ارتباط مصرف روزانه ‌آسپرین با احتمال ناشنوایی مردان

محققان آمریکایی بر این عقیده هستند که مصرف منظم آسپرین حداقل دو بار در هفته در مدت یک سال، 12 درصد خطر ابتلا به ناشنوایی را در مردان افزایش می‌دهد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ،طی تحقیقات جدیدی که در مجله انجمن پزشکی آمریکا به چاپ رسیده است، مصرف روزانه آسپرین خطر ابتلا به بیماری‌های عروقی را افزایش می‌دهد.

محققان آمریکایی بر این عقیده هستند که مصرف منظم آسپرین حداقل دو بار در هفته در مدت یک سال، 12 درصد خطر ابتلا به ناشنوایی را در مردان افزایش می‌دهد. بعلاوه استفاده از دیگر داروهای غیراستروئیدی و ضدالتهابی و یا استامینوفن خطر کاهش شنوایی را به همراه دارد.

محققان بر این باورند که استفاده از آسپرین‌ها در طول دوره بارداری نیز احتمال ابتلا به فشار خون بالا برای مادر را افزایش می‌دهد و مصرف آن در این زمان باید با مشورت پزشک متخصص انجام شود.

به گفته این محققان مصرف آسپرین در زنانی که مبتلا به سرطان پستان هستند، احتمال وخیم‌تر شدن این بیماری را 71 درصد کاهش می‌دهد.

همچنین طی تحقیقات انجام شده، مصرف آسپرین خطر ابتلا به آلزایمر را تا 13 درصد کاهش می‌دهد و برای بیماران سکته مغزی نیز کمک مؤثری برای جلوگیری از سکته مغزی شدید است.

محققان می گویند: مصرف ایبوپرفن باعث کاهش خواص و منافع آسپرین می‌شود. در افراد مبتلا به دیابت نیز مصرف آسپرین احتمال ابتلا به حملات قلبی را کاهش می‌دهد.

تحقیقات پزشکی در مجله BMC آمریکا نشان می‌دهد که اگر چه مصرف آسپرین در مردان موجب کاهش میزان حملات قلبی است اما برای زنان این امر صدق نمی‌کند. همچنین افرادی که آسپرین زیادی مصرف می‌کنند به مراتب بیشتر در معرض خطر خونریزی روده و معده و همچنین زخم معده هستند، به ویژه در افرادی که از مواد مخدر استفاده می‌کنند.

/ انتهای پیام

منبع: ایسنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.