واعظی در جمع خبرنگاران در پاسخ به باشگاه خبرنگاران:

آئین‌نامه تعرفه‌ پیامک های تبلیغاتی و ارزش افزوده سیاست گذاری شد/ایران آمادگی کاهش تعرفه بین دو کشور را دارد

وزیر ارتباطات گفت: جلسات متعددی برگزار شده و در جلسه اخیر شورای عالی فضای مجازی آئین نامه و مباحث مربوط به تعرفه‌های تبلیغاتی و ارزش افزوده را سیاست گذاری کردیم.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، محمود واعظی وزیر ارتباطات در حاشیه مراسم دیدار با وزیر ارتباطات عراق که صبح امروز (دوشنبه)در وزارت ارتباطات برگزار شد در جمع خبرنگاران در پاسخ به باشگاه خبرنگاران مبنی بر وضعیت رسیدگی به پیامک های تبلیغاتی و ناخواسته و تعرفه‌های آنها اظهارکرد: خوشبختانه جلسات متعددی برگزار شده و در جلسه اخیر شورای عالی فضای مجازی آئین نامه و مباحث مربوط به تعرفه‌های تبلیغاتی و ارزش افزوده را سیاست گذاری کردیم.
وی افزود: به همین منظور کمیته‌ای به مسئولیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با عضویت حدود ده دستگاه تشکیل شده تا به وضعیت پیامدهای ناخواسته مشترکان تلفن همراه و کاهش هزینه شارژ آنها جلوگیری شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به نشست در خصوص همکاری های ارتباطات ایران و عراق اشاره کرد و گفت: دو کمیته تشکیل شد و مقرر شد که در بخش خصوصی و تولیدات داخلی همکاری داشته باشیم و با توجه به اینکه کشور عراق از نظر آی سی‌تی عقب هستند تلاش داریم در این زمینه به آنها کمک کنیم.

وی به ورود اپراتور مشترک بین ایران و عراق اشاره و عنوان کرد: با توجه به اینکه هر ساله زائران زیادی از ایران و عراق و همچنین از عراق به ایران می‌روند تلاش داریم همکاری‌های مشترکی در ارتباط با اپراتوری داشته باشیم که به همین منظور این اپراتور مشترک که مورد استقبال وزیر ارتباطات عراق قرار گرفته پس از در میان گذاشتن و همکاری با اپراتورهای عراق تشکیل خواهد شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به این سوال که پروژه اوج چه تفاوتی با پروژه ایپک دارد گفت: پروژه ایپک یکی از بزرگترین پروژه هایی است که از اروپا به آسیا متصل می شود و تلاش داریم اوایل سال آینده این پروژه به 500 گیگابیت بر ثانیه برسد و تا پایان سال  94 به 3 هزار و 200 گیگابیت در ثانیه برسد.

واعظی در خصوص تعرفه اینترنت گفت: هدف ما این است که همینطور که اینترنت سراسری می‌شود و یکبار 20 درصد ارزان شد بار دیگر به دنبال ارزان کردن اینترنت هستیم.

وی با اشاره به فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی و وضعیت فیلترینگ هوشمند در کشور گفت: همانطور که بارها اعلام کردیم تلاش دولت و وزارت ارتباطات این است که مردم از شبکه‌های اجتماعی استفاده کنند و با توجه به اینکه هنوز فرهنگ استفاده از این شبکه‌ها مشخص نشده لازم است بیشتر به فرهنگ استفاده از این شبکه‌ها کار شود و اعتقاد من بر این است که حریم خصوصی شهروندان باید حفظ شود.

وی با اشاره به اینکه لازم است شبکه‌های اجتماعی در داخل کشور زیاد شود اظهار کرد: با افزایش شبکه های اجتماعی در داخل کشور استقبال مردم از این شبکه‌ها بیشتر خواهد شد و مردم نیاز ندارند از شبکه‌های اجتماعی خارجی استفاده کنند.

*فیلترینگ هوشمند وارد فاز دوم شد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص فیلترینگ هوشمند در کشور گفت: فیلترینگ هوشمند پروژه ای ده‌ماهه که هم‌اکنون تست یک ماهه آن تمام شده و وارد مرحله 3 ماهه شدیم و آن مرحله نیز 6 ماه طول می‌کشد.

واعظی با اشاره به موتور جستجو گر ملی گفت: امیدواریم از دهه فجر از دو موتور جستجو گر که توسط دو دانشگاه انجام شده این جستجو گر ملی را آغاز کنیم.
وی در پایان در خصوص سازمان فضایی گفت: انحلال سازمان فضایی صحت ندارد و تصمیم دولت این است که  به سازمان فضایی قدرت ببخشد و این سازمان  توسط پژوهشگران مختلف ادامه یابد.

انتهای پیام/
برچسب ها: واعظی ، ارتباطات ، عراق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار