یزد؛

آغاز جشنواره موسیقی سنتی جوان در يزد

دبیر اجرایی نخستین جشنواره موسیقی سنتی جوان استان یزد سطح کمی و کیفی آثار رسیده به جشنواره را فراتر از انتظار دانست.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران یزد؛علي اميدي در اين رابطه افزود: 185 اثر تک نوازی به بخش نهایی جشنواره راه یافته‎‎اند، افزود: 23 اثر هم در بخش گروه نوازی حضور دارند که شامل 15 گروه سنتی، سه گروه کوبه‏‏ای، سه گروه ویژه "ایران آینده در چشم انداز 1404" بوده و دو گروه نیز در بخش جنبی جشنواره به اجرا می‌‏‏پردازند.

اميدي با اشاره به استقبال چشمگیر هنرمندان جوان و نوجوان از این رویداد موسقيایی، اظهار كرد: 10 نفر از هنرمندان برجسته و مطرح کشوری کار داوری آثار را بر عهده دارند که حضور چهره‏‏های جوان در بین هیأت داوران، الگو و نمونه خوبی برای هنرمندان جوان و نوجوان خواهد بود.

این آهنگساز به حضور هنرمندان شاخص و پیشکسوت موسیقی در این جشنواره اشاره کرد و گفت: بسیاری از گروه‏‏های شرکت کننده از تجربه و دانش پیشکسوتان برای بالا بردن سطح کیفی آثار خود بهره گرفته‏‏اند که این تعامل و ارتباط علاوه بر ارتقای آثار، موجب انتقال تجربیات از نسل دیروز به نسل امروز می شود.

امیدی همچنين برگزاری مستمر کلاس‏‏های ویژه در حوزه موسیقی چون کارگاه "نگاهی بر بداهه‏‏نوازی در موسیقی ایرانی" توسط سیامک آقایی و "کارگاه عمومی و تخصصی ریتم شناسی" با حضور نوید افقه را جمله برنامه‏های جنبی جشنواره عنوان کرد.

وي ادامه داد: کارگاه عمومی ریتم شناسی ویژه تمام شرکت‏‏ کنندگان و کارگاه تخصصی آن مخصوص تنبک‏‏نوازان است.

اولین دوره جشنواره موسیقی سنتی جوان استان یزد با هدف حمایت از هنرمندان جوان در تولید آثار فاخر موسیقایی، فراهم آوردن زمینه اجرای موسیقی سالم و فرهنگی با رویکرد حس امید به آینده و ارتقای توانمندی فکری و تقویت دانش و بینش هنرمندان جوان از امروز ششم تا نهم بهمن ماه 93 در بخش‏‏‌های اصلی، جنبی و ویژه در یزد برگزار می‎‎شود.

انتهای پیام/ش


برچسب ها: جشنواره ، موسیقی ، سنتی ، یزد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.