معاون امور صنايع وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: در 9 ماهه امسال 2136 ميليارد تومان تسهيلات از صندوق توسعه ملي به واحدهاي صنعتي و توليدي، مصوب و نيز پرداخت شده است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از "شاتا" محسن صالحي نيا افزود: اين تسهيلات از تبديل تسهيلات  ارزي به ريالي صندوق توسعه ملي براي 734 طرح انجام شد.

وي اضافه کرد: همچنين از همين حساب در سالهاي 91 و 92 حدود 2166 ميليارد تومان براي حدود 844 طرح پرداخت شده است که جمع پرداختي و مصوبات اين صندوق از سال 91 تاکنون 4300 ميليارد تومان برآورد شد.

به گفته صالحي نيا عملکرد تسهيلات ريالي صندوق ذخيره ارزي از مواد 2-5 قانون بودجه سال 93 انجام شد و در اين زمينه 13 بانک عامل همکاري کردند.

وي تصريح کرد: تا پايان امسال از جمع 9 هزار ميليارد تومان ظرفيت اين صندوق براي ارائه تسهيلات ريالي اگر واحدهاي صنعتي بتوانند 500 ميليارد تومان جذب کنند مي توان گفت 60 درصد را جذب کرده ايم.

صالحي نيا  همچنين در زمينه اعطاي کمکهاي فني و اعتباري به صنايع در سال 93 گفت : از حدود 48 ميليارد تومان اعتبار مصوب ، تاکنون 56 درصد آن که چيزي در حدود 27 ميليارد تومان است از خزانه دريافت و به بانکهاي عامل براي پرداخت واريز شده است.

معاون وزير صنعت ، معدن و تجارت ادامه داد: همچنين 26 استان براي دريافت 90 ميليارد تومان تسهيلات از همين محل و تلفيق با منابع بانکي به بانکهاي عامل معرفي شده اند که 136 طرح استاني را در بر مي گيرد.

وي با اشاره به کاهش قيمت نفت در بازارهاي جهاني اضافه کرد: سياستهاي دولت براي کاهش تورم و خروج از رکود استوار شده و در کارگروهي به رياست وزير صنعت ، معدن و تجارت در دو محور چگونگي کاهش مصرف ارز و چگونگي توليد بيشتر، بحث مي کنيم.

صالحي نيا اضافه کرد: وزيرصنعت، معدن وتجارت نيز تاکيد دارد که در همه واحدها و استانها بتوانيم ظرفيت صادرات را شناسايي و براي رفع مشکلات گمرکي و تامين منابع مالي توجه کنيم و شرايط مناسبي را براي جهش صادرات به منظور جبران کاهش فروش نفت داشته باشيم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار