ریاست جمهوری یمن با وجود اعلام آتش بس از سر گرفته شد.

11:39 شبکه خبری اسکای نیوز نیز اعلام کرد که در بمباران بیمارستان قدس در نزدیکی کاخ ریاست جمهوری یمن در صنعا پایتخت این کشور، تعدادی مجروح شدند.

12:41 شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر اعلام کرد افراد مسلح الحوثی، کارمندان پمپ بنزین های دولتی را در صنعا اخراج کردند.

12:42 شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر لحظاتی پیش در خبری فوری اعلام کرد افراد مسلح الحوثی، کارمندان پمپ بنزین های دولتی را در صنعا اخراج کردند.

12:44 الجزیره همچنین گزارش داد که تمامی سفارتخانه های کشورهای خارجی در صنعا در پی درگیری امروز میان نیروهای انصارالله با گارد ریاست جمهوری یمن تعطیل شد.

12:52 العربیه اعلام کرد به سبب درگیری‌ها در صنعا، فعالیت نهادهای دولتی و بخش خصوصی در این شهر متوقف شد.

13:10 افراد مسلح به سوی خودروی خالد بحاح نخست وزیر یمن در صنعا تیراندازی کردند، این در حالیست که سخنگوی دولت یمن اعلام کرد نخست وزیر این کشور در سلامت کامل است. 

13:42 وزیر اطلاع‌رسانی یمن در مصاحبه با شبکه الحدث اعلام کرد نیروهای انصارالله توانسته‌اند بر خبرگزاری رسمی یمن «سبا» تسلط پیدا کنند.

13:59 العالم از تشکیل کمیته مشترک بین جنبش انصارالله و نمایندگان رئیس‌جمهور یمن خبر داد.

15:00 خبرگزاری فرانسه از کشته و زخمی شدن بیش از 14 نفر در جریان درگیری‌های امروز شهر صنعا خبر داد.

15:24 شبکه اسکای نیوز از پیشروی تجهیزات نظامی وابسته به جنبش انصارالله به سمت کاخ ریاست جمهوری یمن در شهر صنعا خبر دادند همپنین جنبش انصارالله با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد نیروهای حافظ کاخ ریاست جمهوری یمن مواضع انصارالله را در جنوب صنعا و خیابان 50 به رغم صدور حکم آتش‌بس بمباران کردند.

16:03 سفرای آمریکا و انگلیس برای برقراری آتش‌بس در صنعا پایتخت یمن میانجیگری می‌کنند.

16:45 شبکه المنار گزارش داد دستگاه امنیت ملی و امنیت سیاسی یمن بدون هیچ مقاومتی تسلیم کمیته‌های مردمی شدند این شبکه همچنین از وقوع انفجاری مهیب در اردوگاه «النهدین» در نزدیکی کاخ ریاست جمهوری یمن خبر داد.

17:29 الحدث گزارش داد: اجرای توافق آتش بس در صنعا پایتخت یمن آغاز شد.





انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۰۲:۳۶ ۳۰ دی ۱۳۹۳
گروه انصار الله یمن در راه درست گام بر میدارد و این امریکا و اسراییل و وهابیها را نگران کرده و ملت یمن بیدار شده و دیگر ذلت را نمی پذیرد و انصارالله با بیداری کامل انقللاب خود را پیش ببرند و ملت ایران در کنار ملت یمن هستند.
Iran (Islamic Republic of)
کهنه رفیق
۱۰:۵۳ ۲۹ دی ۱۳۹۳
خدایا شر این وهابیون و صهیونیستها را از منطقه بردار. انشالله ظهور امام زمان (ع) فرا رسیده . شروع قیام سردار یمنی اسلام . ای شیعیان واقعی علی (ع) بپا خیزید. یا محمد(ع) ، یا علی(ع) ، یا حسین(ع)
آخرین اخبار