راهنمای مناطق عملیاتی جنوب/ 2

سیل، کدام لشکر را با خود برد؟

در مسیر جاده "عین خوش" به پاسگاه "چم سری" پلی به روی رودخانه "دویرج" قرار دارد که در شب عملیات محرم بر اثر بارندگی شدید و جاری شدن سیلابی سهمگین، رودخانه "دویریج" به طور غیرمنتظره‌ای طغیان کرد و 30 تن از رزمندگان که در کنار "دویریج" آماده عملیات شده بودند با خود برد.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران؛ تاریخ جنگ تحمیلی سرشار از رشادت‌ها و ایثارگری‌های رزمندگان در جبهه‌های حق علیه باطل بود.  
 
"مناطق عملیاتی جبهه جنوب" نقش بسیار موثری در سرنوشت کلی جنگ داشتند و این منطقه عملیاتی نشان دهنده شجاعت‌ها و رشادت‌های افراد مناطق عملیاتی جنوب و ملت ایران است.  
 
لذا باشگاه خبرنگاران؛ در نظر دارد تا با معرفی مناطق عملیاتی جبهه جنوب در جهت انعکاس هر چه بیشتر رشادت‌های رزمندگان اسلام نقش آفرینی کند.
 
*شرهانی

در کیلومتر 45 جاده "دهلران- اندیمشک"، در منتهی الیه جاده "عین خوش- چم سری (جاده شهید خرازی)" و در نزدیکی پاسگاه "چم سری"، منطقه شرهانی و یادمان عملیات "محرم" قرار دارد.  
 
این یادمان در واقع مقر گروه تخصصی لشکر 14 "امام حسین(ع)" اصفهان بود که در این منطقه و محدوده "فکه شمالی" و "زیبدات" عراق به تفحص شهدا می‌پرداختند و شهدای تفحص شده را در معراج شهدا نگهداری کرده و سپس به معراج شهدای "اهواز" منتقل می‌کردند.  
 
در سال 1388 پیکر مطهر یک شهید گمنام در این محل به خاک سپرده شد که امروز زیارتگاه زائران و کاروان‌های بازدید کننده از این منطقه است.  
 
*عملیات محرم 

عملیات محرم در سال 1361 توسط "سپاه پاسداران انقلاب اسلامی" با رمز "یا زینب" در این منطقه انجام گفت.  
 
*پل "دویریج"

در مسیر جاده "عین خوش" به پاسگاه "چم سری" پلی به روی رودخانه "دویریج" قرار دارد که درشب عملیات محرم بر اثر بارندگی شدید و جاری شدن سیلابی سهمگین، رودخانه "دویرج" به طور غیرمنتظره‌ای طغیان کرد و 30 تن از رزمندگان لشکر 14 امام حسین(ع) را که در کنار "دویرج" آماده عملیات شده بودند با خود برد. این پل اکنون به نام شهدای عملیات محرم نام گرفته است.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار