تظاهرات مردم چچن در مجکومیت انتشار کاریکاتور توهین‌آمیز به ساحت پیامبر اکرم(ص)

مردم چچن روسیه در اعتراض به انتشار تصاویر موهن از پیامبر اسلام تظاهرات کردند و رئیس جمهور این کشور نیز اعلام کرد کسانیکه از پیامبر اسلام کاریکاتور هیچ ارزش اخلاقی و معنوی ندارند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی بی‌بی سی، مردم چچن روسیه در اعتراض به انتشار تصاویر موهن از پیامبر اسلام تظاهرات کردند. 

 در پی حمله اخیر به دفتر نشریه شارلی ابدو فرانسه در پاریس، شمار زیادی از مردم چچن روسیه برای تظاهرات در شهر گروزنی گردآمده‌اند. 

شمار قابل توجهی از جمعیت چچن را مسلمانان تشکیل داده‌اند؛ «رمضان قدیروف»، رئیس جمهور چچن نیز برگزاری تظاهرات گسترده را در اعتراض به اهانت به اسلام خواستار شده است. 

قدیروف همچنین از کسانیکه از حضرت «محمد» (ص) پیامبر اسلام کاریکاتور می‌کشند، انتقاد کرد و گفت این افراد هیچ ارزش اخلاقی و معنوی ندارند. 

 «یوری وِندیک»، خبرنگار شبکه از گروزنی گزارش داد: تظاهرات در مرکز چچن را می‌توان ابتکار روحانیون مسلمان در اینجا دانست، اما در اینجا هیچ رخدادی بدون نظارت و اجازه مقامات چچن و رمضان قدیروف رخ نمی‌دهد. بنابراین می‌توان گفت خود مقامات چچن، این راهپیمایی را برگزار کرده‌اند. به همه کارکنان دولت، پزشکان، معلمان و رفتگران نیز اکیداً توصیه شده است در راهپیمایی شرکت کنند. 

تظاهرکنندگان در چچن، تصاویر پیامبر اسلام، از جمله کاریکاتورهای منتشر شده در «شارلی ابدو» را محکوم کردند. معترضان نمی‌خواهند قتل عام کاریکاتوریست‌های فرانسوی را توجیه کنند، اما بر ارزش‌های خود در برابر ارزش‌های غرب تأکید دارند. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار