در برنامه «یک فیلم یک سلام»؛

«محمد رضا فروتن»:‌ سیمرغ را بی معنی کرده‌اند

«محمد رضا فروتن» با انتقاد از اهدای سیمرغ به کسانی که حق‌شان نیست گفت: با این کار معنای سیمرغ را از بین برده‌اند.

به گزارش خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران، نشست خبری فیلم "شیفت شب" با حضور محمد رضا فروتن، لیلا زارع،‌ بازیگران و علی اصغری، نویسنده این فیلم صبح امروز در پردیس ملت برگزار شد.

بنابراین گزارش محمدرضا فروتن، بیان کرد: در این فیلم نقش یک مرد را بازی می‌کنم که در یک بحران مالی قرار می‌گیرد و یک کلاهبرداری این مرد را در فشار اقتصادی و زندگی‌اش را تحت شعاع قرار می‌دهد. همکاری با خانم نیکی کریمی، در مقام کارگردان لذت‌بخش بود.

وی درخصوص نقش فرزند وی در این فیلم گفت: این کودک بسیار مستعد و باهوش بود و مشکلی برای ما ایجاد نکرد.

فروتن، در ادامه بیان کرد: در این سال‌ها کسانی جایزه گرفته‌اند که سیمرغ را بی معنا کردند، این جایزه دیگر سفارشی شده است و کسانی‌که حقشان است از آن محرومند. اگر فیلم‌ها بر اساس نظر جمعی ارزیابی شود مسلماً سیمرغ با قرار گرفتن در دست کسانی‌که شایستگی آن را دارند معنای واقعی خود را پیدا می‌کند.

این بازیگر عنوان کرد: من سالهاست که دیگر به سیمرغ فکر نمی‌کنم چون در مواقعی که انتظار داشتم و امیدوار بودم سیمرغ به من یا کسانی‌که شایسته‌ی آن بودند برسد، نرسید.

وی در پایان گفت: امیدوارم که فیلم‌هایی که می‌توانند ارتباط بهتری با مخاطب برقرار کنند، فضا و امکان دیده شدن را داشته باشند و به سادگی از آنها عبور نشود،‌ امیدوارم این فیلم هم به اندازه پتانسیلی که دارد فرصت دیده شدن را داشته باشد.

لیلا زارع، بازیگر این فیلم گفت: بازی در این فیلم همکاری خوبی بود و من خیلی چیزها از خانم نیکی کریمی یاد گرفتم، موضوع فیلم اجتماعی است و من نقش یک زن را در یک خانواده کوچک سه نفره بازی می‌کنم.

زارع، افزود: کودکی که من مادرش بودم بسیار باهوش بود و با کودکان خردسال دیگری که تا به حال با آنها بازی داشتم تفاوت داشت.

وی در خصوص جشنواره و سیمرغ گفت: بازیگر در درجه اول به کیفیت کارش فکر می‌کند، سیمرغ و هر جایزه‌ی دیگری برای همه‌ی بازیگران و عوامل سینما خوشحال‌کننده است و من هم پس از اولویت کیفیت بازی به آن هم فکر می‌کنم.

زارع، در ادامه اظهار داشت: هر کس فیلم را ببیند آن را دوست خواهد داشت، فکر می‌کنم امسال جشنواره پررونقی داشته باشیم، باید همه فیلم‌ها را دید تا بتوانیم بگوییم امسال چه جشنواره‌ای داریم.

لیلا زارع، شعار فیلم را اینگونه بیان کرد: آیا بهتر نیست که بیشتر بدانیم.

پس از سخنان زارع، سه دقیقه از فیلم به نمایش گذاشته شد سپس علی اصغری، نویسنده فیلم گفت: "شیفت شب" فیلمی است که تمام اعضای خانواده از آن خوششان می‌آید، این فیلمنامه به صورت مشترک با همکاری من و خانم نیکی کریمی، نوشته شده و هشدار می‌دهد که سعی نکنید به زور طبقه اجتماعی‌مان را عوض کنیم، این متفاوت‌ترین نیکی کریمی، است.

اصغری، در پایان گفت: این یک درد مشترک است که قطعاً بازخورد خوبی خواهد داشت، پس از سخنان نویسنده فیلم فروتن، پوستر را رونمایی کرد.


انتهای پیام/ اس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۶ ۳۰ دی ۱۳۹۳
اگر شما سیمرغ رو میبردی با ارزش می شد؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
mim
۱۴:۱۳ ۳۰ دی ۱۳۹۳
همش پارتی بازیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۵ ۳۰ دی ۱۳۹۳
هرکس سیمرغ نگیره معمولا حقش رو خوردن !!!
آخرین اخبار