رویداد جهانی Global Game Jam همزمان در 11 نقطه ایران برگزار می‌شود

همزمان با سراسر دنیا در تاریخ 2 تا 5 بهمن ماه، بزرگترین رویداد بازی سازی 48 ساعته دنیا برگزار می‌شود. ماراتونی نفس گیر و 48 ساعته که با توجه به موضوعی که یا در قالب تصویر یا نوشته یا صدا یا ... در اختیار شرکت کنندگان قرار می‌گیرد، باید بازی مرتبط با آن را ساخته و در پایان رویداد در وبسایت مربوطه بارگذاری کنند. این رویداد بازی برتر و یا داوری نخواهد داشت.

به گزارش دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ هفتمین دوره این رویداد در حالی در برگزار می شود که در شهرهای تهران، بابل، داراب، علی آباد، گرگان، کرج، قم، تبریز و کاشان مکان هایی برای استقرار تیم های بازی سازی تدارک دیده شده است و علاقه مندان می توانند با ثبت نام در سایت مذکور به آن بپیوندند. هر سال شاهد گسترده تر شدن این رویداد و استقبال بی نظیر بازیسازان از سراسر دنیا هستیم به صورتی که بیش از چهار هزار بازی سال گذشته برای این رویداد ارسال شد. امسال سازمان دهنده رسمی گلوبال گیم جم برای ایران نیز انتخاب شده است و شاهد حضور پرشورتر بازیسازان ایرانی در این دور هستیم. ایران برای نخستین بار در سال 2012 با دو تیم به این رویداد پیوست و در سال 2013 هیچ تیمی از ایران شرکت نکرد اما در سال 2014 حدود موقعیت ثبت شده بودند که منجر به ساخت چندین بازی شدند اما امسال با ساماندهی مناسب شاهد حضور چندین برابری بازیسازان ایران هستیم.

رویداد جهانی Global Game Jam همزمان در 11 نقطه ایران برگزار می‌شود

ریاست این رویداد جهانی بر عهده پروفسور فواد خشمود است. استاد دانشگاه پلی تکنیک کالیفرنیا که ایرانی الاصل مقیم آمریکاست دارای مدرک دکترای کامپیوتر بوده و از اعضای اصلی این رویداد محسوب می شود. به کلیه شرکت کنندگانی که بتوانند در زمان مقرر بازی کامل را ارسال نمایند از طرف رییس گلوبال گیم جم گواهی حضور در این رویداد را دریافت می نمایند. همچنین سایت های مختلف می توانند اقدام به معرفی بازی برتر از بین شرکت کنندگان آن سایت اقدام نمایند. در بین ۱۱ سایت شرکت کننده از ایران سایت تبریز جمعه صبح و مابقی صبح پنجشنبه کار خود را آغاز می کنند. همچنین خبر خوشایند حمایت گلوبال گیم جم برای حضور سازمان دهنده نماینده ایران در کنفرانس GDC آمریکا در اسفندماه است که معتبرترین کنفرانس و ریداد گم دنیا محسوب می شود.

رویداد جهانی Global Game Jam همزمان در 11 نقطه ایران برگزار می‌شود

پ.ن: سازمان دهنده و یا همان نماینده رسمی گلوبال گیم جم خطاب به حمزه آزاد است که در متن نام برده نشده است.
پ.ن:منظور از سایت, مکان تایید شده برای تجمع بازیسازان در این ۴۸ ساعت است تا کار ساخت بازی را در کنار هم در محیطی استاندارد انجام دهند.
پ.ن: وبسایت رویداد: www.globalgamejam.org

 • گزارش از

  سالار واعظی




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار