شیراز؛

صنعت توریسم درمانی، درآمدزایی و اشتغالزایی

توسعه صنعت توریسم برای بیشتر کشورها به عنوان منبع درآمدزایی و اشتغالزایی محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ امروزه با صنعتی شدن کشورها و بروز دردهای مختلف در روح و بدن انسان‌ها و روی آوردن به درمان، بحث توریسم درمانی یکی از بخش‌های رو به رشد صنعت گردشگری در جهان و ایران به شمار می‌آید.

توریسم درمانی مسافرتی است که افراد و گروه‌هایی برای استفاده از تغییرات آب و هوا، با هدف‌های پزشکی و درمانی مانند استفاده از آب‌های معدنی، معالجه، گذراندن دوران نقاهت و مواردی این چنین اقدام به آن می کنند.

توسعه صنعت توریسم برای بیشتر کشورها به عنوان منبع درآمدزایی، اشتغالزایی، رشد بخش خصوصی و توسعه زیر ساخت‌ها محسوب می‌شود و به سمت تخصصی کردن توریسم حرکت کرده و حوزه‌های گردشگری تخصصی پرجاذبه‌ای همچون گردشگری فرهنگی، ماجراجویانه و سلامت را ایجاد کرده‌اند.

ایران نیز با داشتن قابلیت‌هایی همچون اقلیم و آب و هوای مناسب، وجود مکان‌های تاریخی و ارائه خدمات نوین پزشکی می‌تواند جایگاه ممتازی در توریسم درمانی جهان داشته باشد.

شیراز قطب پزشکی کشور، شهری است که شهرت پزشکان توانمند و بیمارستان‌های مجهز آن موجب شده علاوه بر هموطنان ایرانی، بیماران بسیاری هم از کشورهای همسایه به مراکز درمانی این شهر مراجعه کنند.

نزدیکی مسافت، آب و هوای خوب و مهمتر از همه ارائه خدمات نوین پزشکی در شیراز از جمله مواردی است که از دوران گذشته تاکنون کشورهای مختلف از جمله حوزه خلیج فارس این شهر را برای درمان انتخاب می‌کنند.

از جمله این خدمات نوین در زمینه چشم پزشکی است که بسیاری از توریست‌ها برای درمان این شهر را انتخاب می‌کنند.

دکتر خدا دوست پدر پیوند قرنیه می‌گوید: در شیراز آخرین و بهترین امکانات چشم پزشکی فراهم است و هیچ تفاوتی با امکانات چشم پزشکی در امریکا ندارد.

علاوه بر چشم پزشکی، شیراز در ارائه خدمات درمانی بسیاری، از جمله پیوند اعضا، جراحی‌های پیشرفته قلب، مغز، دیالیز، پوست و مو، جراحی جنین و درمان شکاف کام و لب جایگاه ویژه‌ای در کشور و منطقه دارد.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.