تبریز؛

قطعه اول بزرگراه اهر – تبریز سال 94 زیر بار کامل ترافیک خواهد رفت

فرماندار شهرستان اهر، گفت: قطعه اول بزرگراه اهر – تبریز سال 94 زیر بار کامل ترافیک خواهد رفت.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، عابدی، در جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان اهر افزود: قطعه اول این بزرگراه از سمت اهر به تبریز 19 کیلومتر می باشد که 16 کیلومتر زیربار ترافیک رفته و کار زیرسازی باقی مانده این قطعه در حال انجام است که با آسفالت آن در سال 94 شاهد زیر بار ترافیک رفتن کامل این قطعه خواهیم بود.

وی، گفت: قطعه سوم از سمت تبریز به اهر به طول 23 کیلومتر در حال احداث می باشد و قطعه دوم که مابین قطعات اول و سوم به طول 50 کیلومتر است امیدواریم هرچه سریع تر پیمانکار آن مشخص شود و کار احداث آن نیز شروع شود.

فرماندار شهرستان اهر، همچنین خواستار تسریع در احداث کمربندی شرقی اهر شد و افزود: 4 میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار آن تأمین شده است که از مسئولان راه و شهرسازی انتظار داریم هرچه زودتر کار احداث این کمربندی را شروع کنند.

وی، همچنین با بیان اینکه شبکه آب شهری اهر قدیمی است و نیاز به اصلاح دارد خواستار اختصاص اعتبارات لازم برای اصلاح شبکه آب شهری شد.

وی، همچنین از تخصیص پرداخت مطالبات صدور پروانه رایگان شهرداری اهر در جریان زلزله 91 خبر داد.

فرماندار شهرستان اهر، با بیان اینکه با احداث واحدهای مسکونی مهر و همچنین توسعه شهر اهر، نیاز به توسعه شبکه فاضلاب شهر اهر می باشد افزود: از مسئولان آب و فاضلاب انتظار داریم با اختصاص اعتبارات لازم فاضلاب درون شهری پایان یابد.

وی، همچنین خواستار اختصاص اعتبارات لازم برای تکمیل مجتمع آبرسانی روستایی یخفروزان شد و افزود: این مجتمع اگر به پایان برسد آب شرب 37 روستا تأمین خواهد شد.

فرماندار شهرستان اهر، همچنین با اشاره به اینکه مجتمع فرهنگی وهنری شهرستان اهر در زلزله 91 آسیب دیده است و هنوز بازسازی نشده است افزود: باید تکلیف این مجتمع هرچه زودتر مشخص شود و با توجه به اینکه اجرای برنامه های فرهنگی از جمله جشنواره سراسری تئاتر که در شهرستان اهر برگزار می شود از لحاظ مکان با کمبود روبرو هستیم.

وی، همچنین احداث تصفیه خانه شهرک صنعتی شهرستان اهر را ضروری دانست و افزود: با راه اندازی واحدهای تولیدی در آینده از لحاظ فاضلاب مشکلاتی بوجود آید که باید هرچه زودتر کار تصفیه خانه شهرک صنعتی  و شبکه گذاری فاضلاب شروع شود.

فرماندار شهرستان اهر، همچنین خواستار اختصاص اعتبارات بیشتر برای نگهداری راههای مواصلاتی بین شهری و روستایی و همچنین نگهداری شبکه آب روستایی شد.

عابدی، گفت: در سال 94 تکمیل طرح ها و پروژه های نیمه تمام از اولویت های مهم در شهرستان اهر است.
انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.