دختران روستایی، بازمانده از تحصیل و ازدواج

‌مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری مرکزی گفت: برخی دختران روستایی بازمانده از تحصیل هستند و متأسفانه گاه به دلیل مهاجرت پسران به شهرها بازمانده از ازدواج نیز قلمداد می‌شوند و این امر چالش‌های جدی در حوزه زنان ایجاد کرده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ،زهرا فرجی با تأکید بر اینکه وضعیت زنان روستایی به مراتب نامناسب‌تر از زنان شهری است، اظهار کرد: طبق بررسی‌های صورت گرفته در روستاها به این نتیجه رسیدیم که متأسفانه وضعیت زنان روستایی نابسامان است و هیچ‌گونه امکاناتی در اختیار ندارند.

وی با اشاره به اینکه در روستاهای استان هیچ‌گونه امکانات رفاهی و تفریحی مناسب در اختیار زنان و دختران وجود ندارد، گفت:‌ علاوه بر مشکلات موجود، بحث اشتغال زنان و دختران روستایی به صورت مشخص، تعریف شده و پایدار نیست و علیرغم اینکه این افراد مشغول فعالیت هستند، اما در هیچ برنامه‌ای اشتغال آنان دیده نشده و کاملاً سازمان نیافته است.

وی با اشاره به نادیده گرفته شدن بحث ورزش زنان روستایی با بیان اینکه تاکنون در این عرصه هیچ‌گونه اقدامی صورت نگرفت است و عملاً امکاناتی در اختیار ندارند، افزود: در این راستا و برای رفع چالش‌های موجود، طرح توانمندسازی زنان روستایی تدوین شده است که در حال رایزنی برای تأمین اعتبار لازم جهت اجرای این طرح هستیم و در صورت اجرای طرح کلیه دستگاه‌هایی که متولی رسیدگی به نیازهای روستایی هستند، خدمات خود را همزمان ارائه خواهند داد.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری مرکزی تأکید کرد: در تدوین این طرح کلیه کمبودها و مسائل مغفول‌مانده در حوزه روستایی دیده شده است و با اجرای آن کلیه خدمات آموزشی، رفاهی، بهداشتی، ورزشی، اشتغال‌زایی و کارآفرینی ارائه خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر سه روستا در استان مرکزی برای اجرای طرح توانمندسازی زنان روستایی به عنوان پایلوت انتخاب شده است، افزود: بعد از اجرای آزمایشی، نتایج و میزان اثربخشی آن بررسی و سنجش می‌شود تا در صورت موفقیت در همه روستاهای استان اجرایی شود.

/ انتهای پیام

منبع: ایسنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۵۶ ۲۰ اسفند ۱۳۹۴
چرا باید زنها بیرون از خانه کار کنند؟
اشتغال زن خانه‌داری اوست .