نعمت زاده مطرح کرد

جبران کاهش قیمت نفت با توسعه صادرات/ از روسیه هیزم وارد می‌کنیم

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: یکی از مشکلات واحدها کمبود مواد اولیه است و در تلاش هستیم از طریق تامین داخل و واردات هیزم به ویژه از کشور روسیه این مشکل را برطرف کنیم.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران، محمد رضا نعمت زاده در مراسم افتتاح خط تولید ام دی اف کارخانه نئوپان فومنات که با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور و چیت چیان وزیر نیرو برگزار شد گفت: در چند سال گذشته ما کارخانه تولید ام دی اف در کشورنداشتیم ولی با تشویقاتی که صورت گرفت و تقدیر از واحدها چند سالی است که تولید ام دی اف هم در کشورما شروع شده و با افتتاح این خط تولید ظرفیت تولید ام دی اف در کشور به 800 هزار متر مکعب در سال رسیده است.

نعمت زاده با بیان اینکه اینگونه صنایع به دلیلی اینکه سازگارتر با محیط زیست هستند جزو صنایع زیسب محیطی اندو جای حمایت دارد تاکید کرد: بنا داریم علاوه بر تامین نیاز داخل کشور در زمینه صادرات این محصول هم برنامه ریزی کنیم .

 وی افزود: یکی از مشکلات این واحدها  کمبود مواد اولیه است و در تلاش هستیم از طریق تامین داخل و واردات هیزم به ویژه از کشور روسیه این مشکل را برطرف کنیم.

نعمت زاده اضافه کرد: امیدواریم با ایجاد ارزش افزوده در این صنعت تبدیلی بتوانیم محصولات با ارزش تولید کنیم.

وی  تکیه بر صادرات را یکی از راهکارهای برون رفت از مشکل کاهش قیمت نفت دانست و تصریح کرد : با توجه به کاهش قیمت نفت برای جبران آن باید بر صادرات بیشترمحصولات تکیه کنیم.

بنا براین گزارش، این طرح با ظرفیت 120 هزار متر مکعب و سرمایه گذاری 850 میلیارد ریال در مساحت  15000 و زیر بنای 13000 متر مربع افتتاح شد .

با بهره برداری از این طرح 110 نفر مشغول به کار خواهند شد.

 گفتنی است مهندس نعمت زاده قبل از افتتاح این طرح در مراسم افتتاح سد روستای شهر بیجار گیلان (شهر آیت اله بهجت) حضور داشت.

بازدید از منطقه ازاد انزلی و افتتاح یک طرح صنعتی در لنگرود از دیگر برنامه های سفر مهندس نعمت زاده به استان گیلان است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار