جان مک کین: توافق هسته ای با ایران باید به تصویب سنا برسد

سناتور تندوری جمهوری خواه تاکید کرده است توافق هسته ای با ایران حتما باید در سنا تصویب شود.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از سی ان ان؛  سناتور تندوری جمهوری خواه جان مک کین تاکید کرده است توافق هسته ای با ایران حتما باید در سنا تصویب شود.‎ 

سناتور جمهوری خواه جان مک کین که به اظهارات ضد ایرانی خود مشهور است امروز با حضور در برنامه " در پیشگاه ملت"شبکه خبری.سی.ان.ان ، در مورد موضوعات مختلف روابط خارجی آمریکا سخن گفت.

جان مک کین در گفت و گو با سی.ان.ان گفت هر نوع توافقی با ایران و هر نوع نتیجه ای در مذاکرات ابتدا باید در سنا و کنگره تصویب شود.وی در مورد راهبرد روابط خارجی آمریکا در غرب آسیا نیز گفت باید عملیات زمینی در سوریه و عراق با حضور نیروهای ویژه امریکایی صورت گیرد.
او گفت باید حضور نظامی آمریکا در غرب آسیا پر رنگ تر شود.
مک کین از سناتورهایی است که خواهان تشدید تحریم ها بر علیه ایران است.

گفتنی است علی رغم اینکه مقامات دولتی و دیپلماتهای ارشد آمریکایی خواهان همراهی کنگره و سنا با مذاکرات و عدم وضع تحریم های جدید ضد ایرانی شده اند ، اما کنگره و سنا که اکنون در اختیار جمهوری خواهان است به این سخنان توجهی ندارد و خواهان تشدید رژیم تحریم ها علیه ایران هستند.

بعنوان مثال"سامانتا پاور" سفیر و نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل متحد در نیویورک ، گفته بود :"اعمال تحریم های جدیدعلیه ایران، تخریبگر مذاکرات هسته ای است."وی افزوده بود: همچنان دست یابی به توافق هسته ای با ایران امکان پذیر است اما اقدام کنگره آمریکا برای اعمال تحریم های جدید علیه ایران می تواند به شکل خطرناکی مانعی در برابر احتمال دست یابی به توافق هسته ای باشد و به جای ایران،‌ آمریکا را منزوی کند.با انتخابات میان دوره ای مجلسین سنا و نمایندگان در آمریکا ، جمهوری خواهان اکثریت را در هر دو مجلس در اختیار گرفتند و بیش از پیش بر دولت دموکرات اوباما فشار وارد می کنند. آنها خواهان نابودی ظرفیت و توان غنی سازی صنعتی در ایران هستند.آنان مدعی هستند ایران در پی سلاح هسته ای است. اتهام بی اساسی که ایران همواره آن را رد کرده است.ایران و گروه پنج بعلاوه یک در سوم آذر 1392 ، به توافق موقت ژنو دست پیدا کردند. این توافق برنامه مشترک اقدام نام داشت. در سوم آذر 1393 و در پی عدم نیل به توافق جامع هسته ای ، مذاکرات برای بار دیگر تمدید شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۶ ۰۶ بهمن ۱۳۹۳
جان مک کین یک جنایتکار است ، او قصاب اوکراین و سوریه و حامی گروه های محارب در منطقه است . این شخص صلاحیت و لیاقت نمایندگی سنای مردم آمریکا را ندارد و نماینده صهیونیست هاست .
آخرین اخبار