روزنامه الجمهوریه؛

تهدید اوباما به وتو تحریم‌های کنگره علیه تهران احتمال دستیابی به توافق هسته‌ای را تقویت کرد

روزنامه لبنانی الجمهوریه در مطلبی نوشت تهدید رئیس جمهوری آمریکا به وتو تحریم‌های کنگره علیه تهران احتمال دستیابی به توافق هسته‌ای را تا پیش از ماه ژوئن تقویت کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛روزنامه الجمهوریه لبنان در شماره امروز خود نوشت: محافل پیگیر پرونده هسته‌ای ایران معتقدند تهدید «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا به وتوی اعمال تحریم جدید از سوی کنگره علیه تهران احتمال دستیابی به توافق هسته‌ای را تا پیش از ماه ژوئن تقویت کرده است.

رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی اخیر خود به کنگره هشدار داد هرگونه اقدامی برای اعمال تحریم های جدید علیه ایران می‌تواند مذاکرات حساس برای دستیابی به توافق جامع هسته‌ای را به شکست بکشاند.

وی گفت: تحریم‌های جدیدی که از سوی این کنگره به تصویب رسیده است، در این برهه از زمان بدین معنا خواهد بود که دیپلماسی ناکارآمد است. 

اوباما در بخش دیگری از سخنرانی خود با توجه به تلاش برخی از نمایندگان برای تهیه پیش نویس لایحه تحریم های جدید علیه ایران بار دیگر اعلام کرد به وعده خود برای وتو چنین لایحه‌ای عمل خواهد کرد.

رئیس جمهور آمریکا افزود :ما از آلان تا بهار فرصت داریم به مذاکرات برای دستیابی به توافق جامعی که مانع از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای شود ادامه دهیم. چنین توافقی علاوه بر این به آمریکا و متحدانش از جمله اسرائیل مصونیت خواهد بخشید و هم زمان از بروز مناقشه دیگری در منطقه جلوگیری خواهد کرد.

انتهای پیام//
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار