نوبخت در همایش گرامیداشت هفته شوراهای آموزش و پرورش مطرح کرد:

تداوم تعهد خدمت دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان/ بازنشستگان فرهنگی از مزایای بیمه طلایی شاغلان بهره مند می‌شوند

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، گفت: ورود نیرو به آموزش و پرورش همچنان از طریق دانشگاه فرهنگیان است و تعهد خدمت دانشجو معلمان کنونی این دانشگاه همچنان ادامه دارد.


به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، محمد باقر نوبخت،رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور در همایش گرامیداشت هفته شوراهای آموزش و پرورش که امروز (دوشنبه) در سالن همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار شد با اشاره به کلیات لایحه بودجه سال 94، اظهار کرد: کمیسیون تلفیق در حال بررسی لایحه بودجه سال 94 است و روز گذشته کلیات لایحه 838 هزار میلیارد تومانی بودجه کل و 267 میلیارد تومانی بودجه عمومی در مجلس بررسی شد.

وی افزود: روز گذشته کلیات لایحه سال 94 در کمیسیون تلفیق با ارائه دیدگاه‌های موافقین و مخالفین به تصویب رسید و امروز جزئیات آن در مجلس بحث و بررسی می شود.

نوبخت با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش با همه دستگاه‌های اجرایی متفاوت و متمایز است، گفت: گرامیداشت هفته دولت با یاد مردانی همچون شهید رجایی و شهید باهنر همراه است که از آموزش و پرورش برخواسته‌اند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور با تاکید براینکه آموزش و پرورش برای ارتقای خود بی‌نیاز از همکاری غیر دولتی‌ها نیست، تصریح کرد: شوراها می‌توانند به آموزش و پرورش همکاری فکری دهند و آموزش و پرورش با بهره گیری از کمک شوراها به روند کاری خود می‌تواند ادامه دهد از این رو هر نوع تعلل از برخورداری چنین ظرفیتی حکمرانی برای آموزش و پرورش است.

نوبخت با اشاره به دیدار جمعی از وزیران با رئیس جمهور، افزود: رئیس جمهور شب گذشته در جمع وزرا مطرح کردند که آموزش و پرورش با تمام وزارتخانه ها متفاوت است و جایگاه رفیع و عمیقی دارد، بنابراین با وجود یک میلیون همکار فرهنگی برای تربیت 13 میلیون دانش آموز به مجموعه بیشتری نیاز دارد.

وی با اشاره به اینکه کمک رسانی بخش غیر دولتی و مردمی به وزارت آموزش و پرورش شرط لازم است اما کافی نیست، گفت: ما باید بتوانیم در ادارات و مدیریت مدارس از نیروهای مردمی و غیر رسمی نیز بهره مند شویم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور با بیان اینکه اگر آموزش و پرورش برای اداره مدیریت خود در مدارس از بخش غیر دولتی استفاده کند موفق تر خواهد بود، اضافه کرد: دولت به ازای خدماتی که در مدارس غیر انتفاعی و غیر دولتی به خانواده‌ها می‌شود قصد تحمیل هزینه برای خانوارها را ندارد.

وی ادامه داد: روشی که هم‌اکنون در برنامه‌های دولت وجود دارد و وزیر آموزش و پرورش آن را اعمال می‌کند بار مالی به خانواده‌ها تحمیل نمی کند بلکه با انجام این طرح به دنبال بهینه کردن هزینه‌ها در آموزش و پرورش هستیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور  در ادامه عنوان کرد: آمادگی داریم هزینه هایی که دولت برای دانش آموزان‌ می‌پردازد همچنان برعهده ما باشد اما از توان بخش دولتی برای مدیریت و تعلیم و تربیت درمدارس استفاده می‌کنیم.

نوبخت با اشاره به اینکه این بخش دولت مثبت بوده و بار مالی به خانواده‌ها تحمیل نمی کند گفت: در سال 1394 منابع  عمومی در بودجه نسبت به سال گذشته شش درصد رشد داشته است و بر این اساس منابع عمومی از 211 هزار میلیارد تومان در سال جاری به 224 هزار میلیارد تومان در سال 94 افزایش داشته است.که البته این رشد منابع باید به مصارفی اختصاص پیدا کند.

وی ادامه داد: دو مطلب برای دولت وجود دارد که شامل هزینه های جاری و هزینه‌های عمرانی می‌شود. دولت شش درصد رشد منابع عمومی را به گونه‌ای تقسیم کرد که 11 درصد هزینه‌های جاری افزایش یافت و 16 درصد هزینه های عمرانی نیز افزایش پیدا کرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور با اشاره به اینکه افزایش 11 درصدی هزینه‌های جاری به دو بخش تقسیم می‌شود گفت: بخش نخست پرداخت حقوق و دستمزد کارمندان است که بر این اساس حقوق کارمندان 14 درصد رشد یافت و به بخش دیگر هزینه‌های جاری در بخش سایر است که صفر خواهد بود.

نوبخت با بیان اینکه بودجه جاری وزارت آموزش و پرورش در سال 94 ،23 درصد افزایش دارد اضافه کرد: بودجه جاری آموزش و پرورش از 19 هزار و 300 میلیارد تومان به حدود 23 هزار میلیارد تومان در بودجه افزایش یافته است  همچنین اعتبارات عمرانی این وزارتخانه 116 میلیارد تومان ارتقا یافته است و با وجود آنکه بودجه جاری دولت 11 درصد رشد داشته اما آموزش و پرورش با رشد 23 درصدی بودجه جاری مواجه است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور از رشد 38 درصدی بودجه عمرانی آموزش و پرورش سخن گفت و ادامه داد: واگذاری‌های مدارس دولتی از نظر مدیریت و اجرای تعلیم و تربیت با نظارت آموزش و پرورش به بخش غیر دولتی در کنار فعال‌سازی شوراها یک اقدام سنجیده به شمار می‌آید که دولت از این سیاست حمایت می‌کند.

 نوبخت از جلسه‌ اخیر با وزیر آموزش و پرورش سخن گفت و تصریح کرد: در این جلسه اعتبارات لازم برای پرداخت حق التدریس معلمان و نیروهای سرباز معلم تامین شد که طی هفته آینده که این اعتبارات قابل وصول خواهد بود.

وی در ادامه گفت: در راستای حفظ کیفیت بیمه طلایی فرهنگیان مقرر گردید مابه‌تفاوت افزایش تعرفه بیمه را دولت پرداخت کند و بازنشستگان فرهنگی نیز همانند شاغلین فرهنگی نیز از مزایای این بیمه طلایی بهره مند شوند.

نوبخت با اشاره به اینکه ورود نیرو به آموزش و پرورش از طریق دانشگاه فرهنگیان است، گفت: تعهد خدمت دانشجو معلمان کنونی به دانشگاه فرهنگیان همچنان ادامه دارد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور در پایان تاکید کرد: هم‌اکنون آموزش و پرورش با 2 گروه از فرهنگیان، یک گروه افرادی که به سن بازنشستگی اما تمایل به خدمت در آموزش و پرورش هستند و آموزش و پرورش نیز به آنها نیاز دارد اما گروهی دیگر افرادی هستند که به سن بازنشستگی نرسیده اما تمایل دارند خود را باز نشسته پیش از موعد اعلام کنند و بر این اساس طبق توافق با آموزش و پرورش مقرر شد این نیروها را با یکدیگر جابه جا کنیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: معلمان ، بیمه ، طلایی ، فرهنگیان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار