چین و افغانستان از شصتمین سالگرد روابط سیاسی دو کشور در کابل تجلیل کردند

افغانستان و چین روز سه شنبه در مقر وزارت خارجه این کشور از شصتمین سالگرد روابط سیاسی دو کشور با حضور مقامات افغان و هیأت چینی تجلیل با شکوه کردند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران "عیتق الله عاطف مل"سرپرست وزارت خارجه در این مراسم از تروریسم بعنوان تهدید مشترک افغانستان و چین نام برد و گفت:تروریسم و ظهور داعش،علاوه بر افغانستان و پاکستان، برای کشور چین نیز خطر محسوب می شود.

وی افزود:دولت افغانستان برای شهروندان خود اهمیت بسزایی قایل است و درصدد است با همکاری کشورهای منطقه با تروریسم به طور جدی مبارزه کند.

عبدالله عبدالله، رئیس اجرایی دولت وحدت ملی که دراین مراسم حضور یافت،گفت: روابط افغانستان و چین لازم همکاریهای همه جانبه است.

وی تصریح کرد که مبارزه با تروریسم نیز بخش از روابط همکاری های دو جانبه افغانستان و چین است.

عبدالله اظهار داشت: دو کشور روابط دیرینه داشته و موقعیت ژئوپولیتیک افغانستان باعث شده است که این روابط مستحکم تر شود.

وی گفت: احیای دوباره جاده ابریشم و تنگه واخان می تواند سهولت های را برای سرمایه گذاران چینی ها و تاجران افغانستان مساعت کند و روابط بین دو کشور را بهتر کند.

سفیر جمهوری خلق چین نیز در این نشست ضمن تقدیر از روابط دو کشور گفت: که دو کشور چین و افغانستان سالهاست که مورد تهاجم غربی ها قرار داشته است.

سفیر کشور چین افزود که کشورش در باز سازی افغانستان سهم بزرگی را بر عهد داشته است و این همکاری ها ادامه خواهد یافت.

سفیر چین به روابط اقتصادی دو کشور تاکید کرد و گفت: سرمایه گذاری چین در افغانستان و آمد و شد بازرگانان نقش برجسته بین دو کشور دارد. در این مراسم نمایشگاه عکس از روابط بین دو کشور نیز برگزار شد.

در سفر اشرف غنی به چین مقامات دو کشور گفتند که از شصتمین سالگرد روابط چین و افغانستان تجلیل با شکوه در کابل برگزار خواهند کرد.

افغانستان و چین در سال 1955 میلادی روابط سیاسی و دیپلماتیک برقرار کردند.
/انتهای پیام
منبع:ایرنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.