نایب رییس مجلس آلمان تاکید کرد

ضرورت همکاری‌های بین‌المللی برای پایان خشونت‌ علیه "زنان"

نایب رییس مجلس آلمان با اشاره به جمعیت بالای زنان در جهان گفت: 52 درصد از جمعیت جهان را زنان تشکیل می‌دهند بنابراین ما در اکثریت قرار داریم و باید از نظر بین‌المللی همکاری‌های بیشتری را برای پایان خشونت‌ها به ویژه علیه زنان انجام دهیم.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ،کلاودیا روت در دیدار با شهیندخت مولاوردی معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده افزود: من تاکنون دو بار به ایران سفر کرده‌ام که نخستین بار آن در سال 2010 بود. شرایط در آن زمان با اکنون تفاوت می‌کرد. ما تلاش می‌کنیم به منظور آشنایی بهتر با شرایط ایران گفت‌وگوهای مستقیمی را با مسوولان ایرانی انجام دهیم و امیدواریم این گفت‌وگوها مذاکرات سیاسی را تحت تاثیر قرار دهد.

وی تاکید کرد: گفت‌وگوها برای دو طرف ایران و آلمان خوب است و تنها یک گام کوچک باقی مانده است و امیدواریم که موضوع هسته‌ای حل شود.

نایب رییس مجلس آلمان با بیان اینکه در دنیا خشونت‌های زیادی وجود دارد، اظهار کرد: من به کشورهایی مانند اردن، سوریه سفر کرده‌ام و مدتی در مرز سوریه و عراق بودم. آنجا میلیون‌ها نفر آواره را دیدم و با زنان ایزدی مواجه شدم که دختران خود را می‌فروختند.

وی با اشاره به خشونت‌ها در فرانسه گفت: این خشونت‌ها علت مذهبی نداشت و ما شاهد هستیم یهودیان نیز در فرانسه کشته می‌شوند و این وضعیت غم‌انگیز است. رییس جمهور ایران نیز مطالبی را درباره اتفاقات فرانسه بیان کردند.

نایب رییس مجلس آلمان تاکید کرد: ممکن است اختلاف نظرهایی درباره آزادی بیان داشته باشیم اما این اختلاف‌نظرها نباید منجر به کشتار شود. رییس جمهور آلمان در سخنرانی خود گفت که اتفاقات رخ داده در فرانسه یک حرکت ضد خدایی بود.

روت با بیان اینکه همه باید علیه تبعیض فعالیت کنیم اظهار کرد: باید روی اقدامات ضد یهودی، ضد اسلامی و ضد مذهبی اقدامات زیادی انجام دهیم. آنگلا مرکل صدراعظم آلمان نیز اظهار کرد که اسلام جزو آلمان است و سایر مسوولان کشور من نیز چنین نظری دارند. باید تلاش کنیم آزادی مذهب وجود داشته باشد و این آزادی قابل درجه‌بندی نیست.

وی با بیان اینکه در هیچ نقطه‌ای از دنیا حقوق برابر میان زنان و مردان محقق نشده است، اظهار کرد: سال‌ها پیش زمانی که در خانه پدرم زندگی می‌کردم، پدرم اظهار می‌کرد که اولین بند قانون اساسی این است که عزت بشر را نمی‌توان تغییر داد. من از او آموختم که باید در سال‌های آینده برای حقوق برابر در عرصه‌های مختلفی مانند آموزش و کار فعالیت کنند.

نایب رییس مجلس آلمان در ادامه به طرح پرسش‌هایی از مولاوردی پرداخت و گفت: علاقه دارم درباره اقدامات انجام شده در زمینه بهبود وضعیت زنان، سن ازدواج در ایران و زنان جوانی که مورد اسیدپاشی قرار گرفتند، سوالاتی بپرسم.

روت در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهار کرد: سال‌های سال رییس کمیته حقوق بشر آلمان بودم و در کنفرانس‌ها این مطلب بیان می‌شد که در کشورهای مختلف براساس فرهنگ حاکم با زنان رفتار می‌شود. به عنوان نمونه در آفریقا زنان ختنه می‌شوند. این اتفاق بسیار زجرآور و ضد حقوق بشر است. بنابراین حقوق بین‌المللی وجود دارد که برای همه کشورها باید قابل اجرا باشد.

وی با اشاره به خشونت علیه زنان در کشورهای دیگر گفت: خشونت علیه زنان در آلمان نیز ممکن است در خانواده‌ها باشد و پس از ازدواج نیز مردان به همسران خود تجاوز کنند. البته این خشونت‌ها تنها در طبقه فقیر اتفاق نمی‌افتد.

در ادامه این نشست، نایب رییس مجلس آلمان به طرح سوالات دیگری درباره علت اعدام ریحانه جباری، وضعیت دیه زنان در ایران، حق ارث، علت بازداشت غنچه قوامی تبعه ایرانی - انگلیسی پرداخت و مولاوردی پاسخ این پرسش‌ها را بیان کرد.

روت درباره دسترسی زنان به مناصب بالای مدیریتی در آلمان اظهار کرد: در این زمینه دیدگاه‌های مختلفی وجود دارد. به عنوان نمونه در حزب سبز که من جزو آن هستم مناصب باید به طور مساوی بین زنان و مردان تقسیم شود اما احزاب دیگری مانند دموکرات مسیحی نظر متفاوتی دارند.

وی ابراز امیدواری کرد که مذاکرات هسته‌ای به نتیجه برسد و زنان فوتبالیست و فوتبالدوست ایران نیز موفق باشند.

  در ادامه این نشست، داگمار ورل رییس کمیسیون همکاری اقتصادی و توسعه پارلمان فدرال آلمان گفت: دستیابی به حقوق برابر آسان نیست و آقای روحانی پیش از پیروزی در انتخابات از حقوق برابر اجتماعی سخن گفته بودند. البته در آلمان هم به حقوق برابر نرسیده‌ایم و لازم است در این زمینه پیشرفت‌هایی انجام شود.

رییس کمیسیون همکاری اقتصادی و توسعه پارلمان فدرال آلمان تاکید کرد: زنان باید خودشان فضا را برای فعالیت بیش از پیش مهیا کنند، البته زنان ایرانی در زمینه‌های آموزش و فرهنگ بسیار پیشرفت کرده‌اند.

/ انتهای پیام

منبع: ایسنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار