گراهام: سنای آمريکا پيگير تحريمهای جديد برضد ايران است

یک سناتور جمهوری‌خواه منتقد سیاست خارجی دولت باراک اوباما در گفتگو با ان‌بی‌سی گفت پیگیر تصویب تحریم‌های جدید علیه ایران بر سر برنامه هسته‌ای این کشور است و به تهدید اوباما برای وتوی این مصوبات توجهی نمی‌کند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، "لیندسی گراهام" گفت فقط در صورتی دست از این تلاش بر خواهد داشت که اوباما هرگونه توافقی را که ممکن است با تهران به دست آید برای پذیرش یا عدم پذیرش به کنگره ارایه کند. 

کمیته امور بانک‌داری سنا قرار است روز سه‌شنبه برای بررسی تنبیهات جدید علیه ایران دیدار کند.

گراهام گفت تلاش‌های کنگره این پیام را به ایران خواهد داد که "ما مایل به مذاکرات سیاسی و راه‌حل دیپلماتیک هستیم اما لطفا درک کنید که اگر شما از میز مذاکره کنار بروید یا فریبکاری کنید، کنگره آماده اعمال دوباره تحریم‌هاست."

وی گفت: "به نظرم این یک پیام مختل‌کننده برای آنهاست."

وی افزود اگر اوباما "فکر می‌کند تحریم‌ها مانع از حصول نتیجه‌ای خوب می‌شود، مایلم پیگیر این مصوبه بشوم با این درک که هرگونه توافقی که وی از طریق مذاکره حاصل می‌کند برای تایید یا عدم تایید ما به کنگره خواهد آمد."

یک مشاور اوباما در واکنش به این اظهارات گراهام بلافاصله به شبکه ان‌بی‌سی گفت چنین کاری خدشه در اختیارات ریاست جمهوری است.

"دان فایفر"، مشاور کاخ سفید با رد این اظهارات گفت گراهام "می‌خواهد همه تصمیمات سیاست خارجی آمریکا را تعیین کند و رییس همه قوا شود .... سیاست خارجی از اختیارات رییس‌جمهور است."

وی افزود: "معنا ندارد که کنگره این توافق را بر هم بزند زیرا موجب می‌شود آمریکا جایگاه بدی پیدا کند، نه فقط در معامله با ایران بلکه در معامله با کل جهان."




انتهای پیام./.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
nirvana
۱۰:۵۳ ۲۹ دی ۱۳۹۳
هر غلطی میخواید بکنید جهانخوارای عوضی ما ذره ای ازمواضع خودمون پایین نخواهیم آمد
آخرین اخبار