رئیس کمیته ایثارگران ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی با انتقاد از ناهماهنگی در ترویج فرهنگ و شهادت گفت: متأسفانه دستگا‌ه‌های مختلف کشور کارکرد متفاوتی در این راستا دارند که این مسئله منجر به نامتوازن شدن ترویج فرهنگ و شهادت شده است.

انتقاد رئیس کمیته ایثارگران ستاد دهه فجر از ناهماهنگی در ترویج فرهنگ و شهادت / برگزاری دومین کنگره ملی شهدای نوجوان
به گزارش خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران، "حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن مؤذنی" رئیس کمیته ایثارگران ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی در تشریح برنامه‌های کمیته ایثارگران ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی اظهار داشت: معتقدیم فرهنگ شهادت متعالی است و اگر درست انعکاس داده شود، قطعاً می‌تواند امنیت جامعه را تأمین کند چرا که امنیت در جامعه بسیار مهم است.
 
وی با بیان این که فرهنگ ترویج شهادت باید برای جوانان و نوجوانان بازتعریف شود، گفت: باید محیط جامعه را در سطح عمومی، فرهنگی کنیم و یک تعامل و تعادل در مباحث فرهنگی ایجاد کنیم تا عناصری که تعالی‌بخشند تقویت شده و عناصری که زوال‌آفرین تضعیف شوند.
 
معاون فرهنگی بنیاد شهید اظهار داشت: باید در راستای گسترش فرهنگ شهادت تلاش کرده و در راستای رسالت خود موفق باشیم.
 
وی با انتقاد از هماهنگ نبودن دستگاه‌ها در ترویج فرهنگ و شهادت اظهار داشت: متأسفانه کارکردهای متفاوتی در راستای فرهنگ شهادت وجود دارد و جا دارد که مسیر در این راستا مشخص شود که تروج فرهنگ شهادت وظیفه ملی است و تنها مربوط به دستگاهی از جمله بنیاد شهید نمی‌باشد.
 
حجت الاسلام و المسلمین مؤذنی با بیان این که در سالروز سی و ششمین سالگرد شکوهمند انقلاب اسلامی هستیم گفت:‌این انقلاب یادآور ایستادگی و شهامت شهدای دفاع مقدس و انقلاب اسلامی است، امید داریم که امسال در برگزاری برنامه‌های دهه فجر متفاوت‌تر از سال‌های قبل باشیم و بتوانیم فرهنگ شهادت که غنی است، به جامعه معرفی کنیم.
 
وی با تأکید بر این که امروزه مرزهای جوامع کشور از مرز فرهنگی مشخص می‌شود، گفت: امروز مرز غربی حزب الله لبنان مرز مقدم جبهه است و امروزه باید مرز فرهنگی را مورد توجه قرار دهیم. متأسفانه در این راستا، در راستای شعار حرکت می‌کنیم اما به هدف غایی نرسیده‌ایم.
 
معاون فرهنگی بنیاد شهید در تشریح برنامه‌های کمیته ایثارگران به مناسبت ایام الله دهه فجر گفت: برنامه‌ای تحت عنوان آیین مهمانی لاله‌ها داریم که در این آیین غبارروبی، عطرافشانی 18 هزار گلزار شهدا اعم از شهری و روستایی سراسر کشور انجام می‌شود.
 
همچنین گلزار و مزار شهدا در استان‌هایی که امکان پروازی دارند، توسط چرخ‌بال‌های هوانیروز، نیروی انتظامی، سپاه پاسداران، نیروی دریایی و هلال احمر گلباران می‌شود.
 
وی اضافه کرد: تعویض 220 هزار پرچم مزار و گلزار شهدا در سراسر کشور از دیگر برنامه‌هاست. هماهنگی برای مشارکت 8500 روحانی در طرح هجرت و برگزاری مراسم میهمانی لاله‌ها به ویژه در گلزار شهدای روستایی وجود دارد.
 
حجت الاسلام و المسلمین مؤذنی اضافه کرد: برپایی 713 ایستگاه صلواتی و غرفه‌های فرهنگی در گلزار شهدای سراسر کشور از دیگر برنامه‌های تعیین شده است که این در آیین مهمانی لاله‌ها در شهرها و روستاها با همکاری نهادهایی از جمله بسیج، آموزش و پرورش، سازمان تبلیغات شورای عالی استان‌ها، سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها برگزار خواهد شد.
 
وی همچنین با اشاره به برگزاری یادواره‌ها و مراسم در ایام الله دهه فجر گفت: برگزاری دومین کنگره ملی شهدای نوجوان با حضور معاون اول ریاست جمهوری در دستور کار است، چرا که طی دوران انقلاب حدود 100 شهید و در دوران 8 سال دفاع مقدس بیش از 2000 شهید که البته بعضی از شهدا سنشان کمتر از 15 سال بود در راه ارزش‌های اسلامی به فیض شهادت نایل آمدند.
 
وی اضافه کرد: در این کنگره 500 نفر نوجوان حضور دارند و از خانواده‌های شهدا توسط معاون اول رئیس جمهوری تجلیل خواهد شد.
 
معاون فرهنگی بنیاد شهید با اشاره به اجرای برنامه‌های متنوع توسط نوجوانان در این کنگره اظهار داشت: برگزاری 30 یادواره سراسری شهدای نوجوان در 30 مرکز استان همچنین برگزاری بیش از 1100 یادواره شهدا اعم از شهدای زن، دانش آموز، دانشجو و سایر اقشار جامعه از جمله برنامه‌های درنظر گرفته شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار