یک کارشناس سیاست خارجی گفت: آمریکا باید روند مذاکرات را حقوقی و فنی ببیند و اگر اراده قوی در آمریکا و غرب برای رسیدن به توافق وجود داشته باشد، نتیجه مطلوب داشتن این مذاکرات دور از ذهن نخواهد بود.

"سیدجلال فیاضی" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به آینده مذاکرات هسته‌ای کشورمان و پایان هفت ماه مقرر شده اظهار داشت: با توجه به نوع عملکرد آمریکایی‌ها و اقدامات جمهوریخواهان در کنگره،ابهامات زیادی در سرنوشت مذاکرات به وجود آورده است.   
 
وی ادامه داد: این طبیعی است که اگر آن‌ها مجددا به ادبیات تحریم بازگردند، مذاکرات را با بن بست مواجه خواهند کرد و مذاکرات نیازمند این است که تنها یک صدا از آمریکا شنیده شود، همانطور که از ایران یک صدا شنیده می‌شود و آمریکا بایدبپذیرد ادبیات تهدید و تحریم در حل پرونده هسته‌ای ایران پاسخگو نیست.   
 
این کار‌شناس سیاست خارجی تصریح کرد: آمریکا باید روند مذاکرات را حقوقی و فنی ببیند و اگر اراده قوی در آمریکا و غرب برای رسیدن به توافق وجود داشته باشد، نتیجه مطلوب داشتن این مذاکرات دور از ذهن نیست.   
 
فیاضی در پایان خاطرنشان کرد: رفتار‌ها و بدعهدی‌های آمریکایی‌ها می‌تواند ابهامات را در نتیجه مذاکرات بیشتر کند و اگر مذاکرات هسته‌ای به بن بست برسد مسئولیت اصلی این بن بست برعهده ایالات متحده خواهد بود.   
 
انتهای پیام/

برچسب ها: حقوقی ، فنی ، مذاکرات ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار