چراغ سی و سومین جشنواره تئاتر فجر آرام و بی سر و صدا روشن شد

اولین روز از جشنواره ی تئاتر فجر با اجرای آثاری از "نادر برهانی مرند" و "محمدرضا خاکی" در کمال نظم و آرامش و البته کمی تاخیر در اجرای نمایش ها آغاز شد.

به گزارش خبرنگار تئاتر باشگاه خبرنگاران؛ اولین شب از سی و سومین دوره‌ی جشنواره‌ی تئاتر فجر خیلی ساکت، سوت و کور و با کمال تعجب فراوان بدون هیچ حاشیه‌ای برگزار شد.

اولین شب از جشنواره‌ی تئاتر فجر به مانند هر سال، به آخرین روز از اجرای نمایشی تعلق دارد که در هفته‌های گذشته در سالن مورد نظر به اجرا می رفتند. در شب گذشته برای تئاترشهر که اینگونه بود و دو نمایش "مرگ فروشنده" به کارگردانی "نادربرهانی مرند" در سالن اصلی تئاترشهر و "دیده بانان" به کارگردانی "محمدرضا خاکی" در تالار چهارسو برای آخرین شب اجرا رفتند تا از امشب جای خود را به دیگر نمایش های حاضر در جشنواره بدهند.

و اگر تاخیرهای نیم ساعته یا 45 دقیقه‌ای نمایش‌ها را ضعف به حساب نیاورده و اتفاقی طبیعی بدانیم همه چیز در اولین شب از سی و سومین جشنواره ی تئاتر فجر سرجای خود و به خوبی برگزار شد.

بنابراین گزارش با توجه به اولین روزهای جشنواره هنوز استقبال آن چنانی از جشنواره نشده و ظرفیت سالن‌ها پر بود اما کسی بر روی زمین ننشست.

البته آماده نبودن دو سالن دیگر تئاتر شهر نیز بر سوت و کور بودن شب اول جشنواره بی تاثیر نبود.

نمایش "بیرون پشت در" به کارگردانی "ایمان اسکندری" از دیگر نمایش هایی بود که در تالار حافظ اجرا می‌رفت؛ تالاری که روبروی تالار وحدت قرار دارد که امسال چراغش برای جشنواره‌ی فجر خاموش است.

در تماشاخانه‌ی ایرانشهر نمایش‌هایی چون "به اتفاق خانواده" به کارگردانی یکی دیگر از برادرهای کاهانی یعنی "رسول کاهانی" با بازی "الهه شه پرست"، "تینو صالحی" و "سیامک اخوان" در سالن استاد سمندریان در بخش نسل نو و مسابقه ی تازه های تئاتر ایران و "بیتل ها" به کارگردانی "مهدی سالاری" در سالن استاد ناظرزاده اجرا شد.

در کل روز اول جشنواره به آرامی، با نظم و دقت برگزار شد و اگر حاضران از ضعف نمایش‌ها دلخور نبوده و راضی از سالن بیرون آمده باشند از کیفیت روز اول سی و سومین جشنواره‌ی تئاتر فجر راضی خواهند بود.

جشنواره‌ی تئاتر فجر یک رخداد بین المللی است و با در نظر گرفتن حضور آثاری از کشورهای آلمان و فرانسه می توان بر این عنوان مدعاصحه گذاشت اما با یک نگاه کوچک به فضای دورتادور تئاترشهر متوجه خواهیم شد این منطقه به عنوان مهم ترین بخش از فضای فرهنگی و توریستی جشنواره ی تئاتر فجر تمیز و درخور شأن این رویداد نبود.

بد نیست در این شب‌ها این چایی فروش‌ها بساط خود را جای دیگری پهن کنند و شهروندان هم لیوان‌های یک بار مصرف خود را در سطل آشغال بیاندازند و سنگ‌های نیشمن گاه را با چایی‌های مانده‌ی خود کثیف نکنند.

در آخر بد نیست متولیان اصلی تئاتر شهر فکری به حال نظافت این محیط کنند تا با این اتفاق هم به هنرمندان و میهمانان این جشنواره احترام گذاشته و هم خاطره‌ی خوبی برای هنرمندان و توریست‌های خارجی باقی بگذاریم.

گزارش از مهدی خان محمدی


انتهای پیام/رس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار