جمهوری اسلامی ایران به دنبال شکل دهی جهان اسلام است و جهان اسلام باید به عنوان قدرت نخست مطرح باشد و این موضوع شدنی است.

جمهوری اسلامی ایران به دنبال شکل دهی جهان اسلام/ دوران شکست های پی در پی آمریکاست فرا رسیده است به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران سردار احمد وحیدی، رئیس مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح و رئیس کمیسیون سیاسی، دفاعی و امنیتی مجمع تشخیص مصلحت نظام و وزیر اسبق دفاع و پشتیبانی از نیروهای مسلح در نخستین یادواره شهدای اندیشمند حوزه علوم دفاعی سپاه و سومین سالگرد شهادت سردار احمد سیاف زاده که در تالار ایوان شمس برگزار شد  اظهار داشت:  شهدا کسانی هستند که خداوند متعال در قرآن کریم در وصفشان می فرمایند که کسانی هستند که با جان و مالشان به میدان نبرد علیه دشمنان رفته اند که خداوند برایشان درجه و اجر عظیمی را در نظر گرفته است.

وی تصریح کرد: شهید سیاف زاده دارای خصوصیت بالایی بود که بنده توفیق خدت در کنار ایشان را داشتم  و نیز در پشتکار بی نظیری که داشت مسئول طرح و عملیات قرارگاه های قدس، نجف و کربلا بود از همین رو نقش حساس و تاثیرگذاری را در دفاع مقدس ایفا کرد که تمامی این ها خود نشان دهنده جایگاه برجسته این شهید بزرگوار است.

رئیس مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح بیان داشت: سردار شهید سوداگر مسئول اطلاعات در قرارگاه های بزرگی بود که مبتنی بر استعدادها و خلاقیت های خود پیش می رفت و در آن مقطع زمانی برتری اطلاعاتی سپاه با وجود امکانات کم به واسطه خلاقیت رزمندگان بود.

رئیس کمیسیون سیاسی دفاعی و امنیتی مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: حوزه عملیات سپاه از عملیات های بدر و خیبر به طور کلی تغییر کرده بود زیرا در آن مقطع زمانی با مسائلی ازجمله مسئله شیمیایی مواجه بودیم که در 100 سال اخیر مطرح نبوده است که در اوج غربت اسلام و کشور و تمامی سختی ها این شهدا و رزمنده ها بودند که در صحنه نبرد حاضر شدند و ظرفیت و جوهرشان را به عرصه ظهور رساندند.

وزیر اسبق دفاع و پشتیبانی از نیروهای مسلح ادامه داد: شهدا به حسن راضی نبودند و تنها به دنبال احسن بودند زیرا حرکت و مسیرشان به صورت دائمی بود و ایستایی در کارشان نبود.

سردار وحیدی بیان داشت: بعد از دوران جنگ عده ای کثیری آمدند و در یک نهضت علمی جریان پژوهشی و پرورش مدیران جهادی را دنبال کردند و توانستند دافوس سپاه بنا کردند که از جمله آن افراد  شهید سیاف زاده بود که نقش بسزایی را ایفا کرد و با علمی بر گرفته از علم جهادی و نورانی به آن چه می خواستند در راه اعتلای کشور رسیدند.

وی اشاره ای به فرمایشات مقام معظم رهبری داشت و گفت: مقام معظم رهبری فرموده اند ما در یک پیچ تاریخی قرار داریم که در جنگ جهانی اول جهان اسلام تحت سیطره استعمار است و بعداز آن نقش جهان اسلام در جهان کمرنگ شد و تعدادی از کشورها تحت قیومیت انگلیس و فرانسه قرار گرفتند که رژیم صهیونیستی نیز در بطن این جریانات وارد شد .

رئیس مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح افزود: در جهان جهانی دوم این مسیر تصویب شد اما به برکت شهدا و امام راحل مسیر تاریخ تغییر کرد و وارد دورانی شدیم که اثر اندیشه های الهی بود و پایان دین گریزی و دین ستیزی آغاز شد.

رئیس کمیسیون سیاسی دفاعی و امنیتی مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: در این دوران ما به نقطه ای رسیدیم که امروز از آن به دو ویژگی افول قدرت آمریکا و ارتقاء موقعیت جمهوری اسلامی ایران یاد می کنند.

وزیر اسبق دفاع و پشتیبانی از نیروهای مسلح با اشاره به این که در مقاطع زمانی تمامی دنیا از آمریکا حرف شنوی داشتند گفت: آمریکا اکنون در وضعیتی قرار گرفته که دائماً استراتژی خود ار تغییر می دهد اما پی در پی تمامی استراتژی شان با شکست مواجه می شود که دوران، دوران شکست های پی در پی راهبردی و استراژی آمریکا است.

سردار وحیدی  اظهار داشت: امروز همه اندیشمندان غربی از افول قدرت آمریکا صحبت می کنند که مسائل هسته ای ما نمونه بارز آن است زیرا جمهوری اسلامی ایران با قدرت گفتمان سازی و انقلابی خود به واسطه شهدا قدرتی به وجود آورده است که تمام استراتژی های آمریکا اعم از خاورمیانه جدید شکست خورده است.

وی  با اشاره به شکست های پی در پی آمریکا بیان داشت:  آن ها وقتی با این شکست ها مواجه شدند جریان تروریسم را وارد جهان اسلام کردند و در تلاش بودند که جنگ درون تمدنی را درست کنند و در تلاش بودند که جریانات جهان اسلام را درگیر، و شیعه و سنی را به جهان هم بیندازند اما بالعکس جریان مقاومت قوی تر شد  و آن ها شکسته تر شدند.

رئیس مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح ائتلاف ضد داعش را درست کردند و چند کشور نیز عضو این ائتلاف شدند اما حاج قاسم که برآمده از عمق انقلاب ، دفاع مقدس و شهدا بود داعش را شکست داد مقامات نیز اظهار داشتند که از بین بردن داعش نیاز به بازه زمان طولانی مدتی دارد.

رئیس کمیسیون سیاسی دفاعی و امنیتی مجمع تشخیص مصلحت نظام به مسائل یمن اشاره کرد و گفت: علیه یمن 5 جنگ به پا کردند اما مردم یمن بر خلاف تدابیر آن ها و اقدامات تروریستی صورت داده توسط استکبار در مقابل آنان مقاومت کردند.

وزیر اسبق دفاع و پشتیبانی از نیروهای مسلح بیان داشت: امروز آمریکا با داشتن بزرگ ترین اقتصاد در دنیا و قدرت بالای نظامی که در جهان دارد دچار ذلت شده است و قادر به حل معادلات استراژی در منطقه نیست.

سردار وحیدی با بیان این که به واسطه شهدا این پیروزی ها رقم خورده و کشور ما در موقعیت عالی به سر می برد تصریح کرد: با مطرح کردن جنگ و بعد از آن تروریسم دشمن می خواست به انقلاب ما ضربه وارد کند اما انقلاب اسلامی قوی تر شد و آن ها گمان می کنند با تحریم می توانند برای این ملت و کشور مشکل درست کنند اما به برکت خون شهدا با توجه به این که ریشه های ما در اعماق است مشکلی برای کشور به وجود نمی آید .

وی  افزود: درسی که ما از شهدا می گیریم آن است که هر مقدار مقاومت کنیم در زمان خود به پیروزی های درخشان می رسیم.

رئیس مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح  ادامه داد: بحث هسته ای مربوط به تعداد سانتیریفیوژ ها نیست و مرتبط به بحث کشاکش های قدرتی بین ایران و آمریکا است از همین رو آن ها می دانند ایران به عنوان قدرت اول در منطقه است.

رئیس کمیسیون سیاسی دفاعی و امنیتی مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: اکنون در این چالش ها عاقلان متوجه می شوند که ایران اسلامی با هدایت مقام معظم رهبری محکم و استوارتر خواهد بود و از مواضع خود عقب نشینی نخواهد کرد زیرا رهبری فرزانه و الهی با پیروانی عاشق دارد که اینان تمام نماد توازن استراتژی است که دشمن می خواهد آن را بر هم بزند.

وزیر اسبق دفاع و پشتیبانی از نیروهای مسلح با اشاره به این که جمهوری اسلامی ایران از مواضع حمایت از تمام مستضعفین همیشه وارد می شود بیان داشت: امروز دنیا ، دنیا اسلام و جوانان است و تمام آزادی خواهان بشریت امیدشان به ایران اسلامی است که به امید خدا در این پیچ تاریخی به فرموده مقام معظم رهبری جمهوری اسلامی ایران نقش شکل دهی واقعی به جهان را دارد.

سردار وحیدی تصریح کرد: اکنون کوته فکرانی در این اطراف وجود دارند که خیال می کنند جمهوری اسلامی ایران در کشورهایشان دخالت می کند بلکه این طور نیست و کشورمان نیازی به دخالت در امور کشورشان را ندارد و ما تنها پیام انقلاب را صادر می کنیم اما برخی کوته اندیشان متوجه این پیام نیستند و سعی در این دارند با مسائل کوچک جهان اسلام را مشغول کنند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران به دنبال شکل دهی جهان اسلام است و جهان اسلام باید به عنوان قدرت نخست مطرح باشد و این موضوع شدنی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار