دنیس مک دوناف : روابط راهبردی با اسرائیل مهمترین اصل در سیاست خارجی آمریکا است

رئیس دفتر اوباما در گفت و گو با سی.ان.ان گفت رابطه با اسرائیل برای آمریکا یک اولویت جدی است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از سی.ان.ان؛ دنیس مک دوناف ، رئیس دفتر اوباما در گفت و گو با سی.ان.ان گفت رابطه با اسرائیل برای آمریکا یک اولویت جدی است.

دنیس مک دوناف امروز مهمان شبکه خبری سی.ان.ان بود و در این مصاحبه تاکید کرد که روابط با اسرائیل مهمترین اولویت در سیاست خارجی آمریکا است.
او گفت روابط با اسرائیل چند وجهی ، بسیار عمیق و سرشار از تعهد است.ما با یکدیگر بر سر یک سری از ارزشها و تهدیدات مشترک رابطه راهبردی داریم و این مورد خاص " لغو دیدار نتانیاهو و اوباما " نمی تواند کلیت ماجرا را زیر سوال ببرد.

وی در این مصاحبه سعی داشت لغو دیدار نخست وزیر رژیم غاصب قدس و رئیس جمهور آمریکا را به نحوی توجیه کند.نخست وزیر اسرائیل در اسفند ماه قصد دارد در کنگره آمریکا در مورد تهدیدات اسلام افراطی و ایران(!) سخنرانی کند.این دعوت از وی ، توسط جان بینر رئیس کنگره صورت گرفت و بار دیگر اختلافات کاخ سفید و کنگره را عیان کرد.جاش ارنست چندی پیش در کنفرانس خبری خود با اشاره به دعوت جان بینر گفت این دعوت ، توسط سران کشورها صورت می گیرد ، نه رئیس کنگره.وی افزود دعوت مستفیم جان بینر از نخست وزیر اسرائیل ، نقض پروتکل های تشریفات و دیپلماتیک سیاسی است .
در واکنش به این اقدام جان بینر ، کاخ سفید اعلام کرد اوباما با نخست وزیر اسرائیل دیدداری نخواهد کرد و دلیل این اقدام را نزدیکی انتخابات پارلمانی در اسرائیل عنوان کرد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار