کمبود این ماده موجب افزایش ابتلا به کم‌خونی مگالوبلاستیک شده است

بر اساس بررسی‌های اخیر کمبود ویتامین B12 یا همان فولیک اسید، موجب افزایش موارد ابتلا به کم‌خونی مگالوبلاستیک و در نتیجه بروز برخی از مشکلات عصبی شده است.

کیوان احدزاده، متخصص هماتولوژی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: از بین انواع کم‌خونی، نوع کم‌خونی ناشی از فقر آهن شیوع بالاتری داشته و با مصرف غذاهای حاوی آهن مانند گوشت، اسفناج و عدس، این نوع کم‌خونی را می‌توان کنترل و از آن پیشگیری کرد.

وی تأکید کرد: پس از کم‌خونی ناشی از فقر آهن، کم‌خونی مگالوبلاستیک شیوع قابل ملاحظه‌ای در مقایسه با سایر کم‌خونی‌ها دارد.

احدزاده تصریح کرد: بر اساس بررسی‌های اخیر کمبود ویتامین B12 یا همان فولیک اسید، موجب افزایش موارد ابتلا به کم‌خونی مگالوبلاستیک و در نتیجه بروز برخی از مشکلات عصبی شده است.

وی افزود: ویتامین B12 به بدن در سالم نگه داشتن خون و سیستم عصبی کمک می‌کند.

احدزاده با بیان این که در کم‌خونی مگالوبلاستیک بدن گلبول‌های قرمز خونی تولید می‌کند که نمی‌تواند اکسیژن را به خوبی تحویل سلول‌ها و بافت‌ها دهد، یادآور شد: مرکبات، آب میوه‌ها، سبوس گندم و سایر غلات، بسیاری از سبزی‌ها، گوشت‌ها، صدف و همچنین قرص‌های مکمل حاوی فولیک اسید با دارا بودن ویتامین B12 می‌توانند خطر کم‌خونی مگالوبلاستیک را کاهش دهند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار