جرزالم پست

اوباما در سخنرانی سالیانه خود بر وتوی هرگونه تحریم ضدایرانی تأکید خواهد کرد

انتظار می‌رود که اوباما در سخنرانی سالیانه امسال خود درخواست‌اش در سال 2014 مبنی بر وتو هرگونه تلاش کنگره برای خارج کردن گفتگوهای اتمی از مسیرش را تکرار کند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، روزنامه جرزالم پست در مطلبی به قلم "مایکل ویلنر" پیش بینی کرد که موضوع مربوط به ایران از  مسائل مطروحه در سخنرانی سالیانه باراک اوباما در سال 2015 در کنگره آمریکا باشد.

 پایگاه اینترنتی روزنامه صهیونیستی جروزالم پست نوشت: انتظار می رود که اوباما در این سخنرانی درباره مسائلی چون اتحاد در برابر افراط گرایی خشونت باری که از عراق تا سوریه را در برگرفته است،هشدار درباره وضع تحریم های جدید بر ضد ایران و به طور مختصر درباره اسرائیل صحبت کند.

موضوع سیاست خارجی به ندرت در سخنرانی های سیاسی خارجی رئیس جمهور آمریکا مطرح می شود و امسال هم نباید این موضوع متفاوت باشد.رئیس جمهور آمریکا معمولا سخنان خود در این حیطه را بیشتر از تریبونی متفاوت و معمولا در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل بیان می دارد اماآمریکایی ها کمتر به آن توجه می کنند. اما سخنرانی سالیانه رئیس جمهور در کنگره تنها سخنرانی است که بیشتر آمریکایی ها به آن توجه بیشتری نشان می دهند.

جروزالم پست نوشت: به نظر می‌رسد که سخنرانی سالیانه رئیس جمهور در برابر کنگره به موضوعاتی از جمله ایران،اسرائیل و درخواست از آمریکایی ها برای حمایت از تلاشها بر ضد افراط گرایی باشد.

اوباما در این سخنرانی بار دیگر درخواست خود را برای اتحاد یک جنگ بین المللی جدید بر ضد خشونت های افراط گرایانه اعلام خواهد کرد.از زمان آخرین سخنرانی سالیانه اوباما در کنگره پایتخت های کشورهای فرانسه ،استرالیا،کانادا شاهد حملات تروریستی بوده است که سبب ترس و وحشت جامعه آمریکا شده است.

رئیس جمهور اوباما در سخنرانی سالیانه خود در سال 2012 درباره سوریه گفت که شکی ندارم که نظام اسد به زودی درک خواهد کرد که تغییرات به عقب باز نخواهند گشت و شرافت انسانی بیش از این دیگر لگدکوب نخواهد شد. او دو سال بعد و بدون اشاره به پیدایش داعش در سخنرانی سالیانه خود در سال 2014 در کنگره  در سه مطلبی که درباره سوریه بیان داشت قول داد که در تعامل با جامعه بین المللی این کشور را رها کند.

اوباما در آن سخنرانی بدون اشاره به اقدام نظامی آمریکا در عراق و سوریه اعلام کرد که القاعده همچنان بزرگترین تهدید برای امنیت ملی آمریکا است و این دولت در تلاش است که در تعامل با عراق و یمن شبکه های تروریستی را ناتوان سازد.

درباره موضوع اتمی ایران وی در سخنرانی سالیانه خود در سال 2011 از تلاش های بین المللی برای مقابله با موضوع اتمی تهران تشکر کرد و بر روی نیاز به راه حلی دیپلیماتیک برای این برنامه اتمی تاکید کرد.او اعلام کرد که اگر رهبران ایران از این فرصت استفاده نکنند آنگاه وی اولین نفری خواهد بود که خواهان وضع تحریم ها ی بیشتر بر ضد ایران خواهد شد و آماده خواهد بود که از تمامی گزینه ها برای تضمین این موضوع که ایران بمب اتمی نخواهد ساخت،استفاده کند و اما اگر رهبران ایران از این فرصت استفاده کنند و از این فرصت برای بازگشت به جامعه بین المللی استفاده کنند آنگاه آمریکا یکی از بزرگترین چالش های زمانه خود را بدون رجوع به جنگ رفع خواهد کرد.

در این حال "تامارا کافمن ویتس" از مدیران اندیشکده بروکلین  انتظار دارد که اوباما در سخنرانی سالیانه امسال خود درخواست خود در سال 2014 مبنی بر وتو هرگونه تلاش کنگره برای خارج کردن گفتگوهای اتمی از مسیرش را تکرار کند. 

ویتس گفت:بدون شک اگر زمان بدون رسیدن به توافق بگذرد آنگاه اوضاع برای دولت آمریکا دشوارتر خواهد شد و آنگاه این دولت باید با موضوع وضع تحریمهای بیشتر بر ضد ایران مقابله کند.به طور کلی دولت آمریکا خواهان حفظ اتحاد بین المللی برای زمان بیشتر و برای متوقف کردن ایران است.خواه توافق حاصل شود یا نه آنها نمی‌خواهند که آمریکا به عنوان یک بازنده دیده شود.



انتهای پیام./.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار