پکن: پیشرفت‌های خوبی در گفتگوهای هسته‌ای ایران به دست آمده است

سخنگوی وزارت امور خارجه چین از پیشرفت در گفتگوهای 1+5 با ایران خبر داد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت امور خارجه چین، "چانگ ینگ” درباره سوالی در خصوص از سرگرفته شدن گفتگوهای ایران و 1+5 از هجدهم ژانویه گفت از هجدهم ژانویه، ایران و 1+5 دور جدید گفتگوهای را درباره توافق جامع ژنو از سر گرفتند که دومین دور مذاکرات از زمان تمدید این گفتگوها در وین در بیست و چهارم نوامبر 2014 به شمار می‌آید. 

وی گفت وانگ قون مدیر عمومی وزارت امور خارجه در کنترل تسلیحات وزارت امور خارجه چین نیز در این گفتگوها حضور دارد. به باور چین، طرف ها طرح های ارائه شده را در گفتگوها به صورت عملی و با مداقه کامل بررسی کرده اند و اجماع بیشتری به دست آمده است. 

وی تصریح کرد در طول مذاکرات نیز چین به صورتی فعالانه تلاش کرده است تا درک و ارتباط دو جانبه و چند جانبه بین تیم مذاکره کننده و دیگر مذاکره کنندگان به دست آید و تلاش های زیادی نیز برای پیشبرد مذاکرات صورت گرفته است.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت هر چند در حال حاضر اختلاف هایی وجود دارند ولی طرف ها حسن نیت خود را در این فرایند به نمایش گذاشته اند و می توان گفت مذاکرت پیشرفت هایی داشته است. چین امیدوار است همه طرف ها از فرصت به دست آمده تاریخی استفاده و با پیشرفتگام به گام و متقابل، تصمیمی سیاسی بگیرند و تا بتوان به بسته راه حل دست یافت. ما نیز به جد امیدواریم تلاش هایی که از سوی پنج بعلاوه یک و ایران صورت گرفته است، بتواند هرچه سریعتر نتیجه بخش باشد و توافق دو جانبه که می تواند برای هر دو طرف گفتگوها سود بخش باشد و توافقی برد برد به شمار آید، در مراحله اول به دست آید.




انتهای پیام./.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار