لطیفی:

ترس کی روش کار دست تیم ملی داد/مربی توانمند تر از کی روش باید جذب شود

کارشناس فوتبال گفت: تیم ملی ایران نسبت به 3 بازی گذشته‌اش بهتر و تهاجمی‌تر بازی کرد و این هم به خاطر این بود که در نتیجه‌گیری دوبار از عراق عقب افتاده بود.

ترس کی روش کار دست تیم ملی داد/مربی توانمند تر از کی روش باید جذب شودلطیفی در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران عنوان کرد: تیم ملی بعد از اخراج پولادی در لاک دفاعی فرو رفت و بازی کاملاً در اختیار عراق بود و زمان‌هایی تیم ملی به بازی مسلط بود که از لحاظ نتیجه از تیم ملی عراق عقب بود. به هر حال ترس همچنان در بین تیم ما بود. تاکتیک‌های محتاطانه کی روش هم در ساق پا و افکار بازیکنان بود.

کارشناس فوتبال در ادامه بیان کرد: کی روش در بازی‌های گذشته خوش شانس بود اما در بازی مقابل عراق بدشانسی آورد.

وی تصریح کرد: در شأن فوتبال ایران نیست که با این همه پتانسیل در بین 16 تیم جام ملت‌های آسیا، چهاردهمین تیم در مالکیت توپ باشیم. به هر حال تیم ملی با این همه عقبه، افتخار و 3 بار قهرمانی در جام ملت‌ها نباید آمار بدی در این جام داشته باشد.

کارشناس فوتبال درباره عملکرد کی روش تصریح کرد: کی روش فوتبال دفاعی و دل به ضد حمله بستن را در فوتبال کشورمان جا انداخت. متأسفانه در زمان‌هایی مثل بازی با امارات فوتبالمان تحقیر شد. بخت و اقبال مددکار تیم ملی‌مان شد که بازی مقابل امارات را بردیم. همین مسئله باعث شد که کی روش بر تاکتیک تیم ملی سرپوش بگذارد.

لطیفی عنوان کرد: کی روش به اندازه مبلغی که دریافت کرد خدمات به فوتبالمان نداد. تفاوت‌های آشکاری بین تاکتیک تیم ملی در جام جهانی با جام ملت‌های آسیا نمی‌بینیم. حق را به کی روش می‌دهیم که بازی محتاطانه مقابل حریفان تیم ملی در جام جهانی در نظر گرفت اما در جام ملت‌های آسیا با تیم‌هایی هم گروه بودیم که جملگی این تیم‌ها به لحاظ اسم و رسم از تیم ملی عقب‌تر هستند. به هر حال ترس کی‌روش کار دست ما داد.

وی بیان کرد:‌ در حال حاضر کی‌روش را با مربی داخلی باید مقایسه کنیم که اگر یک مربی داخلی این نتایج را کسب می‌کرد باز هم از سوی مسئولان و اهالی فوتبال حمایت می‌شد.

لطیفی اذعان کرد:‌ کی روش تغییر نسل در فوتبال ما انجام نداد و فقط چند بازیکن جوان به تیم ملی اضافه کرده و تیم ملی علاوه بر اینکه تغییر نسل نداشت، نتیجه هم نگرفت. به هر حال تیم ملی نیاز به تغییرات اساسی دارد. بعد از این جام بازیکنان با تجربه باید کنار بروند و بازیکنان جوان  جایگزینشان شوند.

وی در ادامه عنوان کرد:‌ کی روش به صورت محدود از بازیکنان جوان استفاده کرد. 3 سال و اندی زمان کمی نیست که ما به کی‌روش دادیم اما این سربی نه نسل تیم ملی را تغییر داد و نه نتیجه گرفت. به هر حال کی‌روش تیم ملی را در برزخ نگه داشته است.

لطیفی در مورد ارزیابی‌اش از همکاری یا عدم همکاری با کی‌روش بیان کرد: کی‌روش مطلب جدید دیگری ندارد تا به تیم ملی ارائه دهد. کی روش بر خلاف کاری که در پرتغال انجام داد در ایران نسل جوانی را به تیم ملی تزریق نکرد. ما به اندازه پولی که به کی‌روش دادیم نتوانسته‌ایم از وی استفاده کنیم و این مربی هم نتوانست مطلب جدیدی را به ما بیاموزد.

لطیفی در پایان خاطر نشان کرد:‌ به نظرم کی روش باید از تیم ملی برود و مربی داخلی یا خارجی بزرگ از کی‌روش باید جایگزین این مربی شود. اگر پولی برای آوردن یک مربی توانمندتر از کی‌روش نداریم بهتر است یک مربی ایرانی به همراه یک تمرین دهنده خوب خارجی برای هدایت تیم ملی انتخاب کنیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
محمدرضا
۰۰:۲۶ ۰۵ بهمن ۱۳۹۳
آقای لطیفی شما کجای فوتبال بودی یا هستی لطفا شما اظهار نظر نکن
آخرین اخبار