شهیدیان: شطرنج یک رشته ورزشی فکری برای خانواده هاست

نایب رییس بانوان فدراسیون شطرنج گفت: شطرنج از جمله رشته های ورزشی است که سن و سال نمی شناسد ضمن اینکه بانوان در این رشته ورزشی می توانند با حفظ شئونات تا رده های بالای قهرمانی جهان پیش بروند.

شهیدیان: شطرنج یک رشته ورزشی فکری برای خانواده هاستبه گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، مریم شهیدیان افزود: شطرنج یکی از رشته های ورزشی است که اکثر قریب به اتفاق افتخاراتش در بخش بانوان بعد از پیروزی انقلاب و در سالهای اخیر کسب شده است. ما سه استاد بزرگ و چند استاد بین المللی  فیده در بخش بانوان داریم که امیدواریم در آینده بتوانیم به این سرمایه های ارزشمند خودمان غنای بیشتری در همه بخش های کمی و کیفی بدهیم.

وی به توانمندی بانوان و دختران ایرانی در ورزش شطرنج اشاره کرد و افزود: دختران ایرانی دارای توانمندی بالایی هستند و در همین رشته شطرنج بارها شایستگی خود را در جهان و المپیادهای جهانی به رخ جهانیان کشیده اند و من یقین دارم که در آینده خبرهای بسیار خوبی از شطرنج ایران بخصوص در بخش بانوان خواهید شنید.

شهیدیان به موفقیت دختران شطرنجباز کشورمان در سال 2014 اشاره کرد و افزود: در رقابت های قهرمانی جهان سارا خادم الشریعه در رده های سنی جوانان نایب قهرمان جهان شد و او می تواند یکی از نوابغ شطرنج محسوب شود ضمن اینکه نظیر وی نفرات خوبی داریم که با توجه به سرمایه گذاری و توجه فدراسیون بر روی رده های سنی پایه کم کم شاهد رشد و نمو آنها در عرصه های مهم بین المللی خواهیم بود.

شهیدیان به توجه خانواده ها به شطرنح اشاره کرد و افزود: شطرنج یک ورزش خانوادگی است و روی همین اصل می بینیم که خانواده ها با آغوش باز از این رشته ورزشی استقبال می کنند و فرزندان خود مخصوصا دختر خانم ها را با شور و اشتیاق به سمت شطرنج سوق می دهند.
نایب رییس بانوان فدراسیون شطرنج اضافه کرد: شطرنج تنها یک رشته ورزشی فکری نیست بلکه مهارتهای زندگی را نیز بهبود می بخشد و به طور عام یک سرگرمی و تفریح سالم برای جامعه محسوب می شود به نحوی که شطرنجبازان خیلی زیبا تر و خیلی بهتر با موانع و مشکلات زندگی اجتماعی و فردی برخورد می کنند و از پس آن بر می آیند.

وی با تاکید بر اهمیت مدال آوری شطرنجبازان ایران گفت: از وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک خواسته ایم که ارزش مدال شطرنجبازان در المپیاد های جهانی را با المپیک ها برابر بدانند، زمانیکه 180 کشور در المپیاد جهانی حضور پیدا می کنند و شطرنجبازان ما مدال ارزشمند تیمی و انفرادی این مسابقات مهم را دریافت می کنند ارزش این مدالها کم از مدال المپیک نیست.
 
وی سال 2014 را سالی خوب برای شطرنج دانست و گفت: علیرغم فراز و نشیبی که به لحاظ انتخابات فدراسیون شاهد آن بودیم اما بلحاظ ساختار اصولی و منسجم شاهد موفقیت نوجوانان و جوانان در مسابقات قهرمانی جهان و المپیاد جهانی بودیم و برای اولین بار موفق شدیم در تیمی مقام سومی المپیاد جهانی نوجوانان را کسب کنیم که بسیار ارزشمند بود و در این موفقیت نیز بانوان شطرنجباز سهیم بودند هر چند که ما همه شطرنجبازان را به یک چشم نگاه می کنیم و اینکه همه آنها فرزندان ایران عزیز هستند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار