اوباما خواستار ايجاد نهاد نظارت بر پرواز پهپادهای غيرنظامی در آمريکا شد

در پی سقوط یک پهپاد در محوطه کاخ سفید، باراک اوباما رییس جمهور آمریکا روز سه شنبه از ایجاد یک نهاد مسئول نظارت بر وضع پرواز پهپادهای غیرنظامی در کشورش در آینده ای نزدیک خبر داد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ اوباما در این باره گفت : «استفاده از پهپادهای کوچک که برخی آنها حتی کمتر از چهل دلار قیمت دارند، و مشابه آنها روز گذشته در محوطه کاخ سفید سقوط کرد، ابدا طبق ضوابط و مقررات خاصی نیست و شما می توانید حتی آنها را از سوپرمارکت ها هم خریداری کنید.»
به طور کلی از این پهپادها برای عکس برداری یا فیلمبرداری زمین از ارتفاع استفاده می شود. نکته مهم اینجاست که مالک پهپادی که در محوطه کاخ سفید سقوط کرد موفق شده است پهپاد خود را وارد محوطه این مکان بسیار مهم کند بدون آنکه بخش امنیتی کاخ سفید بتواند پیش از سقوط آن، هشداری در این مورد اعلام کند. در هنگام سقوط این پهپاد در کاخ سفید، اوباما در سفر هند به سر می برده است.
 رییس جمهور آمریکا در ادامه اظهاراتش گفت : «این پهپادها در کشاورزی و دامداری و مطالعات زیست محیطی استفاده های باورنکردنی دارند ولی متاسفانه هیچ نهادی برای نظم بخشیدن به پرواز آنها در آسمان آمریکا وجود ندارد.»

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار