شب گذشته در محله مجیدیه شمالی رخ داد:

آتش‌سوزی مرگبار در یک ساختمان مسکونی/ نجات بیش از 50 تن از ساکنان

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از آتش‌سوزی گسترده در یک مجتمع مسکونی و مرگ سه تن و نجات بیش از 50 نفر از میان شعله‌های آتش خبر داد.

آتش‌سوزی مرگبار در یک ساختمان مسکونی/ نجات بیش از 50 تن از ساکنانجلال ملکی در گفتگو با خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران در تشریح جزییات این حادثه گفت: در ساعت 22:24 دقیقه شب گذشته در پی تماس شهروندان اهالی مجیدیه شمالی با سامانه 125 از یک آتش سوزی در یک مجتمع مسکونی خبر دادند که بلافاصله ستاد فرماندهی آتش‌نشانی 4 ایستگاه آتش‌نشانی به همراه دو نردبان هیدرولیکی، چند دستگاه خودرو تنفسی و تشک نجات را عازم محل آتش‌سوزی در مجیدیه شمالی کوچه ابوالحسنی کردند.

وی در تشریح این حریق گفت: در طبقه منهای 1 یک ساختمان 6 طبقه 12 واحدی دو دستگاه خودرو و یک دستگاه موتور سیکلت کاملا طعمه حریق شده بود به طوری که حرارت آتش طبقات بالایی را فرا گرفته و تمامی درب‌ واحدها و نرده‌های چوبی راه‌پله‌ها سوخته وهمچنین تمامی دیوارها کاملا تخریب شده بود و تعدادی از ساکنان نیز در تراس و بالکن‌ها محبوس شده بودند.

ملکی اظهار داشت: آتش‌سوزی بسیار گسترده بود، آتش‌نشانان بلافاصله وارد عمل شدند گروهی به طبقه منهای 1 رفتند و منبع آتش‌سوزی را اطفاء کردند و گروه دیگر آتش نشانان بیش از 50 نفر از ساکنان را که در وضعیت نا ایمن گرفتار شده بودند با کمک دستگاه‌های تنفسی و نردبان های هیدورلیکی و همچنین نردبانهای دستی به بیرون منتقل کردند که تعدادی از این افراد به صورت سرپایی درمان شدند. اما متاسفانه یک پسر 4 ساله و یک پیرزن 62 ساله به هنگام فرار در راه‌پله‌ها دچار سوختگی و دود گرفتگی شده بودند که مرگ آنها تایید شد و پس از عملیات جستجو یک نفر دیگر نیز در کابین آسانسور پیدا شد که وی نیز به علت دود گرفتگی جان خود را از دست داده بود.

سخنگوی سازمان آتش نشانی یادآور شد: اهالی ساختمان و شهروندان مجیدیه از تلاش آتش‌نشانان که با حضور به موقع برای اطفاء حریق و همچنین نجات جان شهروندان قدردانی کردند.

به گفته این مقام مسئول در آتش‌نشانی علت آتش سوزی توسط کارشناسان آتش‌نشانی در دست بررسی می‌باشد و آتش‌نشانان نیز پس از تخلیه دود و ایمن سازی محل در ساعت 2:12 دقیقه عملیات را به پایان بردند.



"مخاطبان گرامی می‌توانید از طریق آدرس اینترنتی havades@yjc.ir مشکلات انتظامی خودتان را برای ما ارسال کنید."

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
-
حسن
۰۹:۰۳ ۰۷ بهمن ۱۳۹۳
آتشنشان هاي عزيز خسته نباشيد ان شا ا... هميشه سلامت باشيد.
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۲۲:۲۴ ۰۴ بهمن ۱۳۹۳
وای خیلی وحشت ناک بود بابای من تا چهار صبح خوابش نبرد دم خونه ی ما بود صدای همسایه ها که کمک میخواستند و گریه میکردند هنوز تو گوشمه.
آخرین اخبار