زرافشان در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد:

جلوگیری از ورود جاعلان مدرک تحصیلی به سایت‌های آموزش و پرورش‌/ بستن کدهای فعال مدارس غیر فعال

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: برای جلوگیری از ورود جاعلان، سایت‌های آموزش و پرورش و شکستن ضریب‌های امنیتی باید به طور مداوم ضریب‌های امنیتی را افزایش دهیم.

علی زرافشان معاون آموزش متوسطه وزارت  آموزش و پرورش در گفت و گو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران  با اشاره به اینکه  افرادی که به جعل دیپلم می‌پردازند مورد رد یابی، پیگیری و برخورد قضایی قرار می‌گیرند اظهار کرد: با همکاری نیروهای انتظامی و امنیتی با جاعلان مدرک تحصیلی برخورد می‌شود چرا که در همه بخشهای کشور نیروی انتظامی برای مقابله با جاعلان فعال است.

وی با بیان اینکه اقدام اساسی آموزش و پرورش در این زمینه افزایش ضریب امنیتی و بستن راه‌های نفوذی است افزود: معمولا جاعلان از طریق راه های نفوذ ورود پیدا می‌کنند بنابراین تلاش می‌کنیم این راه‌های نفوذ را ببندیم به طور مثال برخی از این جاعلان از طریق یکی از سامانه‌ها یا جدایی سامانه ها از هم برای ورود استفاده می‌کنند.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: سیاست آموزش و پرورش یک پارچه سازی سامانه‌ها است بدین طریق که با یکپارچه سازی سامانه سناد با دانا و بکفا می‌توانیم اطلاعات را کنترل کنیم.

وی در ادامه تصریح کرد: با تحقق این موضوع فردی که وارد سامانه می‌شود دیگر نمی تواند از طریق سامانه دانا صدور مدرک کند زیرا سامانه سناد باید آن را تایید کرده باشد.

زرافشان با بیان اینکه در حال بازنگری قوانین و آئین نامه ها هستیم افزود: مدارسی که فعال نیستند اما کد آنها فعالند در حال بررسی هستیم تا کد آنها را بسته شود و دیگر هیچگونه راه نفوذی برای جاعلان باقی نماند.

زرافشان در پایان گفت: بسیاری از جاعلان دفتر کاری ندارند و در خانه مشغول فعالیت هستند بنابراین برای جلوگیری از ورود جاعلان مدرک تحصیلی به سایت‌های آموزش و پرورش و شکستن ضریب‌های امنیتی باید به طور مداوم ضریب های امنیتی را افزایش دهیم.

انتهای پیام/
برچسب ها: وزارت ، بکفا ، ضریب‌
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار