رییس سازمان بهزیستی کشور گفت: 20 میلیارد ریال اعتبار حمایتی طلاق در سال 94 پیش‌بینی شده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، همایون هاشمی، رییس سازمان بهزیستی کشور، در حاشیه نشست هم‌اندیشی علمی کاربردی معاونین امور اجتماعی سراسر کشور که امروز(سه‌شنبه) برگزار شد، در جمع خبرنگاران در خصوص اعتبارات در نظر گرفته شده برای معضل طلاق اظهار کرد:20 میلیارد ریال اعتبار حمایتی طلاق در سال 94 پیش‌بینی شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه در سال 92 شاهد رشد طلاق در کشور بوده‌ایم، افزود: متاسفانه طلاق عاطفی بر روی خط سرعتقرار گرفته است.

رییس سازمان بهزیستی کشور اضافه کرد: در راستای اجرای طرح حمایتی جامع بشیر اعتبار 20میلیارد تومانی در حوزه حمایتی و مداخله‌ای طلاق برای سال آ‌ینده در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به آمار نگران کننده طلاق تصریح کرد: آمار طلاق در سال 89، 137هزار و 200 مورد بود که در سال 90، به 142هزار و 840رسید و متاسفانه با رشد صعودی در سال 91 به 150هزار و در سال 92، به 155هزار مورد رسید که این آ‌مار حاکی از رشد 18.2درصدی طلاق در سال 92 است.

هاشمی با اشاره به 10علت عمده درخواست طلاق گفت:‌عدم مسئولیت پذیری، طلاق عاطفی، دخالت اطرافیان، اعتیاد، بیکاری همسر، عدم حمایت روانی و عدم بلوغ فکری، عدم تسلط بر تکنیک حل مسئله، پایین بودن ‌آستانه تحمل و عدم آموزش مهارتهای زندگی از جمله درخواست‌های طلاق بوده است که در میان این علت‌ها عدم مسئولیت پذیری با 9.5در رتبه اول، طلاق عاطفی با9.4درصد در رتبه دوم، اعتیاد با 7.79درصد در رتبه سوم، و بیکاری با 4.77درصد در رتبه پایانی قرار دارد.

هاشمی در ادامه افزود: در سال 91 نسبت طلاق 5.5 ازدواج به یک طلاق بوده است که در سال 92 این رقم به 5.4 رسیده است که این ارقام نشانگر کاهش یک دهمی ازدواج است و متاسفانه در سال 92 شاهد رشد طلاق نسبت به ازدواج بوده است.

انتهای پیام/
برچسب ها: بهزیستی ، طلاق ، حمایت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار