پیشخوان اجتماعی باشگاه خبرنگاران؛

از گریه کن‌های اجاره‌ای تا خسارت 340 هزار تومانی آلودگی هوای خانوارهای ایرانی

در صفحات اجتماعی امروز روزنامه‌های کشور پیگیری موضوع‌های گریه کن‌های اجاره‌ای خسارت 340 هزار تومانی آلودگی هوای خانوارهای ایرانی تعلیم و تربیت ایران، زیر دندان گرد سرمایه داری، معلم یکی از اعضای مثلث خشونت، فرزند پروری صنعت گری نیست، حاشیه‌های تخریب نصف و نیمه علاءالدین، نقض حرم آموزش و پرورش عالی صورت می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران روزنامه های وطن‌امروز،جام‌جم،ایران،خراسان، مردمسالاری، آرمان و جوان در صفحات اجتماعی خود به مطالبی همچون خسارت 340 هزار تومانی آلودگی برای هر خانوار،نقص آموزش عالی،حاشیه های تخریب نصف و نیمه علاالدین و لغو یک طرفه قرارداد کار از سوی کارفرما اشاره کردند که در ادامه به آن نگاهی خواهیم داشت:
روزنامه خراسان: افزایش تورم و گرانی از مهم‌ترین دغدغه‌های جامعه امروز است به طوری که هر خانواده‌ای برای گذراندن زندگی آسان و بدون اضطراب و استرس و دستیابی به نیازهای روزمره خود اقدام به راه های مختلف و اشتغال درآمد زایی و مشاغل مختلف می‌کنند.
اما برخی از افراد از راه‌هایی استفاده می‌کنند که خارج از تصور است. روزنامه صبح ایران خراسان: در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع گریه‌کن های اجاره‌ای در قالب شرکت‌های ارائه دهنده خدمات مراسم ترحیم می پردازد.
در این گزارش آمده است:

با وجود دغدغه های بزرگ ذهن افراد در خصوص لحظه مرگ و برگزاری مراسم بعد از مرگ آنها نگرانی های شب اول قبر اعمال و حساب و کتاب آنها افرادی از این فرصت برای درآمد زایی استفاده می‌کنند به طوری که گریه‌کن‌های اجاره‌ای نیز در قالب شرکت‌های خدمات ترحیم از این فرصت برای درآمدزایی استفاده می کنند.

این درحالی است که ذهن هر مخاطبی را با خواندن این مطلب به مجموعه تلویزیونی چند می‌گیری گریه کنی جلب می‌کند. . . ؟!

روزنامه جوان: 

*تعلیم و تربیت ایران زیر دندان گرد سرمایه داری
بارها مسئولان آموزش و پرورش اعلام کردند که نباید برای دانش آموزان مشکلاتی در خصوص شهریه‌ها در مدارس پیش بیاید اما با این وجود دانش آموزان‌ با مشکلات بسیاری در خصوص شهریه‌های مدارس مواجه هستند.

روزنامه جوان در صفحه اجتماعی امروز خود به تاییدیه تحلیلی از روشهای برخورد پولی در آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت ایران زیر دندان گرد سرمایه داری می‌پردازد.

در این روزنامه آمده است، دستگاه تعلیم و تربیت در حالی با پیگیری افزایش مشارکت‌ها دغدغه‌ فراگیر پولی شدن تحصیل در مدارس و خصوصی سازی آموزش و پرورش نادیده می‌گیرد که گزارشهایی از گوش و کنار کشور مبنی بر اخراج دانش آموزان‌ از مدرسه به دلیل عدم تسویه شهریه و تاخیر در پرداخت قسط آن مخابره می‌شود.

اخراج دو دانش آموز مقطع ابتدایی در منطقه 3 به دلیل نقد نشدن شهریه تازه‌ترین نمونه این گزارش هاست.

در ادامه این گزارش موضوع‌های موضوع را پیگیری نکند پیرامون اخراج دانش آموزان‌ منطقه 3 حمایت وزیر آموزش و پرورش از سیاست های واگذاری و مشارکت بخش خصوصی در دستگاه تعلیم و تربیت و وام شهریه مدارس بررسی می‌شود.
 
روزنامه وطن امروز؛

*خسارت 340 هزار تومانی آلودگی برای هر خانواده

افزایش آلایندگی هوا و شرایط ناسالم آب و هوایی در کلان‌شهرهای مختلف کشور یکی از مهم‌ترین دغدغه های جامعه امروز است.

روزنامه وطن امروز در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع خسارت 340 هزار تومانی آلودگی برای هر خانوار می‌پردازد.

در این گزارش آمده است سایه سنگین آلودگی هوا نه تنها مشکلات تنفسی و قلبی برای ساکنان کلان شهرها به ارمغان آورده بلکه جیب ایرانیان را سبک‌تر کرده است.

در ادامه این گزارش موضوع‌های خسارت 340 هزار تومانی آلودگی برای هر خانوار آلودگی هوا در کلان‌شهرها و شهرهای صنعتی کشور و تهران رکوردار بودن تهران در روزهای ناسالم، مصرف بنزین در تهران، بررسی می‌شود.


روزنامه مردم سالاری: 

*فرزند پروری صنعت گری نیست، باغبانی است
نوع ارتباط میان والدین و فرزندان در تربیت آنها موثر است، رفتارهای خشونت آمیز و تنبیه های والدین اثر معکوس دارد. به طوری که باعث ناهنجاری های رفتاری معضلات و آسیب‌های اجتماعی مختلف می‌شود.
 
روزنامه مردم سالاری در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع فرزند پروری صنعت گری نیست باغبانی است می‌پردازد.
 در این روزنامه آمده است؛ نادیده گرفتن حقوق کودکان و تنبیه آنها در طول تاریخ پیشینه‌ای طولانی دارد هر چند مدتهاست علم روانشناسی نظریه موثر بودن تنبیه بدنی را رد کرده است اما همچنان شاهد آه و ناله بی‌رمق کودکان آزار دیده‌ای هستیم که یا از شدت جراحات زیاد روانه بیمارستان شدند و با مرگ و زندگی دست و پنجه نرم می‌کنند یا در سکوت خاموشی این دنیا را به همان بزرگسالان جلاد بخشیده‌اند.

در ادامه این گزارش بررسی‌موضوع های تنبیه بدنی نتیجه مورد دلخواه را به والدین نمی‌دهد فقر بیکاری و قوانین ضعیف پیامدهای منفی تنها نتیجه کودک‌آزاری مهارت فرزند پروری صورت می‌گیرد.

چندی پیش در مجتمع علاءالدین حاشیه‌های بسیاری به وجود آمد موضوع که به تعطیلی این مجتمع رسید حکایت‌های بسیاری در خصوص تعطیلی علا‌ءالدین و بررسی مشکلات آن در رسانه و مطبوعات منتشر شد.

روزنامه ایران در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع حاشیه‌های تخریب نصف و نیمه علاءالدین می‌پردازد.
در این گزارش آمده است در حالی که برخی از مسئولان شهرداری می‌گویند اگر مالک علاءالدین به اندازه کل بودجه شهرداری تهران هم پول می‌داد بازهم از تخلفاتش نمی‌گذشت.اما هنوز طبقه هفتم علاءالدین به طور کامل تخریب نشده است.

در ادامه نیز روزنامه ایران در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع کاهش فرانشیز خدمات دندانپزشکی از سال آینده ممنوعیت لغو یکطرفه قرارداد کار از سوی کارفرما می‌پردازد.

روزنامه جام جم؛

*نقص هرم آموزش عالی
افزایش تکنولوژی و نیاز اقتصادی جامعه لازمه طراحی و تقویت سیستم آموزش عالی برای پرورش نیروهای کارآمد و نیروی انسانی در مشاغل مختلف و مورد نیاز است.

اما این درحالی است که هرم آموزش عالی نقص دارد.

روزنامه جام جم در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع هرم آموزش عالی نقص دارد.
در این گزارش آمده است هماهنگی و تناسب مهمترین بخش هر ساختار آموزشی است هماهنگی و تناسب به الطبع تعادل را خلق می‌کند و به همین دلیل است که گفته می‌شود اگر تعادل را از یک ساختار آموزشی حذف کنید دیگر تقریبا هیچ چیز با ارزش در آن سیستم وجود ندارد که بخواهد از دست برود.

در ادامه این گزارش بررسی موضوع‌های مختلف پرورش نیروهای انسانی در مشاغل مورد نیاز جامعه، هدف اصلی آموزش عالی و دانشگاه‌ها، ساز و کارهای نظام آموزشی تبعات ناهماهنگی بین ظرفیت و تقاضا راه حل حرکت با نقشه جامع علمی کشور صورت می‌گیرد.

روزنامه آرمان:

*معلم یکی از اضلاع مثلث خشونت

معلم در سیستم آموزشی دارای جایگاه مهم و موثر در تربیت دانش آموزان‌ ونیروهای انسانی در مشاغل مورد نیاز جامعه است نوع نگرش و رفتار معلمان و دانش آموزان‌  سرنوشت آنها رقم می‌زند.

در حقیقت رشد دانش آموزان‌ به توانایی معلمان بستگی دارد.

روزنامه آرمان در صفحه اجتماعی امروز خود به موضوع معلم یکی از اضلاع مثلث خشونت می‌پردازد.

در این گزارش آمده است، با توجه به رویدادهای اخیر در سیستم آموزشی در مدارس چنین اتفاق هایی همیشه و در همه جوامع وجود داشته است اما وقتی عنوان می‌شود اینها تنها مشتی نمونه خروار است شاید باید به این واقعیت اذعان کنیم که جایگاه مدارس در کشور ما ارج و قرب داشته است که تا حدی تزلزل شده است.
 در ادامه این گزارش بررسی موضوع‌های احترام به معلمان و جایگاه آنها در مدارس نوع ارتباط معلمان و دانش آموزان‌ بررسی قوانین و مقررات ارتباط معلمان و دانش آموزان‌ رویدادهای اخیر میان دانش آموزان‌ و معلمان در مدارس و تاثیر شبکه‌های اجتماعی و گوشی‌های همراه در راه ارتباط معلمان و دانش آموزان‌ صورت می‌گیرد.

روزنامه همشهری:

*سلامت و ایمنی مردم قابل معامله نیست


گسترش بی‌رویه ساخت و سازهای غیر اصولی و غیر مجاز در نقاط مختلف شهر تهران کاهش امنیت و ایمنی شهروندان یکی از مهمترین دغدغه‌های مسئولان و شهروندان تهران است.

روزنامه همشهری در صفحه اجتماعی امروز خود سه موضوع سلامت و ایمنی مردم قابل معامله نیست می‌پردازد.
در این روزنامه آمده است با گذشت یک ماه از اجرای حکم تخریب طبقه منفی 3 و 7 پاساژ علاءالدین که به صورت غیر قانونی ساخته شده بود شهرداری تهران برخورد جدی و بدون مماشات یا رانت خواران و برج‌سازان مختلف و همچنین کارکنان خطاکار شهرداری تاکید دارد.
در ادامه این گزارش بررسی موضوع های سلامت و ایمنی شهروندان تهرانی رسیدگی به پاساژ علاءالدین اجرای قانون برابری در تخلفات، برخورد با برج سازان و رانت‌خواران، بررسی ساختمان‌های غیر مجاز شهر تهران صورت می‌گیرد.
انتهای پیام/

انتهای پیام/

برچسب ها: آموزش ، تخریب ، خشونت ، فرزند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار