مشاور معاونت فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی گفت: در کشور حدود 2.5میلیون نفر زن سرپرست خانوار وجود دارد که از این تعداد یک میلیون خانوار یک نفره و 1.5میلیون خانوار دو تا سه نفره هستند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، مظفر کریمی مشاور معاونت فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی در همایش زنان در مسیر توسعه اجتماعی با تاکید بر برنامه ششم توسعه که امروز دوشنبه برگزار شد با بیان اینکه جمعیت زنان خانوار کشور را 16میلیون نفر تشکیل می‌دهد، اظهار کرد: از این آمار 10.5میلیون نفر در شهرها و 5.5میلیون نفر در روستاها ساکن هستند.

وی ادامه داد: 55 درصد از زنان کل کشور را بانوان خانه‌دار و 9.5درصد از جامعه زنان را جمعیت شاغل زنان 10ساله به بالا تشکیل می‌دهند.
 
کریمی در خصوص تغییر وضعیت تاهل زنان گفت: نسبت به سی سال گذشته تغییری در شاخص‌های وضعیت تاهل زنان نداریم اما در همین سال‌ها آمار طلاق دو برابر افزایش یافته و در ادامه تعداد خانم‌هایی که هرگز ازدواج نکرده‌اند کاهش پیدا کرده است.

مشاور معاونت فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اینکه  2.8میلیون نفر از بانوان کشور مشغول به کار هستند گفت:  بانوان سهم 14درصدی از اشتغال و آقایان به دلیل مطلوب بودن شرایط کاری برای آن‌ها دارای سهم بالاتری بالغ بر 86درصد دارند.

کریمی گفت: با توجه به اینکه کارهای مجازی پاره وقت و غیر حضوری در کشور در حال رشد است متاسفانه هیچ تغییری در قوانین کار رخ نداده و همچنین تدوین دورنمایی در این زمینه وجود ندارد.

وی در خصوص آمار بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی بانوان گفت: سهم زنان از بیمه شدگان اصلی در سال 1370، 6درصد بوده در حالی که در همین نوبت سهم آ‌قایان 94درصد بود،  همین آمار از بیمه شدگان زنان در سال 90 به 16درصد افزایش یافت.

کریمی در ادامه افزود: در سال‌های 87تا 92 به دلیل تسهیل در مقررات، سهم زنان مشاغل آزاد در بیمه اجتماعی از 9درصد به 46درصد رسیده است.

وی در پایان گفت: ایجاد صندوق ویژه زنان و کودکان به منظور پوشش مخاطرات ناشی از بی سرپرست، طلاق و همه مواردی که زنان و کودکان را در معرض آسیب قرار می‌دهد و همچنین تسریع در برقراری بیمه اجتماعی فراگیر به منظور تدوین حداقل معیشت ملی کودکان و زنان در کنار سایر اقشار آسیب پذیر از برنامه‌هایی برای زنان بی سرپرست است.

انتهای پیام/
برچسب ها: سرپرست ، خانواده ، زن ، طلاق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار