در برنامه «یک فیلم یک سلام»؛

«قویدل»: ایده فیلم «چاقی» از دل جامعه بیرون می‌آید/ «کرامتی»:‌ همسرم در انتخاب بازیگر حرفه‌ای عمل می‌کند

بازیگر فیلم «چاقی» گفت: باید یادآور شوم که آقای قویدل، خیلی حرفه‌ای کار می‌کند و با اینکه من همسر‌‌شان هستم، این نیست که هر نقشی را به من بدهد.

به گزارش خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران، نشست مطبوعاتی فیلم‌ "چاقی" با حضور راما قویدل، کارگردان؛ مهسا کرامتی، بازیگر؛ سهند ترابی، آهنگساز و حمید آخوندی، تهیه کننده، عصر دیروز در پردیس ملت برگزار شد.

بنابراین گزارش راما قویدل، کارگردان "چاقی" گفت: فیلمنامه نویسی و فیلمسازی برای من با یک سؤال آغاز می‌شود و دنبال پاسخ آن سؤال هستم. این پروسه بسیار لذت بخش است و تلاش دارم در طول ساخت فیلم پیش داوری نکنم.

وی افزود: به نظر من "چاقی" اصلاً کمدی نیست. موضوع و ایده اولیه آن از دل جامعه بیرون می‌آید، مسئله‌ای که به انحاء‌ مختلف در حال اتفاق افتادن است، بنابر این نگاهی متفاوت و درونی‌تر به داستان داشته باشیم.

قویدل، هم‌چنین بیان کرد: "چاقی" اولین اثر سینمائی من است؛ در طول کار با‌ آقای لطیفی، مشورت می‌کردم و ایشان به نکاتی اشاره می‌کرد که همه آنها مفید بود و در فیلم به کار بستم. آخرین کار من در تلویزیون دولت مخفی بود. من هیچ‌گونه پیش‌بینی از وضعیت استقبال و گیشه نمی‌توانم داشته باشم و این فیلم اولین تجربه حضور من در جشنواره فیلم فجر است.

وی در پایان گفت: در گروه فیلم "چاقی" با همه عوامل آن تلاش کردیم، راجع‌ به موضوعی که از بیرون خیلی منزه نیست، یک فیلم شریف و سلامت بسازیم.

«مهسا‌کرامتی» بازیگر این فیلم و همسر راما قویدل، بیان کرد: فیلم "چاقی" لزوماً در خصوص چاقی نیست بلکه چاقی یکی از موضوعات آن است. باید یادآور شوم که آقای قویدل، خیلی حرفه‌ای کار می‌کند و با اینکه من همسر‌‌شان هستم، این نیست که هر نقشی را به من بدهد، ممکن است من برای نقش مناسب نباشم و ایشان با این موضوع حرفه‌ای برخورد می‌کند. اما برای این نقش از همان ابتدا در ذهن آقای قویدل، این بود که من نقش را بازی کنم.

وی هم‌چنین افزود: این یک فیلم عاشقانه است و من اگر نقشم را توضیح بدهم قصه لو‌ می‌رود. این یک نقش متفاوت از من است.

بازیگر "چاقی" گفت: همکاری با آقای علی مصفا، فوق‌العاده بود همه کار من با آقای مصفا، بود  و تجربه بسیار خوبی را داشتم. آرامش و اخلاق درجه یک ایشان بسیار خوب بود و باید بگویم علی مصفا، کسی است که وقتی با او همکاری داری بدون دغدغه و فکر فقط به کارت فکر می‌کنی و بس.

کرامتی، تصریح کرد: قصه فیلم متأسفانه مسئله روز جامعه ما و مسئله بسیاری از خانواده‌هاست.

کرامتی، گفت: شعار فیلم "چاقی" این است: " یک انتخاب، انتخاب بین عشق و وجدان".

چهره پرداز این فیلم هم با اشاره به همکاری عوامل فیلم گفت: چاقی فیلم جذابی است که امیدوارم مورد پسند مخاطبان قرار بگیرد. پس از نمایش سکانس‌هایی از فیلم "حمید آخوندی" تهیه کننده فیلم به گروه پیوست.

وی گفت: تجربه قبلی همکاری با آقای قویدل، در سریال دولت مخفی بود. در همان زمان کلیت فیلم "چاقی" توسط ایشان مطرح شد و من و آقای جلالی، موضوع را پسندیدیم و پذیرفتیم و طبق قرارمان  به تعهدات عمل کردیم.

وی بیان کرد: برای تولید پیچیدگی نداشتیم و کارها آسان بود چون فیلم پیچیدگی بیان تاریخ معاصر را نداشت و مربوط به زمان حال بود. ما می‌خواستیم یک فیلم شریف اجتماعی بسازیم؛ من به این دلیل که تهیه کننده اثر هستم این را نمی‌گویم و امیدوارم در اکران فیلم مشکلی پیش نیاید. ضمن اینکه قطعاً در جشنواره مورد بحث زیادی قرار خواهد گرفت.

آخوندی، تأکید کرد: این اولین کار جدی ماست و با توجه به سابقه همکاری با آقای قویدل، ما این موضوع را قبول کردیم. موضوع فیلم بزرگترین معضل خانواده‌های کلان شهر‌هاست. این یک معضل اجتماعی است که قطعاً در تمام خانواده و بین آشنایان ما خواهد بود. ما با یک فیلم شریف می‌خواهیم نشان دهیم که باید با این بیماری اجتماعی چگونه مقابله کرد.

پس از سخنان تهیه‌کننده پوستر فیلم که توسط مرتضی کرمی‌جم طراحی شده بود، توسط حمید‌ آخوندی و راما قویدل رونمایی شد.

 
انتهای پیام/ اس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار