مامور سابق سیا به اتهام لو دادن عملیات سیا برای خرابکاری در برنامه هسته‌ای ایران محکوم شناخته شد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه واشنگتن پست، یک افسرسابق سیا که در عملیات به شدت محرمانه برای خرابکاری در روند برنامه هسته ای ایران نقش داشت به علت اتهام مربوط به افشای اطلاعات محرمانه این عملیات به خبرنگار و نویسنده روزنامه نیویورک تایمز، محکوم شد.

"جفری استرلینگ" 47 ساله با نه مورد اتهام در خصوص افشای بدون مجوز اطلاعات محرمانه دفاعی و دیگر اتهامات مربوط به افشاگری،  محکوم شد. 

دادستان ها مدعی شده‌اند این افشاگری ها  باعث به خطر افتاد جان عده ای از افراد شد و باعث تضعیف ساز و کارهای دولت آمریکا برای بازدارندگی در برابر برنامه هسته ای ایران شد.

لئونی برینکما قاضی منطقه ای به استرلینگ اجازه داد که تا بیست و چهارم آوریل یعنی روز محکومیت خود،  به قید وثیقه آزاد باشد.

استرلینگ نخستین بار در سال 2010 متهم به افشای اطلاعات محرمانه به جیمز ریزن شد که خبرنگار برنده جایزه پولیتزر بود. دادستان ها می گویند  که استرلینگ زمانی که  با جیمز ریزن درباره عملیات ضدایران صحبت می کرد، تلاش می کرد که از سازمان سیا انتقام گیری کند. استرلینگ اوایل سال 2000 از کارش برکنار شده بود. وی از سیا  به علت رفتار تبعیض آمیز شکایت کرده بود.



انتهای پیام./.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار